Blåbær Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 QX modellen kommer itillegg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 I tillegg? Alle de tre der skal være QX-modeller (130 watt). Jeg ser de har stokket litt feil på QPI-hastighetene. Det er selvsagt toppmodellen som får raskest QPI. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jupp, var ikke helt nytt det bildet der. http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3734 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 hvordan er det med ytelse på disse opp mot dagens 45nm intel cpuer? virket fin den budsjett modellen, får håpe vi ser den i salg og ikke ender opp med en ny Q9450 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Endelig får vi nye sokler som kan oppgraderes i lang tid fremover. Det er det jo ingen garanti for. Chipset behøver vel fortsatt BIOS oppgradering til disse systemene og eksterne I/O linker vil bli oppskalert i frekvens med den konsekvens at HK ikke nødvendig vis kan støtte disse hastighetene. Teknisk sett bør det vel være enklere å la HK leve lengre uten at nye prosessorer mister særlig av sitt potensiale, men det forutsetter fremdeles en vilje fra både Intel og HK produsenten til å la kortet støtte fremtidige prosessorer. Endringer i spenningsregulatorer kan også bli nødvendig, selv om dette er mindre sannsynlig for hver CMOS generasjon fremover. Vcore skalering er i ferd med å stoppe opp. Enig med deg. I tillegg vil vi se varierende minnekontrollere samt oppgraderinger av bussarkitekturen osv. Jeg synes de burde fortsette med LGA775 produksjon minst 2 år etter Nehalem. Muligens innskrenke produktlinja men gjerne komme med noen nye og optimaliserte modeller. Etterspørselen etter LGA775 prosessorer vil holde seg høy i lang tid etter Nehalem. Simen1: At FSB hastighet endret seg på LGA775 var ingen grunn til å måtte kjøpe nytt HK. I tillegg hvis man ville ha den nye hastigheten kunne man også klokke opp CPU'en. Slik jeg har gjort med en 800FSB CPU som kjører @1333FSB på et 1066FSB HK. Men dette vet du jo så jeg regner med at jeg har lest deg feil. Endret 23. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå