int20h Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Transitive har lansert en programvare som gjør at man kan kjøre SPARC-baserte Solaris-applikasjoner på Windows-servere. Les mer Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Litt snodig at dette blir tilgjengelig akkurat på Windows-servere, og ikke Unix-baserte OS, da all programvare tilgjengelig for SPARC kjører på Unix-plattform i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Ville det ikke vært bedre med Solaris støtte i VMWare? Problemet er vel kanskje Sparc biten. Endret 19. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ville det ikke vært bedre med Solaris støtte i VMWare? Problemet er vel kanskje Sparc biten. Ehh, Solaris kjører jo helt fint i VMWare. http://www.opensolaris.org eller den "ekte" solarisen. http://www.sun.com Lenke til kommentar
haalo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Forsto heller ikke helt hva han mente (men glemte å svare). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er derfor jeg ikke forstår behovet for dette virtualiseringsproduktet . Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Vel, det er forskjell på Solaris x86 og Solaris SPARC også. På jobben har vi software som kun er tilgjengelig for Solaris SPARC. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er derfor jeg spør om Solaris Sparc finnes i vmware Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) SPARC er en prosessorarkitektur, og VMWare virtualiserer på x86, så nei, det finnes ikke. Skal man kjøre SPARC-kode på x86 må man emulere, så produktet det er snakk om her er vel heller en emulator enn et virtualiseringsprodukt. Endret 23. juli 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) SPARC er en prosessorarkitekturDet vet jeg. VMWare virtualiserer på x86, så nei, det finnes ikke.Det var spørsmålet mitt ja og var ikke sikker på om VMWare virtualiserte flere arkitekturer. Skal man kjøre SPARC-kode på x86 må man emulere, så produktet det er snakk om her er vel heller en emulator enn et virtualiseringsprodukt.Det er også slik jeg ser det og forstår derfor ikke hvorfor de kaller det et virtualiseringsprodukt Endret 23. juli 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Har vært borti endel av Landmark sine pakker, og disse er jo typisk kun kompilert for SPARC, satser på at når dem nå kommer ut med ny versjon, at dem tar seg bryet å kompilere opp for x86 og, så vanskelig kan det jo ikke være(famous last words). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå