St Thicket Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 I noticed that you noticed the notice... twice Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jepp! (hadde kanskje et håp ....) .... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er en drømmeverden å tro at privatisering av sykehus skal fjerne køene.Er du nå 100% sikker på at Frp har tenkt på selge/privatisere alle sykehus og at det de ønsker ikke bare er å la staten betale også for helsetjenester utført av private?Det som kommer til å skje er at de rike betaler seg frem i køen, mens de som ikke har penger må ligge på gangen for å dø.Nå er dette faktisk situasjonen vi har idag. Og selv fremtredende sosialister betaler seg forbi køen. Du har blitt fortalt det flere ganger i denne tråden, men du fortsetter å gjenta dine påstander. Hvorfor? Fordi du ikke klarer finne noen argumenter mot Frp uten å lyge? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Med merutgifter jeg tenker på er følgene av skattelette. Hvis Frp får inn mindre penger i skatt fra folket/bedrifter, må jo pengene hentes en annen plass, ergo ender regningen opp hos oss... folket. FRP vil redusere overskuddet. Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Men kommer du til sykehus med alvorlig lungebetennelse eller en knekt fot må du ikke vente særlig lenge for å få hjelp. Cirka 72 timer? Jeg kjenner personlig flere som har brukket ting og måttet sitte hos legevakta i timesvis. For eksempel brakk en ankelen og måtte vente i 5 timer. Flott, ikke sant? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det du referer til er enkelttilfeller. Det er heller ikke kritiske tilfeller hvor vedkommede er på døden nær. Det er selvsagt forferdelig tragisk at slike ting skjer, men det er jo ikke sikkert at en svindyr operasjon vil hjelpe hørselen heller, i tillegg til at det er få leger i norge med kunnskapene som skal til for å utføre dem. Jeg nekter å tro at dette er et rent resultat av styring, men heller et resultat av lav kapasitet pga ressursmangel i form av spesialister. En person kan ikke jobbe for to. Og spesialister vokser ikke på trær. Sa ikke du i et tidligere innlegg at ALLE fikk hjelp? Men kommer du til sykehus med alvorlig lungebetennelse eller en knekt fot må du ikke vente særlig lenge for å få hjelp. Køene oppstår når livsstilssykdommer må kureres, eller når spesialister kreves... Man kan forsatt dø i sykehuskø. For eks i påvente av utredelse rundt en mystisk kul. Når man endelig kommer til legen så finner han ut at kreft har spredt seg til vitale organer og det er lite man kan gjøre. Det er en drømmeverden å tro at privatisering av sykehus skal fjerne køene. Det som kommer til å skje er at de rike betaler seg frem i køen, mens de som ikke har penger må ligge på gangen for å dø. DET skjer på private sykehus i USA. Kom ikke her å si at det ikke vil skje i norge også. Pengene styrer, alltid, overalt! Kluet er at staten går inn med penger, og pasienten får behandling betalt av staten på et privat sykehus. Så det er ikke snakk om at dette er kun for de rike. Slik det er i dag derimot så kan de rike betale seg ut av sykehuskøene og oppsøke private eller eventuelt reise til utlandet for behandling. FRP ønsker seg IKKE en amerikansk modell slik du innbiller deg at de gjør. Er en fordel å prøve å forholde seg til fakta. Her har du ihvertfall en liten quote fra Medi3 som du kan tygge på: De private har betydelig ledig kapasitetDet er ikke å ta for hardt i når jeg påstår at de private sykehusene i Norge har kapasitet til å utrede og behandle alle de 20.000 flere som nå venter. Og det er for lengst dokumentert at de private behandler langt rimeligere. Kostnaden ligger på omkring 50% av de offentlige. Kvaliteten er minst like god, men de private sykehusene behandler langt mer effektivt. Og pasientene er svært godt fornøyde. Medi 3 i Ålesund opererte i tiden 2002 til 2004 over 200 hofte- og kneproteser per år. I dag står sengeavdelingen nesten tom. Årsaken er mangel på offentlig avtale. Dette er tragisk, spesielt når en rapport fra SINTEF for lengst har konkludert med at alle parter tjener på mer utstrakt bruk av private aktører." Vil private sykehus fjerne køene? Det er vel kanskje optimistisk. Men vil køene bli redusert? Med økt kapasitet så er det vel en liten fare for det, ihvertfall ifølge SINTEF. Men hvem bryr seg om forskningsresultater når man har mange statlig styrte sykehus som ordner biffen? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tilbake til slagordene: Frp- Partiet ingen på diskusjon.no klarer finne fornuftige og ærlige argumenter mot. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tilbake til slagordene:Frp- Partiet ingen på diskusjon.no klarer finne fornuftige og ærlige argumenter mot. selektivt blind much? "FrP - Norge på anbud, norge for nordmenn" Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 "FrP - Norge på anbud, norge for nordmenn" Vi drar frem rasist kortet ser jeg. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er jo det FRP sier: vi vil ha mindre utlendinger. Ikke kom her å si noe annet! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 "FrP - Norge på anbud, norge for nordmenn" Vi drar frem rasist kortet ser jeg. Tja, er det å "dra frem sosialdemokratkortet" når man snakker om Ap, eller "konservativkortet" når man snakker om Høyre? Det er jo ikke hemmelig at FrP ikke syns brune mennesker er top of the pops. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tja, er det å "dra frem sosialdemokratkortet" når man snakker om Ap, eller "konservativkortet" når man snakker om Høyre? Det er jo ikke hemmelig at FrP ikke syns brune mennesker er top of the pops. Se her http://www.vgb.no/25418 Nå har jaggu med en iraner meldt seg inn i Ku Klux Klan.... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tja, er det å "dra frem sosialdemokratkortet" når man snakker om Ap, eller "konservativkortet" når man snakker om Høyre? Det er jo ikke hemmelig at FrP ikke syns brune mennesker er top of the pops. Se her http://www.vgb.no/25418 Nå har jaggu med en iraner meldt seg inn i Ku Klux Klan.... Keshvari har da vært med i FrP lenge, og er vel egentlig ingen nyhet, møtte han først da han var leder for Groruddalen FpU for en del år siden. Det oppsiktsvekkende er vel heller at han er bortimot den eneste, ikke det at han finnes. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Keshvari har da vært med i FrP lenge, og er vel egentlig ingen nyhet, møtte han først da han var leder for Groruddalen FpU for en del år siden. Det oppsiktsvekkende er vel heller at han er bortimot den eneste, ikke det at han finnes. Men du må vel si deg enig i at det er utrolig for en med iransk opprinnelse å melde seg inn i et rasistisk parti? Ellers så er det ikke noe særlig oppsiktsvekkende at han er den eneste. Rasismepropagandaen fra sånne som deg er jo med å skremme bort mange flerkulturelle fra partiet. Endret 21. juli 2008 av toeblast Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Keshvari har da vært med i FrP lenge, og er vel egentlig ingen nyhet, møtte han først da han var leder for Groruddalen FpU for en del år siden. Det oppsiktsvekkende er vel heller at han er bortimot den eneste, ikke det at han finnes. Men du må vel si deg enig i at det er utrolig for en med iransk opprinnelse å melde seg inn i et rasistisk parti? Ellers så er det ikke noe særlig oppsiktsvekkende at han er den eneste. Rasismepropagandaen fra sånne som deg er jo med å skremme bort mange flerkulturelle fra partiet. Ja, jeg er sikker på at hva jeg sier er mye mer skremmende for den jamne innvandrer enn det FrP sier selv. Forslag om å forby islam, radiomerking av asylsøkere, og å sidestille Mein Kampf og Koranen er jo alle utspill som sjarmerer innvandrere i senk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Tilbake til slagordene:Frp- Partiet ingen på diskusjon.no klarer finne fornuftige og ærlige argumenter mot. "FrP - Norge på anbud, norge for nordmenn" Takk for at du beviser poenget mitt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Takk for at du leser selektivt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Takk for at du leser selektivt. Selektivt? Om du har sett noen fornuftige og ærlige argumenter så vennligst pek dem ut for meg. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har da sett flere gode argumenter mot FrP bare på de få ukene jeg har vært aktiv her inne. Argumenter basert på bl.a frps økonomiske politikk, grunnsyn (eller mangel på sådan), skremselspropaganda, fremmedfrykt, miljøprofil (eller mangel på sådan), kulturpolitikk, etc. Jeg kan jo like gjerne si Frp- Partiet ingen på diskusjon.no klarer finne fornuftige og ærlige argumenter for. Det blir like seriøst. Ingen har til dags dato kunnet vise hvordan FrP kan føre en langsiktig god politikk for norge. de tror jo tilogmed selv at de vil bli kastet ut av regjering innen tre måneder, og planlegger deretter. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har da sett flere gode argumenter mot FrP bare på de få ukene jeg har vært aktiv her inne. Argumenter basert på bl.a frps økonomiske politikk, grunnsyn (eller mangel på sådan), skremselspropaganda, fremmedfrykt, miljøprofil (eller mangel på sådan), kulturpolitikk, etc.Kan du komme med ett eneste konkret eksempel på noe av det ovenfor som du mener er ærlig og fornuftig?Jeg kan jo like gjerne si Frp- Partiet ingen på diskusjon.no klarer finne fornuftige og ærlige argumenter for. Det blir like seriøst. Ingen har til dags dato kunnet vise hvordan FrP kan føre en langsiktig god politikk for norge. La oss ta et lite eksempel, få veiene i Norge opp på Europeisk standard: -Vil spare liv -Vil gi mindre forurensing -Vil gjøre norsk industri mere konkurransedyktig -Vil forbedre folks livskvalitet -Vil gjøre det enklere å være turist i norge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå