Vindstille Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Knapp for å printe ut hadde vært veldig OK. Guider i PDF hadde vært enda mer OK. Jepp. Er veldig kjedelig å måtte printe ut alle sidene i en test hver for seg. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 - At man selv kan velge hvilke nyheter man vil ha i RSS-feeden. Slikt som på feks vgnett. Vil man lese om spill så huker man av på spill osv. Jeg ga opp å lese forsidene til hw nettverket med det nye designet, så det går bare i RSS her i gården. - Flere nyheter for entusiaster - Tester/guider ang. vannkjøling! Lenke til kommentar
jessart Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dere må få bedre system på linker, sliter veldig med å finne "hvor rask er linjen din" testen blandt annet. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) jeg savner en form for bakgrunn på sidene. spesielt på hoved siden, da artiklenne her blir "hengende i luften". kansje en slags gråtone, isteden for blank hvit, som lyser opp hele rommet? i det gamle designet var det vel et rutemønster som ble brukt? akkurat dette hadde kansje ikke passet så bra, men poenget er at det hadde hjulpet med noe i bakgrunnen. edit: joda..vist man ser etter kan man finne rutemønsteret på dette bildet Endret 20. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Savner litt tester av bærbare PC'er, synes det har vert en smule stor fokus på de nye "internett" laptopene i det siste. Lenke til kommentar
larstveito Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dere skriver jo at prisguiden vil bli forbedret, og her er et par tips fra meg: Flere valg for å selektere varer innen for hver kategori. Dersom man skal se på objektiver hadde det vært nyttig med en brennvidde- "avgrenser" framfor zoomfaktor avgrenseren som er der nå. Den sier jo egentlig ikke så gæli mye... Det hadde også vært bra om man kunne velge paneltype i kategorien lcd-skjermer. Dette er de to tingene jeg har sett på i det siste, og jeg regner kanskje med at det vil være liknende forbedringpotensiale innenfor andre kategorier. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dersom man skal se på objektiver hadde det vært nyttig med en brennvidde- "avgrenser" framfor zoomfaktor avgrenseren som er der nå.Det finst allereie, om du klikker på Avansert søk. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) En annen ting når det gjelder Prisguiden, så hadde det vært fint å kunne filtrere etter jeg verdsetter bildekvalitet høyt og kamera på mobiltelefoner svært lite. Og generelt bruke mer av dataene fra testene deres. Endret 20. juli 2008 av JonT Lenke til kommentar
kindings Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 i likhet med flere andre her savner jeg de gode gamle HW artiklene, det er mulig dette bare gjelder meg og noe andre grinbitere, men jeg synes vel hw.no i det store og hele har for mye copy/paste over seg om dagen. Jeg var mye ivrigere på å lese hw.no før, fordi dere var tidlige med nyheter og gjerne bød på ett eget perspektiv.. Ellers vil jeg som selverklært griner spørre etter mindre reklame.... Jeg forstår at reklameinntekter er viktige, men på ett eller annet tidspunkt blir det for mye reklame og lite innhold, hw.no beveger seg i disse dager på denne kniveggen.... om enn ikke like ille som auto-motor-und-sport Noe annet oss nerder liker er en daglig tegneserie stripe Eller liknende, noe som drar folk innom siden dalig for å se.. Eller kanskje en videosnutt med ett gullegg? Lykke til med forbedringene. Lenke til kommentar
Flibustier Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Norge er et U-land når det gjelder e-bøker. Bøker på elektronisk papir er noe som sprer seg som er farsott rundt om i verden, men i Norge står vi i øyeblikket langt tilbake for land vi kan sammenligne oss med. Hvilke e-bøker skal vi velge? Det selges allerede et par typer via www.digitalbok.no, men det finnes andre merker (Sony og Amazon sin egen dedikerte). Hva med artikler om slike e-bøker? Det finnes tusener på tusener av e-bøker der ute, men i Norge finner man artikler som bl.a. at e-boken er død i Norge. Dessverre er Norge bakstreverske, men Hardware.no kunne i allefall skrive om saken og gjøre e-bøkene mer kjent. man kan jo dra med seg hundrevis av e-bøker i en superlett gadget laget av elektronisk papir, som kun behøver å lades en gang i måneden. Folk må begynne å lese igjen. Her er svaret. Endret 20. juli 2008 av Flibustier Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ser ofte at rekkefølgen på artikler på forsiden av tek.no stokkes om på. Jeg ser gjerne at rekkefølgen er fast helt til den forsvinner. Gjør det lettere å holde oversikten over hva man har lest. Ørjan... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Sortere harddiskene i prisguiden etter pris/gb Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Programmer og Overklokking.no tilbake!!! Er nok av frivillige folk som er med å drifte de og, så jeg ser eeegentlig ikke hva problemet er. Dere må få bedre system på linker, sliter veldig med å finne "hvor rask er linjen din" testen blandt annet. Er jo bare å scrolle litt ned, så er den der. Finner den bestandig med en gang Norge er et U-land når det gjelder e-bøker. Bøker på elektronisk papir er noe som sprer seg som er farsott rundt om i verden, men i Norge står vi i øyeblikket langt tilbake for land vi kan sammenligne oss med. Hvilke e-bøker skal vi velge? Det selges allerede et par typer via www.digitalbok.no, men det finnes andre merker (Sony og Amazon sin egen dedikerte). Hva med artikler om slike e-bøker? Det finnes tusener på tusener av e-bøker der ute, men i Norge finner man artikler som bl.a. at e-boken er død i Norge. Dessverre er Norge bakstreverske, men Hardware.no kunne i allefall skrive om saken og gjøre e-bøkene mer kjent. man kan jo dra med seg hundrevis av e-bøker i en superlett gadget laget av elektronisk papir, som kun behøver å lades en gang i måneden. Folk må begynne å lese igjen. Her er svaret. Egentlig veldig enig. Faren til dama mi har en sånn ebook-leser som lades en gang i måneden eller noe, og han har bla. hele Wikipedia på den. Makan til hendig liten sak, altså. Endret 21. juli 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Dette samme som jeg har ytret ønske om i en annen tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919176&hl= Jeg ønsker at man kan bla igjennom videoene på en mer oversiktlig måte.. Nå er det litt random hva man får se, om man ikke bruker veldig lang tid på søkefunksjonen.. Takker Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hva med å premiere de som "holder på" brukerne i forumet. Altså de som har laget gode forumsdiskusjoner som det er mange treff og deltakelse på. Ellers savner jeg mere tester av duppeditter, morsomme gadgets. Ikke bare ha tester for stor bedrift. teks: webcams, routere, osv osv... samt morsomme software rundt dem. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Norge er et U-land når det gjelder e-bøker. Bøker på elektronisk papir er noe som sprer seg som er farsott rundt om i verden, men i Norge står vi i øyeblikket langt tilbake for land vi kan sammenligne oss med. Hvilke e-bøker skal vi velge? Det selges allerede et par typer via www.digitalbok.no, men det finnes andre merker (Sony og Amazon sin egen dedikerte). Hva med artikler om slike e-bøker? Det finnes tusener på tusener av e-bøker der ute, men i Norge finner man artikler som bl.a. at e-boken er død i Norge. Dessverre er Norge bakstreverske, men Hardware.no kunne i allefall skrive om saken og gjøre e-bøkene mer kjent. man kan jo dra med seg hundrevis av e-bøker i en superlett gadget laget av elektronisk papir, som kun behøver å lades en gang i måneden. Folk må begynne å lese igjen. Her er svaret. Off når du sier det begynner jeg å føle meg gammel Jeg kjøper ennå bøker i det gamle formatet, og printer ut dokumenter for å lese dem på papir istedenfor på skjerm. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hva med å premiere de som "holder på" brukerne i forumet. Altså de som har laget gode forumsdiskusjoner som det er mange treff og deltakelse på. DET hadde blitt kaos. Hvordan skulle kriteriene sett ut? Hadde jeg fått en pris nå, for å starte en diskusjon? Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hva med å premiere de som "holder på" brukerne i forumet. Altså de som har laget gode forumsdiskusjoner som det er mange treff og deltakelse på. DET hadde blitt kaos. Hvordan skulle kriteriene sett ut? Hadde jeg fått en pris nå, for å starte en diskusjon? Det trenger da ikke være vanskelig. Kriterier ut fra populæritet-tidsperiode-deltagelse. En konkurrerende nettside gir ut poeng til de som hjelper til med å løse problemstillinger i forumdelen. Altså Bruker problemer. Den som har fått flest poeng (hjulpet flest i forumet )over en gitt periode belønnes med en premie. 3 ting skjer her: De som har problemer får hjelp! Den som hjelper belønnes! (Forutsatt at den som trenger hjelp husker på å gi poeng) Medlemmer av forumet vet at de med stor sansynlighet også får hjelp! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Egen ide (kommer flere i neste innlegg) Flere lenker til forumtråder. (Se egen tråd her)Mine kommentarer til andres ideer: Mine kommentarer er i kursiv. Ideer som er ikke er kommentert har jeg sannsynligvis ingen spesiell formening om. - Kvalitet over kvantitet. (Thorsen) - Jeg er noe uenig i det mange mener er agurknyheter og ting Tek.no-nettverket ikke burde dekke etc. Men jeg er enig i at Hardware.no og deres søstersider trenger flere artikler som retter seg mer mot den gamle brukermassen og de som er oppdaterte, og de bør derfor skrive lengre mer avanserte artikler oftere enn de gjør nå. - Mer presise overskrifter (Thorsen) - Jeg er og uenig i hva som er en tabloid overskrift i forhold til andre, men når mange begynner å hakke på overskriftene deres i saker fremfor å diskutere saken i seg selv i forumet, bør dere helt klart endre noe i den tittelen. Likevel, jeg ønsker IKKE at Tek.no-nettverket skal slutte å eksperimentere med overskrifter, om det så er ordspill eller andre ting, men det er viktig å ta inn tilbakemeldinger fortløpende på overskriftene deres og høre mer på de som kommentarer sakene i forhold til det. - Flere tester av programmer åpen/lukket, gratis/dyrt, avansert/enkelt (Thorsen) - Støttes! Og jeg ønsker flere tester hvor dere ikke tar utgangspunkt i at samtlige lesere ikke har noen erfaring med programmer, og bruk mindre avsnitt, i mange tester opplever jeg at dere lager et avsnitt annenhver linje, dere klarer vel å skrive mer sammenhengende enn det? Ytelse/design (Thorsen) - Jeg er mer opptatt av at det skal se pent ut og det synes jeg faktisk Tek.no-nettverket gjør. Mindre reklame (Thorsen) - Det er greit med reklame, jeg synes den faktisk kan være nyttig og de trenger inntektene. Men mer reklame enn det er nå trenger det ikke bli. Bedre standardisering og klarere poeng (Thorsen) - Enig, men vil likevel ikke det skal hindre Tek.no-nettverket i å eksperimentere og prøve ut nye ting. Overklokking.no bør gjenoppstå (Thorsen) - Tvilsomt, men jeg er enig i at ekstremartikler og mer overklokking må komme tilbake igjen! Selv om jeg ikke driver med det er det interessant å lese om det. Personlig profil med oppknytting til forumet (Jon Ivar, Zethyr) - Veldig enig, dette kan være veien å gå! Å kunne velge ut sine favorittemner etc. ville være glimrende, men det bør likevel være enkelt for meg å lese alle de andre artiklene om jeg ønsker det. En slags av/på filtreringsknapp. Bokmerke av artikler er hvertfall noe som ville falt veldig i smak. Oppussing av forumet (AndyF) - Det kommer an på oppussingen Likevel, dette er vel strengt tatt noe en skal tipse om til de som faktisk har med forumet å gjøre. Designkonkurranser/gjøre-noe-konkurranser. (amir90) - Enig, her kan dere bli flinkere! Akam.no har hvertfall begynt å jobbe mer med det, nå må dere andre følge etter Notis til meg selv: Jeg er kommet til innlegg #16 Kommer med mer (jobb) Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) jeg har ett tips til prisguiden (vet ikke helt om jeg skulle lagt den her) men jeg kunne tenkt meg å sett terning på siden av ting som er testet istede for at du må trykke innpå ting for å se hva hardware ga dette hovedkortet, eller hva kulturo ga denne filmen viss dere skjønner. Kunne stått under hvert produkt eller ved siden. Dette hadde gjort dagen lit enklere for oss forbrukere som skal handle og ikke greier helt å bestemme oss for hva vi skal kjøpe. Dette gjelder da alle produkter som dere i nettverket tester. Altså spill,musikk,konsoller, filmer, utstyr, hardware, software, mobiler, pcer +++++++++ også lurer jeg på om det kanskje er på tide å lage en lettere prisguide, og litt mer brukervenlig søkefunksjon i prisguide? det tar til tider særdeles lang tid å få lastet prisguiden, og jeg må gi opp flere ganger!!!! Samt savner jeg en enklere og bedre søkefunksjon. Sånn at viss jeg søker på tv at jeg kan få kategorier istede for at jeg faktisk kan få 800 kabler før det kommer en tv... Samt litt flere alternativer.... har en del forslag men da blir jeg sittende til jeg blir grå viss jeg skal skrive ned alt Men ønsker også programmer.no tilbake ennda... for jeg har gitt opp å bruke hardware.no når det gjelder å se forsjellige programvare omtaler, tester, guider og anbefalinger av gratisprogrammer. Savner liksom programmer.no, for bedre oversikt og lettere å finne fram med gode kategorier osv Når det gjelder reklame syns jeg det er fulstendig greit. Vil heller se ukens tilbud fra komplett enn å betale for å lese hardwarre.no f.eks på nettet. Men en ting skal være sikkert. Skaff noe mer stabil og raskere reklame servere. For ofte må man vente i tide og utide på alle adds serverne Endret 22. juli 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå