Gå til innhold

Nye objektiv til 40D - 15 000 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon sin 70-200mm er halv-veis byttet ut med Sigma sin 50-150mm pga vekten på 1,4kg, men er fortsatt litt uenighet i huset:)Han mener det er for lite tele, men var det ikke slik å forstå at brennvidden fra 150 til 200mm ikke var så stor forskjell?

Canon 24-70mm avventes til fullformatskameraet er i hus!

Så står det enten i Tokina 11-16mm eller Sigma 12-24mm. Jeg ser at Tokina ikke passer til fullformat, men kan det ikke brukes i det hele tatt? Er det fordi det ikke får full effekt, eller passer det rett og slett ikke?

Jeg ønsker iallefall et objektiv i denne brennvidden fra ca 8mm til ca 25mm.. Så det ender vel opp med Sigma sitt 12-24mm. Dersom det er objektiv jeg har oversett nå, så rop ut!

Takker igjen for svært god hjelp!

Sigma 50-150 DC vil ikkje fungere på et fullformatkamera, på samme måte som et Tokina 11-16mm eller Canon 10-22. Bildesirkelen er for liten for sensoren, slik at bilder du tar blir et rundt utsnitt med svarte hjørner rundt. På et 40D vil alle desse vere gode.

(Du kan sjå etter bokstavkoder for å sjekke kompatibilitet. Sigma sine fullformatobjektiv heiter DG, mens "cropobjektiv" heiter DC. Canon sine objektiv heiter EF og EF-S)

Det vil sei at DG og EF vil passe på alle både fullformat og crop, mens DC og EF-S bare vil passe på crop.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...