Gå til innhold

Spørsmål om nakenscener i film

gardkarlsen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var på kino igår og så "Forgetting Sarah Marshall". Jeg hadde ingen forventninger til filmen men filmen var ganske så underholdene. Men jeg ble nesten litt satt ut av nakenscenene i filmen. Og jeg lover å ikke røpe noe av handlingen her men en får altså se den mannlige hovedrolleinnhaveren naken et par ganger og det er ikke så vanlig kost med "full frontal male nudity" i amerikansk film. Men hvorfor er det slik? Hvorfor er det så vanlig å se damer nakne på film men ikke menn?

Det er forresten festlig å se at filmen har fått 11 års grense i Norge for "Denne komedien har en gjennomgående seksualisert handling og dialog som kan virke forstyrrende på underårige" mens den har fått R i USA (det vil si at dersom du er under 17 må du ha med deg en voksen) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vel med folks generelle holdninger å gjøre tenker jeg.

Sex selger - men nakne kvinner selger betydelig bedre enn nakne menn. Mange (særlig menn) synes til og med det kan være forstyrrende med nakne menn.

Det er på en måte ikke like digg som nakne kvinner... :!:

Lenke til kommentar

Denne tråden kom til å minne meg på en ting jeg ofte har lurt på når jeg ser film, hvordan fikser de sexscener der både mannen og kvinnen her helt synlig naken, og ligger/sitter osv veldig tett på hverandre å jokker og kliner? Altså uten at det blir sex utav det :p

Lenke til kommentar
Denne tråden kom til å minne meg på en ting jeg ofte har lurt på når jeg ser film, hvordan fikser de sexscener der både mannen og kvinnen her helt synlig naken, og ligger/sitter osv veldig tett på hverandre å jokker og kliner? Altså uten at det blir sex utav det :p

Penis er sannsynligvis teipet fast til kroppen for at den ikke skal lure seg inn i hverken bildet eller motskuespilleren. Og så jokker de i vei og får det til å se mest mulig realistisk ut.

Lenke til kommentar

Vet ikke, de har vel en fiffig måte å løse det på. Regner med at de har spenstigere saker enn vanlig kontorteip.

Man har jo også såkalt "pansertruse", den skal stoppe kjønnsorganer i utfoldelse ganske effektivt. Men kan vel ikke brukes i alle tilfeller, da det ville betydd at en av skuespillerne måtte ha på seg et plagg.

Lenke til kommentar
Men på den annen side var jo Jolie naken ganske ofte sammen med en annen dame. Det trekker jo opp en del. :p

Det skal hu ha ;)

Apropos Jolie, står det skrevet av mange kritikere at scenen i Mr and MRs Smith er så bra at mange tror de faktisk hadde sex..har ikke sett filmen selv, noene synspunkt?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så vanlig å se damer nakne på film men ikke menn?

Det er ingen mangel pa mannlig nakenhet fra livet opp, alt fra 300 til James Bond. Det som er under livet, i de fleste situasjoner og "tilstander" er ikke sa attraktivt. Damer vil se bar overkropp, menn vil se det samme. Det som skjer under passer ikke inn i mainstreamfilmer, med mindre man skaper kontrovers (Basic Instinct) eller humor (Forgetting Sarah Marshall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...