Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Yndlingsslagordet er: Frem med Skrittet! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 FRP - Vi lokker frem elitistene i andre. FRP - Et parti som ikke mener man er for god for campingfolk. - Vi er det eneste partiet som har en kode å knekke. For alle fans av Dan Brown. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hva slags merutgifter er det du tenker på? Er det noen konkrete saker, eller driver du bare med synsing? Ellers så er det hovedsaklig bedrifter som drar stor nytte av skatteletter, ikke privatpersoner. Med merutgifter jeg tenker på er følgene av skattelette. Hvis Frp får inn mindre penger i skatt fra folket/bedrifter, må jo pengene hentes en annen plass, ergo ender regningen opp hos oss... folket. Frp appellerer jo til mannen i gata med at bensin skal bli billigere, man skal betale mindre skatt osv. Det er jo smøring av enkeltindividet som tiltrekker stemmer. Det er jo det som er grunnstenen til frp; alt som er populært blant velgerne er det vi skal bry oss om! Se på Søviknes kommune... eller Os som det heter. Her skulle alt av energiproduksjon privatiseres, så kommunen solgte alt og satte pengene på bok. Kommunen har dermed tapt alt av energiintekter, og økonomien er helt avhengig av avkastningene som pengene gir. Og la oss ikke glemme den obligatoriske pensjonistturen til syden som alle pensjonister blir påspandert av disse pengene... Jeg vil ikke si at dette er rette veien å gå. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Et annet knakande godt slagord er: Litt ris på stumpen har aldri skadet noen! Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ute i den virkelige verden er det ikke slik at alle bare kan velge og vrake blant all verdens jobber. Ofte blir man nødt til å ta til takke med en jobb man er "misfornøyd" med, fordi alternativet er enda verre. Hva har du å klage over hvis du har et alternativ til det verste? Det skal ikke være moro å jobbe, de fleste gjør det først og fremst for å brødfø seg selv og familien. Så lenge man ikke blir direkte tvunget til å ta en jobb har man alltid et valg. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Med merutgifter jeg tenker på er følgene av skattelette. Hvis Frp får inn mindre penger i skatt fra folket/bedrifter, må jo pengene hentes en annen plass, ergo ender regningen opp hos oss... folket. Husker du hva som skjedde sist en regjering gav skatteletter? Se på Søviknes kommune... eller Os som det heter. Her skulle alt av energiproduksjon privatiseres, så kommunen solgte alt og satte pengene på bok. Kommunen har dermed tapt alt av energiintekter, og økonomien er helt avhengig av avkastningene som pengene gir. Og la oss ikke glemme den obligatoriske pensjonistturen til syden som alle pensjonister blir påspandert av disse pengene... Jeg vil ikke si at dette er rette veien å gå. Går ikke OS som det suser? Iom at FRP fikk nesten 50% av velgerne ved sist kommunevalg så er det jo klart og tydelig at det er noe som er alvorlig galt der i gården. Om de har puttet penger i banken så lider de vel neppe noen stor nød med dagens rentenivå som er spådd å stige ennå høyere. Om OS er representativt for hvordan Norge blir med en FRP regjering så tror jeg vi har lite å frykte. Bare synd at det å sammenligne lokal med nasjonal politikk har veldig lite for seg. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hva har du å klage over hvis du har et alternativ til det verste? Det skal ikke være moro å jobbe, de fleste gjør det først og fremst for å brødfø seg selv og familien. Så lenge man ikke blir direkte tvunget til å ta en jobb har man alltid et valg. Dette her er jo bare sosialdarwinisttullball. Så lenge man tar et valg for å unngå smerte, så har man i realiteten ikke noe valg. Det Zarac gjør er å se bort fra eksistensen av arbeidsdelingen. Hvorfor skal det ikke være morsomt å jobbe? Hvor morsom eller hvor lite ubehagelig ens jobb er, er en veldig viktig faktor for å bestemme ens lykke. Minst like stor som økonomisk vekst i et rikt samfunn. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Økonomisk vekst og arbeiderens "lykke" i sitt virke trodde jeg var to sider av samme sak!? Lenke til kommentar
McFly Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Økonomisk vekst og arbeiderens "lykke" i sitt virke trodde jeg var to sider av samme sak!? Over et visst nivå gir mer velstand bare litt ekstra lykke. Undersøkelser viser jo at hva man faktisk driver med er minst like viktig for lykken som inntekten, om man allerede lever i et rikt land. Husk at jobben består i en ganske stor andel av den tiden man er våken som voksen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Økonomisk vekst og arbeiderens "lykke" i sitt virke trodde jeg var to sider av samme sak!? Over et visst nivå gir mer velstand bare litt ekstra lykke. Undersøkelser viser jo at hva man faktisk driver med er minst like viktig for lykken som inntekten, om man allerede lever i et rikt land. Husk at jobben består i en ganske stor andel av den tiden man er våken som voksen. Enig i at økonomi ikke nødvendigvis betyr varig lykke. Dagens lønnstillegg har man i løpet av et par måneder justert opp mot økt forbruk, og så treffes man av markedskreftene som jafser til seg det overskytende. Hvis du med å si "det man faktisk driver med" betyr hvordan en bedrift behandler arbeiderens basale og avanserte behover for å oppnå at medarbeideren trives og dermed øker kvaliteten på bidraget fra hver og en, så samsvarer det med egne erfaringer fra bedrifter med lite forståelse for hva som skal til for å få det beste ut av medarbeiderne, og de velfungerende bedriftene som vinner gang på gang, uten at noen må "ofres". Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 - FrP gir deg muligheten til å velge skole fritt! (så lenge du har råd til å betale) - Vi skal korte ned sykehuskøene! (for de som kan betale seg ut av den) Disse er jo problemstillinger den dag i dag. Ja, de har vel tatt statsråder i dagens regjering på fersken i det de har kjøpt seg ut av sykehuskø o.l.? Når det gjelder f.eks. sykehus, så skal vel staten fortsatt finansiere dette under en Frp-regjering. - La oss privatisere alle offentlige kontor i norge! (slik at alle må kjøpe offentlige tjenester) Se over. At ting blir privatisert betyr ikke nødvendigvis at man må betale selv. Staten kan fortsatt finansiere det, men med konkurranse så blir det billigere og bedre tilbud. Da får man en gang for alle bevist at kapitalisme bare fungerer i torien. Hva er alternativet til kapitalisme, mener du? Det er forresten morsomt hvordan selveste SOSIALISTISK venstreparti benytter seg av kapitalistiske midler, i og med at finansministeren, en SVer, aktivt benytter seg av det kapitalistiske børssystemet for å tjene penger. Som vi ser med dette og det at dagens regjering kjøper tjenester fra private for å stå i kø, så er det visst mer i teorien enn i praksis at de er motstandere av kapitalisme og privatisering FrP = Egopolitikk På hvilken måte? Du mener det er egoistisk å ønske å høste fruktene av eget arbeid, men det er ikke egoistisk å ønske å høste fruktene av andres arbeid så man selv slipper å arbeide? Jeg liker sosialliberalisme og sosialdemokrati. Frp er et sosialdemokratisk parti, lille venn. I USA er det slik at alle kan skaffe seg våpen, og skyte dem som går på eiendommen din uten tillatelse. Hva har det med saken å gjøre? Hva får folk til å si at sosialisme ikke funker? Stalin, Mao, Pol Pot? Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Disse er jo problemstillinger den dag i dag. Ja, de har vel tatt statsråder i dagens regjering på fersken i det de har kjøpt seg ut av sykehuskø o.l.? Når det gjelder f.eks. sykehus, så skal vel staten fortsatt finansiere dette under en Frp-regjering. At statsråder i en rød-grønn regjering så vel som en hvilken annen regjering kjøper ut av sykehus-køer synes jeg er en uting, der er jeg helt enig med deg. Nå er det jo ikke ulovlig, men jeg personlig mener at politikere burde gå fram som et eksempel for resten av befolkningen. Siste delen av innlegget forteller du kun halve sannheten. Greit nok at Fremskrittspartiet er for en statlig finansiering av sykehusene, men det velges hver gang å bortvise det som er ille og det er den markedstankegangen til Frp, både når vi snakker om sykehus og omtrent all annen offentlig tjeneste i Norge i dag. Se over. At ting blir privatisert betyr ikke nødvendigvis at man må betale selv. Staten kan fortsatt finansiere det, men med konkurranse så blir det billigere og bedre tilbud. Ja, det kan man. Men det er jo ikke det Frp ønsker? Hva er alternativet til kapitalisme, mener du? Til ren kapitalisme? Den norske velferdsstaten og sosialdemokrati. Det er forresten morsomt hvordan selveste SOSIALISTISK venstreparti benytter seg av kapitalistiske midler, i og med at finansministeren, en SVer, aktivt benytter seg av det kapitalistiske børssystemet for å tjene penger. Som vi ser med dette og det at dagens regjering kjøper tjenester fra private for å stå i kø, så er det visst mer i teorien enn i praksis at de er motstandere av kapitalisme og privatisering Er dagens regjering i mot kapitalisme? De ønsker riktignok ikke ren kapitalisme, men forstår ikke hvor du har det der fra. FrP = Egopolitikk På hvilken måte? Hele samfunnstekningen til Frp er egoisme i seg selv. En amerikansk "klar deg selv" modell, er vel beste måten å beskrive sammenhengende Fremskrittsparti politikk. De vil privatisere, senke skatter og avgifter, bruke opp oljefondet i en skremmende stor fart ... hvem sitter igjen med byrden? Flesteparten av Norges befolkning som ikke har Røkke lignende summer på kontoen sin. Du mener det er egoistisk å ønske å høste fruktene av eget arbeid, men det er ikke egoistisk å ønske å høste fruktene av andres arbeid så man selv slipper å arbeide? Jeg er utrolig lei av å høre på en sånn beskrivelse hele tiden, dette her er noe som har blitt kastet mot venstresiden i flere år og den har fortsatt like liten betydning. Jeg vil heller bo i et samfunn hvor faktisk mennesker tar vare på hverandre økonomisk og ja, det finnes noen som velger å utnytte det, men jeg vil heller bo i et samfunn der hvor jeg er trygg hvis det skulle skje meg noe, og om det kan være visse glipp i et sånt system kan godt være, for sånne ting finner man overalt. Se på USA som har ført den politikken som er helt lik Frp sin politikk, det har endt med stor nød og fattigdom. Jeg vil ikke bo i et sånt land. Frp er et sosialdemokratisk parti, lille venn. Stop kiddin yourself.. Frp er langtifra et sosialdemokratisk parti, enhver person som hevder noe sånt har ikke satt seg inn i politikken til Frp. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Hva får folk til å si at sosialisme ikke funker? Stalin, Mao, Pol Pot? De du lister opp her var totalitære diktatorer som feilet! Deres eksperiment havarerte! Det betyr ikke at det ikke vil fungere. Problemet er bare at folk som får makt bare tenker på sitt eget beste, og ikke tar hensyn til det felles beste. Derfor fungerer sosialDEMOKRATI. Brorparten av de som bor i russland i dag savner kommunismen, fordi de da hadde alt de trengte. Nå som russland er totalt kapitalistisk er det bare et fåtall som sitter med all formue, mens mannen i gata (les arbeideren) sitter igjen med små midler og dårligere livskvalitet. Jeg har den personlige oppfatning at det ikke er penger og formue som gjør en lykkelig. Det er livskvalitet. Sosialdemokratiet i norge har resultert i det beste landet å bo i. Det er et eksempel på et system som FUNGERER. Da kan jeg ikke fatte og bekgripe hvorfor FRP skal komme å velte på et velfungerende system! Man kan godt si at sykehuskøene er lange, men ALLE får hjelpen de trenger! Og si at FRP er sosialdemokratisk er som å si at den norske statskirke er muslimsk. Hvordan kan et parti som kun fokuserer på nasjonalisme, egoisme, skattelette, privatisering, og som fundamentalt er for markedsliberalisme kalles SOSIALISTISK? