Gå til innhold

FrPs mulige slagord i valgkampen (og undertekster)


Anbefalte innlegg

De gir ikke mer til de rike, de tar mindre - noe som er ganske fair etter mitt syn, selv om de ikke faktisk trenger alle pengene. En del blir jo investert i egne og andres selskaper, som igjen fører til utvikling av det norske markedet - som staten tjener mer på.

 

Dette høres rart ut. "De tar mindre", vil si at de sparer dem for utgifter, som igjen kan tolkes som om at de får penger fra staten fordi at de er rike.

Da synes jeg du er dårlig til å tolke. Når man betaler skatt "tar" staten penger fra deg. Du er pliktig til å betale, og det er ikke sikkert at du får like mye igjen for pengene som du betaler inn. Det er et klart skille på å ta mindre, og å gi.

Det med at de rike trenger pengene er bare bullshit. Ofte svømmer de i penger, og med den levestandarden de tilegner seg gjennom å ha mye penger, koster bare mer og mer ettersom de rike blir mer og mer kravstore. Med planer om å bygge et kjempepalass i skjærgården, kjøpe en yatch til 6-7 millioner osv er det klart at de rike ikke ønsker å bidra til fellesskapet når de så sårt trenger pengene til å berike seg selv.

Enig

Det er også klart de "trenger" pengene til å investere med, slik at de kan hente et solid overskudd som de kan sette rett inn i banken i et skatteparadis uten å betale ett rødt øre i formueskatt. Klart det! Hvorfor skal de bidra til de i norge som av sosiale eller psykiske årsaker ikke klarer å få et skikkelig levebrød?

Jeg forsvarer ikke at de ikke vil betale skatt, men det kan jo være fordi de føler at de skal bli flådd, og ikke at de skal betale inn en fair sum til fellesskapet. Det er ikke deres oppgave å fø alle som ikke har det så bra i landet.

Jeg har respekt for de personene som virkelig jobber hardt fra scratch for så å bli kjemperike, men jeg respekterer ikke de som kommer fra "grasrota" som ikke ønsker å bidra til fellesskapet.

 

Et godt eksempel på en person som vet hvor han kommer fra er Olav Thon. Han har virkelig bidratt til fellesskapet ved å gi penger til feks Den Norske Turistforening for å kunne bygge nye hytter. Han synes det er viktigere å berike seg selv ved å gå en tur i fjellet fremfor å berike seg selv med luksus. Han er sikkert en kynisk forretningsmann, men han får min respekt.

 

Et godt eksempel på en person som virkelig ikke høster respekt er John Fredriksen. Han søt og klaget så mye om hvor høy skatten var i norge at han flagget ut til kypros. Stakkars mann, måtte betale skatt. Huff og huff, jeg og mine 55,5 milliarder må finne et skatteparadis å flytte til!

 

Og FRP ønsker å pleie disse stakkars rikingene? :thumbdown:

FrP prøver ikke direkte å "pleie" rikingene. Dette er sprøyt. Problemet med dagens løsning er jo at de finner seg et skatteparadis. Kanskje vil de gå med på å betale om de får en mer rettferdig innbetalingsblankett. Det at noen betaler kr. 0,- i dag kan jo ikke akkurat gjøres verre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et godt eksempel på en person som virkelig ikke høster respekt er John Fredriksen. Han søt og klaget så mye om hvor høy skatten var i norge at han flagget ut til kypros. Stakkars mann, måtte betale skatt. Huff og huff, jeg og mine 55,5 milliarder må finne et skatteparadis å flytte til!

 

Og FRP ønsker å pleie disse stakkars rikingene? :thumbdown:

 

Hva er det beste? Å få litt skatt ut av Fredriksen eller ikke få noe i det hele tatt?

 

Det beste for det norske samfunnet er jo selvsagt at han velger å skatte til Kypros :roll:

Lenke til kommentar
Et godt eksempel på en person som virkelig ikke høster respekt er John Fredriksen. Han søt og klaget så mye om hvor høy skatten var i norge at han flagget ut til kypros. Stakkars mann, måtte betale skatt. Huff og huff, jeg og mine 55,5 milliarder må finne et skatteparadis å flytte til!

 

Og FRP ønsker å pleie disse stakkars rikingene? :thumbdown:

 

Hva er det beste? Å få litt skatt ut av Fredriksen eller ikke få noe i det hele tatt?

 

Det beste for det norske samfunnet er jo selvsagt at han velger å skatte til Kypros :roll:

 

ja og du tror at alle rike flytter til utlandet?

 

plz gjør litt matte og bevis at om vi setter ned skatten til x for de rike for å få de få som flytter ut til å bli at vi da vil i alt få mer penger til staten... ;) Om du klarer det så høres det selvfølgelig bra ut!

Lenke til kommentar
Et godt eksempel på en person som virkelig ikke høster respekt er John Fredriksen. Han søt og klaget så mye om hvor høy skatten var i norge at han flagget ut til kypros. Stakkars mann, måtte betale skatt. Huff og huff, jeg og mine 55,5 milliarder må finne et skatteparadis å flytte til!

 

Og FRP ønsker å pleie disse stakkars rikingene? :thumbdown:

 

Hva er det beste? Å få litt skatt ut av Fredriksen eller ikke få noe i det hele tatt?

 

Det beste for det norske samfunnet er jo selvsagt at han velger å skatte til Kypros :roll:

 

ja og du tror at alle rike flytter til utlandet?

 

plz gjør litt matte og bevis at om vi setter ned skatten til x for de rike for å få de få som flytter ut til å bli at vi da vil i alt få mer penger til staten... ;) Om du klarer det så høres det selvfølgelig bra ut!

Man kan komme seg unna skatt uten å flytte til utlandet. Jeg kan ikke bevise at man vil få mer til staten ved å gjøre om skattene til en fast sats, men jeg nekter å tro at det vil komme inn mindre hverfall.. Jeg synes det er verdt et forsøk..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
AP: Apenes Populistparti

 

SV: Skylappenes Vitner

 

:new_woot:

 

Nå er du forvirret! 

 

 

Tråden heter:  FrPs mulige slagord i valgkampen (og undertekster)

 

Aper og raddiser hører ikke hjemme her!!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har trådens BESTE:

 

FRP - Vi er også politikere

 

Dette er midt i blinken for meg. Jeg er nemlig ikke spesielt fan av de rød-grønne heller. Dette kom kanskje som en stor overraskelse for alle lav-panna FRP-fans. Alle som sier i mot FRP _MÅ_ jo like den nåværende regjeringen.

 

FRP kommer ikke til å oppnå noe bedre enn dagens regjering. Løgnaktige politikere de også!

Lenke til kommentar

Jeg liker egentlig få regjeringer, men jeg foretrekker rød over blå. Alle regjeringer har en eller annen form for korrupsjon spør du meg. FrP kommer til å gjøre som de sa i 1973 en gang: "sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep". Jeg syntes det er tøv å bruke oljepengene når man har flust av overskudd hos de i den øvre klasse og i den midtre klasse. Det er lurt å spare disse pengene til en dag vi virkelig trenger dem.

 

Og jeg føler at jeg er for Venstre, SP eller mer mot venstre.

 

Forresten, er resultatene her tilfeldig?: http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/3098803.html

 

FrPere med 94IQ i gjennomsnitt, mens de som ikke stemmer har 97, og de andre har nesten 100 eller over... Jeg vet dette ikke sier noe om hvorvidt et partis politikk er rett eller ei, men jeg syntes det sier litt. FrP hjernevasker de dumme i befolkningen, gjerne de som ikke har greie på politikk, og deretter stemmer de FrP fordi de snakker om alt på en slik måte at det høres best ut. Når de hører at det skal bli lavere skatter tenker de at de får bedre råd og alt blir bedre. Men i stedet lar de rikingene beholde penga sine og leve i luksus og la samfunnet leve på oljepengene.

Lenke til kommentar
Og FRP ønsker å pleie disse stakkars rikingene? :thumbdown:
Det hadde vært en stor forandring om dere av og til besøkte virkelighetens verden og ikke bare lever i de gamle fordommers verden. Antall milliardærer har økt kraftig under rødgrønnt styre samtidig som det har blitt flere fattige. Det er de aller rikeste og de kriminelle som har tjent mest på den rødgrønne regjeringen.

 

Burde dere ikke slutte å påstå at Frp skal gjøre det de rødgrønne allerede gjør?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Og FRP ønsker å pleie disse stakkars rikingene? :thumbdown:
Det hadde vært en stor forandring om dere av og til besøkte virkelighetens verden og ikke bare lever i de gamle fordommers verden. Antall milliardærer har økt kraftig under rødgrønnt styre samtidig som det har blitt flere fattige. Det er de aller rikeste og de kriminelle som har tjent mest på den rødgrønne regjeringen.

 

Burde dere ikke slutte å påstå at Frp skal gjøre det de rødgrønne allerede gjør?

 

Javisst, de liberale nyfødte skal så klart åpenbare seg for oss med sine: Sår i siden, tupéen til Eli, en siklende OS-ordfører, Carl med hest og vogn oppover Karl Johan, en Siv med skrittet helt fremme og resten av koftekidsa halsende etter ...  :love:

Lenke til kommentar
Javisst, de liberale nyfødte skal så klart åpenbare seg for oss med sine: Sår i siden, tupéen til Eli, en siklende OS-ordfører, Carl med hest og vogn oppover Karl Johan, en Siv med skrittet helt fremme og resten av koftekidsa halsende etter ...  :love:

Fint innlegg med tanke på at det var du som startet tråden "Har kvalitetsnivået på diskusjoner i PRS-delen dalt i den siste tiden, og hvorfor?".. Keep ut the good work!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Javisst, de liberale nyfødte skal så klart åpenbare seg for oss med sine: Sår i siden, tupéen til Eli, en siklende OS-ordfører, Carl med hest og vogn oppover Karl Johan, en Siv med skrittet helt fremme og resten av koftekidsa halsende etter ...  :love:

Fint innlegg med tanke på at det var du som startet tråden "Har kvalitetsnivået på diskusjoner i PRS-delen dalt i den siste tiden, og hvorfor?".. Keep ut the good work!

Hva mener du? 

Lenke til kommentar
Jeg vil dithen at SV er dobbeltmoralister. Det var jo jeg som påpekte at SV er anti-kapitalister, men så snart de får smake på kapitalismens goder tar de grådig for seg.

På hvilken måte gjør de det?

Eh, hvor mange ganger skal jeg måtte fortelle deg om aksjemarkedet?

 

Igjen, hold deg til tema. Du skrev:

 

"Markedstenkning i eldreomsorg, barnehage, skoler .. og alt offentlig har ingenting der å gjøre."

 

Jeg påpekte så at Frp vil at staten skal finansiere det. Det er det jeg vil ha svar på. Jeg vil ikke ha flere forsøk fra deg på å endre tema.

Svar på hva da?

At du har fått med deg at Frp mener at staten skal finansiere det. For det har du jo tydeligvis ikke.

 

Derimot vil jeg gjerne vite hvor Frp skal få disse pengene fra, noe du enda ikke har klart å svare på.

Det er ikke relevant for diskusjonen. Før du begynner å late som du er interessert i å tilegne deg kunnskap om Frp må vi få ryddet grunnleggende løgnpropaganda av veien.

 

Vet du hvor mye Frp vil senke skattene? Uansett, du ble igjen tatt i direkte feilaktige påstander:

 

"den norske stat står for fall pga. null inntekter"

 

Og det eneste du klarer å gjøre er å hoste opp noen stakkarslige ord som dette?

De vil ha nærliggende flat skatt, hvor mange prosent det aner jeg jo ikke da de aldri har fått regjere før, men betydelig lavere enn i dag noe som ikke er sunt for Norge i det hele tatt.

For det første betyr ikke flat skatt nødvendigvis lav skatt. Du kan ha flat skatt på 50% f.eks. Men Frp vil prøve å senke skattene så mye som mulig. Det betyr ikke at de forsvinner, og lavere skatt betyr heller ikke nødvendigvis lavere inntekter. Lavere skatt fører til bedre kår for økonomien, noe som gjør at det blir flere som kan betale skatt.

 

Hun berømmet ham for å tenke nytt. Det betyr ikke at det er et forslag som faktisk er gjennomførbart. Men hvis man evner å tenke nytt og gransker alle muligheter så kan man kanskje finne et bedre system enn i dag. Uansett, du må slutte å spre usannheter om Frp.

Noen ganger undrer jeg meg over hvor hårsåre Frp'ere er, fordi de kan ikke tåle en debatt utenom å hevde at motparten kommer med usannheter, det blir nesten latterlig å diskutere til slutt.

Så du har ikke sagt at under Frp må vi betale sykehus selv? Benekter du at du har kommet med usannheter om Frp???

 

 

Det er vel du som skal vise hvordan de ikke er det. Kom med noe konkret fra partiprogrammet som tilsier at de ikke vil det.

 

Fra Frps partiprogram:

 

"Fremskrittspartiet mener at det er en offentlig oppgave å sikre en minimumslevestandard. Velferdsgoder må i større grad rettes inn mot dem som trenger dette. Dette kan blant annet gjøres ved økt bruk av behovsprøving.

Dersom stadig flere velferdsgoder knyttes til arbeidstakerrollen, blir det ikke nok igjen til dem som av forskjellige grunner faller utenfor arbeidsmarkedet."

 

Dette er jo kjempesmart, men hvorfor ta ifra arbeidstakerne sine velferdsgoder? Det er direkte usosialt.

Nå endrer du tema IGJEN. Jeg begynner faen meg å bli lei av at du først spyr ut løgner om Frp, og når du blir tatt i disse så prøver du bare å endre tema!

 

 

Igjen så hadde jeg nettopp vist hvordan Frp er sosialdemokratisk. Istedenfor å lire av deg de samme gamle flosklene, les heller listen.

Nei, du har faktisk ikke vist meg hvordan Frp er sosialdemokratisk.

Les og lær.

 

Ingen har påstått det heller. Poenget er at ALLE partiers programmer gjør det samme! Er det så forbannet vanskelig å følge med på hva jeg skriver eller?

Nei, jeg leser fint hva du skriver jeg. Men jeg står ved mitt at alle partier kan godt gjøre det samme med å utfylle seg positive, vil jo bli veldig rart hvis du leser igjennom et partiprogram med masse skitt ikke sant? Det jeg derimot hevder, som er vesentlig, det er at alle har ikke det samme programmet som Frp.

Hvordan? Vær konkret, takk.

 

Hvis du faktisk har LEST programmet må du jo kunne vise til noe konkret. Hvis du ikke kan det, må vi konkludere med at du fantaserer igjen.

Jo, jeg har lest igjennom partiprogrammet til Frp. Og alle vet at i partiprogrammet til Frp så står det at skatter og avgifter vil bli senket. Du må vel vite dette som er så opptatt av dette partiet?

IGJEN endrer du tema. Her var påstanden din:

 

"Masse penger strødd utover til oss fra oljefondet, fantastic!"

 

Ingenting om skatter. Hvorfor i helvete prøver du å endre tema hver gang jeg tar deg i falskspill?

 

Men så spurte jeg også:

 

"Og du mener det er fælt når Frp gjør det, men når dagens regjering diskriminerer basert på kjønn og rase, så er det helt greit?"

Dagens regjering diskriminerer ingen på bakgrunn av kjønn eller rase

Mener du i fullt alvor at du ikke visste om kjønnskvoteringen vi har i dag?

 

Derimot så vil Frp gå inn for å diskrimere homofile tydelig.

Og regjeringen vil diskriminere menn tydelig. Hva er ditt poeng?

 

Det er da slett ikke likegyldig om en du bruker som sannhetsvitne er bevist å være en løgner!

Jeg sa jeg var helt enig med han, det har ingenting med om han lyver eller ikke.

Jo, for da viser det at du baserer dine meninger på løgner.

 

FRP har aldri sagt at vi har uendelig med resurser.

Å si og å gjøre er jo to vidt forskjellige ting.

Hva babler du om? Igjen er det tåkeprat.

Lenke til kommentar
Javisst, de liberale nyfødte skal så klart åpenbare seg for oss med sine: Sår i siden, tupéen til Eli, en siklende OS-ordfører, Carl med hest og vogn oppover Karl Johan, en Siv med skrittet helt fremme og resten av koftekidsa halsende etter ...  :love:

Fint innlegg med tanke på at det var du som startet tråden "Har kvalitetsnivået på diskusjoner i PRS-delen dalt i den siste tiden, og hvorfor?".. Keep ut the good work!

Hva mener du? 

Ät du bidrar til å senke kvalitetsnivået med å komme med meningsløse poster med en snert av humor som i dette tilfellet ikke traff meg så veldig bra hvertfall.. Blir litt billig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Javisst, de liberale nyfødte skal så klart åpenbare seg for oss med sine: Sår i siden, tupéen til Eli, en siklende OS-ordfører, Carl med hest og vogn oppover Karl Johan, en Siv med skrittet helt fremme og resten av koftekidsa halsende etter ...  :love:

Fint innlegg med tanke på at det var du som startet tråden "Har kvalitetsnivået på diskusjoner i PRS-delen dalt i den siste tiden, og hvorfor?".. Keep ut the good work!

Hva mener du? 

Ät du bidrar til å senke kvalitetsnivået med å komme med meningsløse poster med en snert av humor som i dette tilfellet ikke traff meg så veldig bra hvertfall.. Blir litt billig.

 

Kvalitetsforståelsen ligger i humorfaktoren etter min mening, og jeg har fast fisk. Fordi du reagerte nemlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...