Gå til innhold

FrPs mulige slagord i valgkampen (og undertekster)


Anbefalte innlegg

Likevel bruker de den gamle plata om at det er høyresiden som skal ta fra de fattige og gi til de rike. Heldigvis er færre og færre så naive at de tror dette.

 

Frp har jo åpent innrømmet dette, i og med at det skal strammes inn på uføretrygden samt at sosialklienter skal tas skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frp har jo åpent innrømmet dette, i og med at det skal strammes inn på uføretrygden samt at sosialklienter skal tas skikkelig.

Ja, ikke regn med at over 700.000 i arbeidsdyktig alder kan fortsette å bli betalt for ikke å gjøre noe når de egentlig er fullt arbeidsdyktige. At snyltere sparkes ut i arbeidslivet betyr ikke at man skal gjøre det med de som faktisk er syke.

 

Om du tviler på at mange er arbeidsdyktige kan du jo se på at mange arbeider sort mens de får uføretrygd.

Lenke til kommentar
Ja, ikke regn med at over 700.000 i arbeidsdyktig alder kan fortsette å bli betalt for ikke å gjøre noe når de egentlig er fullt arbeidsdyktige. At snyltere sparkes ut i arbeidslivet betyr ikke at man skal gjøre det med de som faktisk er syke.

 

Om du tviler på at mange er arbeidsdyktige kan du jo se på at mange arbeider sort mens de får uføretrygd.

 

Det er jo en ganske drøy påstand at akkurat alle som er uføretrygdet og på sykelønn er fult ut arbeidsdyktige. Dette er jo et direkte angrep på de fattige. Årsaken er at det er et overskudd på arbeidskraft i rike land. Eneste måten å hindre at mange må jobbe for luselønn slik som i USA er da å begrense tilgange på arbeidskraft noe. Det å trygde endel er rett og slett den eneste måten man kan unngå at mange som arbeider fulltid skal leve helt unødvendig i fattigdom. Et annet poeng er jo at når trygd er et alternativ til jobb, så må arbeidsgiverne også behandle dem som ikke er så attraktive på arbeidsmarkedet akseptabelt, ellers gidder de ikke å jobbe. Det å legge ned sosialkontoret eller begrense det sterkt slik som Frp ønsker vil bidra til å skape en klasse med lønnsslaver som lever i fattigdom uten særlig mulighet til å påvirke egen situasjon.

 

Et annet poeng er jo også at det for mange er vanskelig å skaffe jobb. Det er jo flere som er over 50 år gamle, har hull i CVen, ikke snakker så godt norsk også videre som sliter med å få tak i jobb, tilogmed når arbeidsmarkedet er godt. Disse ønsker jo Frp å sende på gata.

Lenke til kommentar
Ja, ikke regn med at over 700.000 i arbeidsdyktig alder kan fortsette å bli betalt for ikke å gjøre noe når de egentlig er fullt arbeidsdyktige. At snyltere sparkes ut i arbeidslivet betyr ikke at man skal gjøre det med de som faktisk er syke.

 

Om du tviler på at mange er arbeidsdyktige kan du jo se på at mange arbeider sort mens de får uføretrygd.

Det er jo en ganske drøy påstand at akkurat alle som er uføretrygdet og på sykelønn er fult ut arbeidsdyktige.
Hvor i alle dager har jeg sagt det? Kan du ikke bare lese det som står ovenfor en gang til? Jeg skjønner at mange har store problemer med å argumentere mot meg uten å tillegge meg utsagn jeg aldri har kommet med, men når du klarer å prøve å vri på noe som er så klart som det i teksten ovenfor blir det latterlig.
Dette er jo et direkte angrep på de fattige. Årsaken er at det er et overskudd på arbeidskraft i rike land.
Feil, i Norge er det 120.000 ledige jobber.
Eneste måten å hindre at mange må jobbe for luselønn slik som i USA er da å begrense tilgange på arbeidskraft noe. Det å trygde endel er rett og slett den eneste måten man kan unngå at mange som arbeider fulltid skal leve helt unødvendig i fattigdom.
Dette er absolutt merkelig logikk jeg ikke har hørt noen komme med før. Så du mener altså at vi bare kan fjerne minstelønnen vi har i Norge?

 

Du er i alle fall ærlig om at du ønsker at fullt arbeidsdyktige personer skal leve på trygd. Hvordan mener du disse skal velges ut?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det hadde ikke skadet om man faktisk satte seg inn i FRP sin poltikk før man begynner å slenge dritt.

 

De såkalte "undertekstene" til trådstarter er ikke noe annet enn oppspinn og ligger på nivå med løgnene som ofte blir spredt av AP representanter som Kolberg.

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager har jeg sagt det?

 

Du kom med et tall på 700.000. Det er ikke mulig å få et så høyt tall uten å inkludere nesten alle uføretrygdete og sykemeldte. Det tallet du benyttet sier det i seg selv.

 

Feil, i Norge er det 120.000 ledige jobber.

 

Det er uansett lite på mange hundre tusen uten jobb. Dessuten, mange av de jobbene blir tatt av utlendinger. Det er tross alt ikke mulig å si at nordmenn skal få jobbene først, så lenge vi har et fritt arbeidsmarked i forhold til EU. Det er jo helt naturlig at man ansetter en attraktiv polakk foran en lite attraktiv nordmann. Det er dessuten mange av disse jobbene hvor det ikke er noen aktuelle kandidater. Man kan ikke ansette hvem som helst som sykepleier eller ingeniør. Man trenger også en viss fysikk for å bli bygningsarbeider, noe som gjør det vanskelig for de uten jobb. Selv om freppere ikke vet det, så er de aller fleste trygdete over 50 år. De fleste arbeidsgivere vil ikke ansette noen på den alderen, ihvertfall ikke til en annen jobb enn det de har hatt tidligere.

 

Dette er absolutt merkelig logikk jeg ikke har hørt noen komme med før. Så du mener altså at vi bare kan fjerne minstelønnen vi har i Norge? Du er i alle fall ærlig om at du ønsker at fullt arbeidsdyktige personer skal leve på trygd. Hvordan mener du disse skal velges ut?

 

De fleste foretrekker faktisk å jobbe, så man lar bare de som ønsker gå på sosialen, slik det uansett mer eller mindre er idag. Siden sosialtrygden er så lav og det å gå på trygd har så lav sosial status, så vil de aller fleste velge å jobbe om de får et rimelig jobbtilbud.

 

Den logikken jeg kommer med er dessuten helt vanlig. Her viser du bare at du ikke har satt deg inn i internasjonale debatter. Årsaken til at mange i Europa aksepterer så mange på trygd er jo nettopp at man ikke ønsker en arbeidende underklasse slik man har i USA. Jeg så heller ingen argumenter mot den logikken i ditt innlegg? Hvor er argumentene mot den logikke egentlig?

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager har jeg sagt det?

 

Du kom med et tall på 700.000. Det er ikke mulig å få et så høyt tall uten å inkludere nesten alle uføretrygdete og sykemeldte. Det tallet du benyttet sier det i seg selv.

Jeg vil anbefale deg å lese det jeg skrev en gang til. Det begynner å bli slitsomt å bli tillagt alskens påstander jeg aldri har kommet med. 700.000 inkluderer uføretrygdede og landtidssykemeldte.

 

"At snyltere sparkes ut i arbeidslivet betyr ikke at man skal gjøre det med de som faktisk er syke." Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å misforstå det til at alle syke skal begynne å arbeide, men enkelte klarer det tydeligvis.

Lenke til kommentar

Oj, det var virkelig litt av en debatt jeg satte igang... Hvor ble det av slagordene?

 

Må si dere slakter mine undertekster så det holder. Det er jo klart min egen oppfatning av det frp står for. Må si det er mange her som har sterke følelser for partiet, og jeg beklager at jeg tråkker på noen tær.

 

MEN. Det som jeg vil få fram er at frp er et parti som kun tar for seg de populære sakene. Det proklameres med ditt og datt, men man når man tenker over hvilke konsekvenser det vi gi samfunnet er det temmelig skremmende. Hver gang jeg hører siv snakke på tv eller radio kjenner jeg det grøsse nedover nakken. Hun er faen meg så jævlig nedlatende over alle hun debatterer mot, og bruker hersketeknikker for å få motstanerens argumenter til å være verdiløse. Hun bruker alle triks i boken for å bli populær blant "svart-og-hvitt-tenkerne" eller skal man si vanlige arbeidere som egentlig ikke har noe interesse for politikk men som stemmer etter sine smale interessesaker som frp er enige med dem i...

 

Huff... kunne fortsatt i det uendelige.

Lenke til kommentar
Det proklameres med ditt og datt, men man når man tenker over hvilke konsekvenser det vi gi samfunnet er det temmelig skremmende. Hver gang jeg hører siv snakke på tv eller radio kjenner jeg det grøsse nedover nakken.

Ja, du grøsser sikkert når du fantaserer over hvor ille det kan bli med Frp. Andre grøsser over hva de rødgrønne faktisk allerede har gjort.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Oj, det var virkelig litt av en debatt jeg satte igang... Hvor ble det av slagordene?

 

Må si dere slakter mine undertekster så det holder. Det er jo klart min egen oppfatning av det frp står for. Må si det er mange her som har sterke følelser for partiet, og jeg beklager at jeg tråkker på noen tær.

 

Din oppfatning av hva FRP står for er jo tydeligvis feil og det eneste du viser i denne tråden er din vrangforestilling om hva slags forhold FRP har til skole og helse.

 

 

MEN. Det som jeg vil få fram er at frp er et parti som kun tar for seg de populære sakene. Det proklameres med ditt og datt, men man når man tenker over hvilke konsekvenser det vi gi samfunnet er det temmelig skremmende. Hver gang jeg hører siv snakke på tv eller radio kjenner jeg det grøsse nedover nakken. Hun er faen meg så jævlig nedlatende over alle hun debatterer mot, og bruker hersketeknikker for å få motstanerens argumenter til å være verdiløse. Hun bruker alle triks i boken for å bli populær blant "svart-og-hvitt-tenkerne" eller skal man si vanlige arbeidere som egentlig ikke har noe interesse for politikk men som stemmer etter sine smale interessesaker som frp er enige med dem i...

 

Huff... kunne fortsatt i det uendelige.

 

Så du mener Siv Jensen skiller seg så veldig fra andre politikere? Jeg vet ikke hvilket land du bor i, men her i Norge så er det helt vanlig for profilerte politikere å snakke nedlatende, bruke hersketekniker og prøve å vinne velgere. Det er tross alt det som er jobben deres...

 

Ellers så kan du prøve å lese hva du selv skriver. Du snakker jo selv nedlatende om FRP velgere og prøver å heve deg selv over 1/4 av befolkningen ved å kalle dem "svart hvitt tenkere". Du tenker vel mer "in the big picture" du?

 

Kjenner du i det hele tatt noen som stemmer på FRP? Eller har du slengt deg på bølgen som stempler FRP velgere som mindre opplyste enn andre? Dette sier ihverfall mer om deg enn om en FRP velger.

 

Du stemmer tilfeldigvis ikke AP?

Lenke til kommentar
Hvor i alle dager har jeg sagt det?

 

Greit nok, jeg leste ditt innlegg for raskt, jeg innrømmer feil og beklager :)

Uansett, så kan du jo svare på mine andre poeng, de gjelder jo uansett.

 

 

Ellers så kan du prøve å lese hva du selv skriver. Du snakker jo selv nedlatende om FRP velgere og prøver å heve deg selv over 1/4 av befolkningen ved å kalle dem "svart hvitt tenkere". Du tenker vel mer "in the big picture" du?

 

Nå har jo Frp bygget seg opp ved hjelp av hets mot innvandrere, trygdete, fattige, alenemødre og nordlendinger, så det er ikke annet enn å forvente at de også blir møtt av hets av andre.

Lenke til kommentar
Det proklameres med ditt og datt, men man når man tenker over hvilke konsekvenser det vi gi samfunnet er det temmelig skremmende. Hver gang jeg hører siv snakke på tv eller radio kjenner jeg det grøsse nedover nakken.

Ja, du grøsser sikkert når du fantaserer over hvor ille det kan bli med Frp. Andre grøsser over hva de rødgrønne faktisk allerede har gjort.

 

Ja, huff og huff. Bygget landet vårt og slikt.. æsj. Tenk litt på hva slags styre som har rådet det siste århundret.

Lenke til kommentar

Det var da svært lite slagord å finne her. Kom igjen folkens, ikke bli alt for snurt nå uansett hvilken side av gjerdet man sitter på. Kom med noen slagord man mener passer partiet og hvorfor :)

 

Noen forslag, både ris og ros.

 

- Vi vil gi deg friheten til å gjøre egne feil.

- Et større sted enn KRF for de kristne fanatikerne til å samle seg.

- Vi bruker heller penger på helse enn på opera.

- Et parti som faktisk har veldig mange arbeidere i sine rekker og ikke bare ordet i partinavnet.

- FRP, vi anser folket som statens kunder og ikke staten som folkets kunde.

- FRP, vi drikker på jobb og det bør du også få lov til.

Lenke til kommentar
Ja, huff og huff. Bygget landet vårt og slikt.. æsj. Tenk litt på hva slags styre som har rådet det siste århundret.
Her snakker du om hva Arbeiderpartiet var for over 40 år siden, mye har endret seg siden Gerhardsens tid:

-Skolene som ble bygget dengang har nesten ikke blitt vedlikeholdt på flere tiår.

-Veiene som ble bygget dengang er nå i dårligere stand.

-Svømmebasengene som ble bygget dengang står nå uten vann.

-Sykehus som ble bygget dengang blir nå nedlagt.

-Mange tog bruker idag lengere tid enn dengang.

-Ap er idag meget langt unna slagordet "Gjør din plikt - Krev din rett".

 

Idag investerer Arbeiderpartiet heller pengene i Coca Cola.

 

Slagord for Frp:

-Vi vil investere i Norge og ikke i Coca Cola.

-Det nye Arbeiderpartiet.

-Partiet dagens arbeidere faktisk stemmer på.

-Det eneste partiet som er på din side.

-Vi vil stoppe forfallet av Norge.

Lenke til kommentar
Du stemmer tilfeldigvis ikke AP?

 

Nei, du må nok lete litt lengre til venstre skal du finne meg politisk...

 

Det jeg har merket meg er at de som stemmer frp er ofte lavt utdannede personer, gjerne arbeiderklassen. Jeg har den oppfatning at velgerne ofte er egosentriske, la oss si navlebeskuende. Det reflekteres sjeldent over de vanskeligstilte i samfunnet.

 

Jeg er utdannet ingeniør, har en godt betalt jobb, samlet lønn i husstanden nærmer seg en million. Vi har alt vi trenger, og jeg betaler skatten min med glede, for jeg vet at det er til nytte for samfunnet. Jeg har ingen problemer med å betale høy bensinavgift og bilavgift, fordi bil er ingen menneskerett!

 

De pengene man eventuelt vil få i skattelette i et eventuelt frp-styre vil ganske sikkert forsvinne i merutgifter på grunn av frps stying... Ingenting er gratis i norge, og alle innbyggerne får regningen til syvende og sist... Alle som har penger må bidra!

 

Dævven... nå høres jeg ut som en god gammeldags sosialist!

 

Første gang jeg stemte, var det på frp. Da var jeg 18, og syntes frp virket klartalende og flott. Etter hvert har jeg fått litt mer vett mellom ørene.

Lenke til kommentar
Det jeg har merket meg er at de som stemmer frp er ofte lavt utdannede personer, gjerne arbeiderklassen.
Du traff ikke meg der, men du ser altså ned på arbeiderklassen?
Jeg har ingen problemer med å betale høy bensinavgift og bilavgift, fordi bil er ingen menneskerett!

Du bor altså et sted med godt kollektivtilbudd. Hva med de som ikke gjør det og som ikke tjener like godt som deg?

Første gang jeg stemte, var det på frp. Da var jeg 18, og syntes frp virket klartalende og flott. Etter hvert har jeg fått litt mer vett mellom ørene.
Strømmen av velger går faktisk motsatt vei.
Lenke til kommentar
Fiskere og andre arbeidere har selv valgt jobben da de har skrevet under på arbeidskontrakten som også skal inneholde informasjon om lønn. Dette er rettferdig, ingen tvinger dem til å ta den jobben. Hvis de er misfornøyd kan de slutte.

 

 

Ute i den virkelige verden er det ikke slik at alle bare kan velge og vrake blant all verdens jobber. Ofte blir man nødt til å ta til takke med en jobb man er "misfornøyd" med, fordi alternativet er enda verre.

Lenke til kommentar
Det proklameres med ditt og datt, men man når man tenker over hvilke konsekvenser det vi gi samfunnet er det temmelig skremmende. Hver gang jeg hører siv snakke på tv eller radio kjenner jeg det grøsse nedover nakken.

Ja, du grøsser sikkert når du fantaserer over hvor ille det kan bli med Frp. Andre grøsser over hva de rødgrønne faktisk allerede har gjort.

En ting som jeg ofte ser når du imøtegår kritikk er at du viser konstant viser til de rødgrønne. Hvorfor det? Det at du konstant deflekterer kritikk ved å vise til feil som er blitt begått av andre er ikke å svare på kritikken, kun å avlede oppmerksomheten. Dessuten er det jo ikke sånn at det kun er FRP eller de rødgrønne, det finnes mange andre mulige alternativer.

Lenke til kommentar
Nei, du må nok lete litt lengre til venstre skal du finne meg politisk...

 

Det jeg har merket meg er at de som stemmer frp er ofte lavt utdannede personer, gjerne arbeiderklassen. Jeg har den oppfatning at velgerne ofte er egosentriske, la oss si navlebeskuende. Det reflekteres sjeldent over de vanskeligstilte i samfunnet.

 

Jeg er utdannet ingeniør, har en godt betalt jobb, samlet lønn i husstanden nærmer seg en million. Vi har alt vi trenger, og jeg betaler skatten min med glede, for jeg vet at det er til nytte for samfunnet. Jeg har ingen problemer med å betale høy bensinavgift og bilavgift, fordi bil er ingen menneskerett!

 

Reflekteres sjelden over de vanskeligstilte i samfunnet sier du?

 

De "fattige" kan jo bare flytte til en billig bolig i byen, knipse med fingrene og få seg en jobb et steinkast unna. Bil skal kun de rike ha, "fattige" får kjøre med buss når barna skal til barnehagen eller mor kan si opp jobben, være hjemme og få kontantstøtte.

Derfor stemmer jeg SV/RV.

 

De pengene man eventuelt vil få i skattelette i et eventuelt frp-styre vil ganske sikkert forsvinne i merutgifter på grunn av frps stying... Ingenting er gratis i norge, og alle innbyggerne får regningen til syvende og sist... Alle som har penger må bidra!

 

Dævven... nå høres jeg ut som en god gammeldags sosialist!

 

Hva slags merutgifter er det du tenker på? Er det noen konkrete saker, eller driver du bare med synsing?

 

Ellers så er det hovedsaklig bedrifter som drar stor nytte av skatteletter, ikke privatpersoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...