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Jeg har den personlige oppfatning at det ikke er penger og formue som gjør en lykkelig. Det er livskvalitet. Sosialdemokratiet i norge har resultert i det beste landet å bo i. Det er et eksempel på et system som FUNGERER. Da kan jeg ikke fatte og bekgripe hvorfor FRP skal komme å velte på et velfungerende system! Man kan godt si at sykehuskøene er lange, men ALLE får hjelpen de trenger! Alle får den hjelpen de trenger? Hvordan tror du en sykehuskø fungerer? http://www.dkdigital.no/oslo/hlf.nsf/id/6C...1A?OpenDocument http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikke...p?artid=8826775 Det må være gøy å bo i en drømmeverden. Og si at FRP er sosialdemokratisk er som å si at den norske statskirke er muslimsk. Hvordan kan et parti som kun fokuserer på nasjonalisme, egoisme, skattelette, privatisering, og som fundamentalt er for markedsliberalisme kalles SOSIALISTISK? Nasjonalisme og egoisme har vel ikke så mye å gjøre med FRP. Om du mener FRP fører en egosentrisk poltikk får bli din subjektive mening, en mening som tydeligvis er basert på feilinformasjon om partiet. Ellers har du jo nasjonalsosialismen, de klarte å kombinere sosialisme og nasjonalisme. Men det er vel umulig? Både skatteletter, privatisering og markedsliberalimse kan fint kombineres med sosialdemokratiet. Om statlig støttede private sykehus kan få ned sykehuskøene slik at flere får hjelp. Hvordan er da dette ikke sosialisme? Endret 21. juli 2008 av toeblast Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hva får folk til å si at sosialisme ikke funker?Stalin, Mao, Pol Pot?De du lister opp her var totalitære diktatorer som feilet! Deres eksperiment havarerte! Det betyr ikke at det ikke vil fungere. Du vil altså prøve enda en gang? Holder du kanskje en knapp på Nord-Korea? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Spørsmålet er vel: Hva får folk til å si at sosialdemokrati ikke fungerer? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Spørsmålet er vel: Hva får folk til å si at sosialdemokrati ikke fungerer? Spørmålet kan også bli: Hvorfor er Norge et "paradis"? Så, hva har vi gjort feil nå? "Paradis" hører vår kristne tro til og den burde vi såklart kutte hodet av!? Men "hva" skal vi spise uten hode? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Alle får den hjelpen de trenger? Hvordan tror du en sykehuskø fungerer? http://www.dkdigital.no/oslo/hlf.nsf/id/6C...1A?OpenDocument http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikke...p?artid=8826775 Det må være gøy å bo i en drømmeverden. Det du referer til er enkelttilfeller. Det er heller ikke kritiske tilfeller hvor vedkommede er på døden nær. Det er selvsagt forferdelig tragisk at slike ting skjer, men det er jo ikke sikkert at en svindyr operasjon vil hjelpe hørselen heller, i tillegg til at det er få leger i norge med kunnskapene som skal til for å utføre dem. Jeg nekter å tro at dette er et rent resultat av styring, men heller et resultat av lav kapasitet pga ressursmangel i form av spesialister. En person kan ikke jobbe for to. Og spesialister vokser ikke på trær. Men kommer du til sykehus med alvorlig lungebetennelse eller en knekt fot må du ikke vente særlig lenge for å få hjelp. Køene oppstår når livsstilssykdommer må kureres, eller når spesialister kreves... Det er en drømmeverden å tro at privatisering av sykehus skal fjerne køene. Det som kommer til å skje er at de rike betaler seg frem i køen, mens de som ikke har penger må ligge på gangen for å dø. DET skjer på private sykehus i USA. Kom ikke her å si at det ikke vil skje i norge også. Pengene styrer, alltid, overalt! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 I USA er det slik at alle kan skaffe seg våpen, og skyte dem som går på eiendommen din uten tillatelse. Du kan betale deg fri fra mye. Det er flere rike og fattige, og færre i midten. Jeg synes det er så artig med slike folk som deg. Si meg, hvor i alle dager kan man skyte en person som går på eiendommen din uten tillatelse? Jeg bodde i USA i et helt år, og jeg kan love deg; hadde du skutt en som hadde gått på eiendommen din uten tillatelse hadde du havnet i fengsel for mord. Og kan alle kjøpe våpen? Veldig mange kan kjøpe våpen i USA, dessverre. Allikevel er det en hel del restriksjoner. Det er alltid artig med myter som ikke stemmer. Uansett, jeg stemmer ei FRP og er heller ikke rød-grønn, så denne diskusjonen er kanskje noe jeg ikke skal ta en del i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå