stavros Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei, og takk for alle tilbakemeldinger.ROM-versjonen som står i faktaboksen på side 1 er selvsagt feil. Her har det kommet med "radioversjon" i stedet. Beklager glippen! Vårt eksemplar kjører 1.37.409.3 NOR Fint om du faktisk kommenterer tilbakemeldingene istedenfor å takke for dem. Siste offisielle ROM er 1.93.456.2 mens siste TouchFlo 3D er 1.1.34569. Det er svakt å anmelde en telefon uten å sørge for å ha siste oppdatering til den. Dette gjelder alle telefoner, sørg for at dere har siste oppdatering. Det blir som å skrive en omtale av iPhone 1.0.3 i dag når det er 2.0 firmwaren man får kjøpt i butikkene nå. Enig, har lagt inn nyeste rom og det merkes. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Naits: Amobil presiserer selv at iPhone og Diamond er to vidt forskjellige telefoner. Diamond hovedsaklig en proff business telefon mens iPhone er en multimedia telefon. På multimedia fronten er det ingen telefoner pr. dagsdato som er bedre enn iPhone, på bruksopplevelse og kjapphet knuser dessuten iPhone alle telefoner på markedet. Dette gjør at iPhone får en vellfortjent femer på terningen, brukeropplevelsen alene er nesten verdt en femmer. Diamond som proff business telefon er bra, men ikke perfekt. Men jeg er fortsatt litt enig med deg, Diamond burde nok havnet på femmeren den å. Hvis det er som mange her sier at den ikke er treg med nyeste software. Dem jeg testet fortjente ikke mer en fire da den var irriterende treg. En annen ting er disse ripene som oppstår så si uten grunn, dette vitner om dårlig matrial valg å selvsagt skal det trekkes hvis ikke en telefon tåler å ligge i lomma ved vanlig gange. Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Siste offisielle ROM er 1.93.456.2 mens siste TouchFlo 3D er 1.1.34569. Kan ikke se å finne den hos HTC. Kan du peke meg til en offisiell kilde? EDIT: Så vidt jeg kan se vil ikke denne versjonen fungere uten videre på den norske modellen. Endret 18. juli 2008 av hitokiri Lenke til kommentar
clark Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Siste offisielle ROM er 1.93.456.2 mens siste TouchFlo 3D er 1.1.34569. Kan ikke se å finne den hos HTC. Kan du peke meg til en offisiell kilde? EDIT: Så vidt jeg kan se vil ikke denne versjonen fungere uten videre på den norske modellen. Har du gått inn på htc og registrert imei nummeret på telefonen? Du skal da få opp eventuelle oppdateringer. Lenke til kommentar
Diceman Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg lurer også på dette, har registrert telefonen og greier men får ikke opp noe på My downloads. Lenke til kommentar
clark Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg lurer også på dette, har registrert telefonen og greier men får ikke opp noe på My downloads. De engelske telefonene (WWE) er de som får oppdateringene kjappest. Du har mulighet til å legge inn disse selv. xda-developers.com er stedet du får informasjon om dette. Se f.eks http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=408281 Du kan også legge inn "cooked" ROMs, men da må du kjøre Hard-SPL, noe som bryter garantien på telefonen. Er på samme måte som å legge inn en hacket versjon av en iphone firmware.. Informasjon om dette finnes her: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=430 Selv kjører jeg "Diamond Project Team Rom Release V2" på min telefon Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Når det gjelder tilbakemeldinger angående firmwarebugs, så trekker vi stort sett ikke for dette. I Diamonds tilfelle er det heller ikke lagt spesiell vekt på dette. At den ikke havner på 5 eller 6 er først og frems på grunn av ting som skjermtastaturet som forkluderer flere funksjoner, at det kan være knotete å koble seg på wlan, skjermen blir fort ripete, og i aller høyeste grad batteriet som er så svakt at det nesten er en vits. Hadde vi testet en annen telefon med såpass dårlig batteri hadde det også hatt negativt utslag for den. Tregheter er for øvrig iboende i de fleste smarttelefoner, uansett OS, så dette er heller ikke noe det trekkes vesentlig for. Touch Flo 3D og den skarpe skjermen er to ting som trekker karakteren mye opp. Som alltid vil vi påpeke at man ikke skal se seg blind på terningkastet. Som det står i konklusjonen så er dette en perfekt telefon for noen, men langt fra alle. Les hele testen og gjør opp din egen mening. Takker ellers for tilbakemeldingene. Og god helg! Endret 18. juli 2008 av hitokiri Lenke til kommentar
pbzw Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 [...]Det samler seg fort lommerusk og støv i hullet i dekselet. Her hadde det vært smartere med et slags deksel.[...] Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Huff denne testen gjorde meg bare enda mer usikker om jeg skal velge HTC touch diamond eller Samsung i780 Vel, samme her... Fikk endelig testet Diamond i dag hos en forhandler. Utrolig kompakt og lekker, og det fungerte ok å skrive på skjermen. Men måtte trykke mye hardere enn på iPhone, og qwerty-tastaturet var ikke lett å treffe... Tungvindt med norske tegn. Men ordene som foreslås hjelper bra. Det er jo billige ekstrautstyr, som docking og ekstra batteri. Men kanskje Samsungen er mest fornuftig som primært jobbtelefon tross alt, den ga også et meget solid inntrykk. Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sitter å vurderer denne mobilen, men lurer på noen ting. Hvor dyrt er det å surfe på nettet sånn ca? Dette med trådløse nettverk, det må da være skjeldent man kommer over nettverk som man kan bruke når man ikke er hjemme? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Av en eller annen grunn sitter jeg alltid igjen med en følelse at karakteren er hakket lavere enn hva jeg forventet når det kommer til testene av HTC-terminaler. Dere vil ikke vurdere å teste de avanserte terminalene litt annerledes? "Rett ut av boksen" er vel ikke helt rettferdig når man sammenlikner N95 eller iPhone mot Diamond. Diamond har jo uendelig med muligheter, mens de andre har begrensede eller så og si ingen muligheter til å installere 3. parts programvare. (utvalget er relativt labert hos Symbian vs. Windows) Lenke til kommentar
iMy Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 hvordan kan du mene at diamond er bedre en iPhone 3g??? Jeg har iphone Selv... Broren min har diamond. Den er atreg og ripete Lenke til kommentar
apwr Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Imponerende resonnement! Diamond er treg og ripete --> Iphone er bedre! Endret 18. juli 2008 av apwr Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 det med at mobilen er litt treg og hakker, er ikke det sånn som kan bli fikkset når de oppdaterer programvaren? reger med at det slippes oppdateringer som med windows og alle andre program og spill? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Uff... man må ha nerver for å anmelde mobiler for amobil for tiden. Alle whiner bare om hvordan telefonene er i forhold til iPhone - både positivt og negativt. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sitter å vurderer denne mobilen, men lurer på noen ting. Hvor dyrt er det å surfe på nettet sånn ca? Dette med trådløse nettverk, det må da være skjeldent man kommer over nettverk som man kan bruke når man ikke er hjemme? Surfer du mye via 3G kommer det til å koste ganske mye om du ikke har noe "fri bruk"-abonnement. Anbefaler Opera(mini) som gjør at mengden dataoverføring minskes voldsomt. Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Artig å se at den blir så lett ripete, har dårligere batteri enn iPhone 3G (Jada, 3G har også litt dårlig batteri). Nå fikk vel Microsoft fanboysene som klaget så mye på iPhone 3G hakeslepp? La også spesielt merke til at det var så mye skrift på dekselet på telefonen, da er iPhone mye renere... iPhone (og sikkert også Neo Freeruner) er nok ut av de beste smarttelefonene på markedet i dag. Var også litt morsomt at den bare fikk 4 på terningen. (Nei, jeg er ikke Apple fanboy, bruker selv Linux på den stasjonære PCen min, men er vel Microsoft motstander...) Endret 18. juli 2008 av havarhen Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 1:når ble Iphone en smartmobil? 2:man kan ikke gi en mobil dårlig karakter grunnet dårlig batteri.er vel ikke Htc som produserer batteriet,alle nye mobiler har dårlig batteri,de henger etter i utviklinga 3:skjermen blir for ripete,det er vel bare å sette på en skjerm beskyttelse og kjøpe en crystal case på ebay til ca 1 dollar så blir det aldri riper i diamond. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Klarer dere å lese det som står med minst skrift? Selv fluebæsj er jo større enn det der. Derfor er det fint at det er ganske lett å zoome inn. Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvor på htc sin hjemmeside finner man den nyeste software osv? jeg har registrert min diamond,men får ikke opp noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg