Gå til innhold

FrPs mulige slagord i valgkampen (og undertekster)


Anbefalte innlegg

Haha.

 

Uansett. Det er jævlig vanskeleig å ta FRP i løgn når det gjeld konkrete saker. Dei har kanskje lært frå dei amerikanske rådgjevarane sine å berre kome med skuldingar sjølve og at dei aldri skal bli tatt i direkte løgn. Dei burde nok og hatt opplæring i uheldege uttalelser, men ein kan ikkje få alt.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da kan du vel komme med noen konkrete eksempler på hvordan FRP kommer til å bruke opp alle pengene.

Eneste du sier er at de kommer til å bruke de opp, uten å komme med noe mere.

Dette har jeg forklart deg flere ganger nå, så du burde ha skjønt det.

 

Du har forklart meg de utallige ganger og det som er såpass overraskende er at du selv som forsvarer Frp i dette ikke en gang aner hvor mye de vil faktisk bruke. Om de bruker opp alle pengene, det blir jo en litt useriøs debatt, men om de kommer til å bruke opp betydelige mengder av det Norge trenger det har jeg allerede i tråden har gitt kilder på.

 

Hvilket sterke offentlige tilbud?

Hvorfor vil det bli dyrere? Det offentlige sykehuset, der må staten betale for alt av utgifter. Mens på det private betaler de kun for pasienten.

 

Ja, precisely. Du forklarer jo det selv her, det blir pluss uansett fordi de på det private får de i tillegg ansvar for pasientene med Frp's modell. Det ser du vel blir pluss og ikke minus?

 

Jeg ser ingenting galt i at en med en mill i lønn og en med 250 000 i lønn betaler samme prosent i skatt.

Hvorfor skal vedkommende som har tatt seg en lang utdannelse og er såpass flink i det han gjør skattes mye mere enn alle andre som ikke har jobbet så hardt?

 

Jo, jeg mener faktisk det. Skal vi la alle mennesker som har jobbet seg hardt oppover årene, og kanskje valgt riktig arbeidsplass få det mye lettere enn en person som har en formue på rundt 200 000 så blir det usosialt. Jeg er helt enig i at man skal sette pris på de som er rike og skaper arbeidsplasser, det er ingen uenige i her, men det som de som har så mye penger også må oppfatte er at de lever ikke på cloud 9, de har faktisk et samfunn rundt seg som de selv lever og som de selv burde ta ansvar for og ta del i. Skatt er da en av de beste måtene å hjelpe til i samfunnet på.

Lenke til kommentar
Var sjølvsagt overdreve. Men eg sjønar at litterære verkemidlar ikkje går heim hos alle. Men det er ikkje meir løgn enn det sutre-Siv spyr frå seg ein mandagskveld.

Som for eksempel hva da?

 

Du er bare useriøs.

Gløymte å svare deg.

 

Renta og bensinprisen. Dette markedsregulerte som FRP vil ha statlig inngripen i og beskylder dei rødgrønne for.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar
Hvilket sterke offentlige tilbud?

Hvorfor vil det bli dyrere? Det offentlige sykehuset, der må staten betale for alt av utgifter. Mens på det private betaler de kun for pasienten.

Haha. Den var god! Du kan ikke ha mye greie på markedsøkonomi!

 

Hvem skal finansiere driften av det private sykehuset hvis staten bare betaler for pasienten? Reklamefinansierte sykehus? Da blir det McDonalds-mat til alle tider, og Reklameskjermer overalt. Det ville vært en interessant opplevelse :D

Lenke til kommentar
Stem FrP! Eneste partiet som vet å ta vare på den norske kulturarven.

 

Helt enig, jo mer "Amerikanifisert" vi gjør politikken, desto mer NORSKE blir vi!

-

Helt seriøst, tror dere at FRP vil fikse sykehuskøene og at det vil bare være gull og grønne skoger? Bli realistiske, det vil ALLTID være avisoppslag med tragiske historier om hvordan lille Tora ble glemt av den store staten. OFFER! :ohmy: Sensasjonshungrige aviser vil alltid finne dem og blåse dem opp på flott forsider med fete overskrifter.

Lenke til kommentar
de som er svake får klare seg selv i samfunnet. må slutte å sy puter under armene på folk. hvorfor skal vi vellykkede dras ned i gjørma av sytete fattige folk

 

stem frp!

 

Jeg er glad for at du legger fram et så realistisk bilde av Fremskrittspartiet.

 

Men dette er totalt useriøst. Hvordan kan du få det til og høres ut som at vi syr puter under armene til folk med dårligere råd? Skal vi bare drite i de og la dem seile sin egen sjø mens vi dyrker mennesker med god råd og kan betale seg ut av rubbel og bitt?

Hva med de ikke har god råd men jobber ærlig og rederlig hver dag for de få pengene de får ut av det? Skal vi bare drite i dem?

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
de som er svake får klare seg selv i samfunnet. må slutte å sy puter under armene på folk. hvorfor skal vi vellykkede dras ned i gjørma av sytete fattige folk

 

stem frp!

 

Jeg er glad for at du legger fram et så realistisk bilde av Fremskrittspartiet.

 

Men dette er totalt useriøst. Hvordan kan du få det til og høres ut som at vi syr puter under armene til folk med dårligere råd? Skal vi bare drite i de og la dem seile sin egen sjø mens vi dyrker mennesker med god råd og kan betale seg ut av rubbel og bitt?

Hva med de ikke har god råd men jobber ærlig og rederlig hver dag for de få pengene de får ut av det? Skal vi bare drite i dem?

det var et forsøk på satire

 

føkk frp

Lenke til kommentar
Haha. Den var god! Du kan ikke ha mye greie på markedsøkonomi!

 

Hvem skal finansiere driften av det private sykehuset hvis staten bare betaler for pasienten? Reklamefinansierte sykehus? Da blir det McDonalds-mat til alle tider, og Reklameskjermer overalt. Det ville vært en interessant opplevelse :D

Nå er det også en haug med operasjoner blant annet kosmetiske operasjoner som staten ikke betaler for oss. Et slikt sykehus kan også basere seg på noe inntekter derfra.

 

Og hvis staten bare betaler for pasienten, så betaler de jo også for behandling, penger til medisiner, lønn til sykepleier, lege osv...

Lenke til kommentar
Du har forklart meg de utallige ganger og det som er såpass overraskende er at du selv som forsvarer Frp i dette ikke en gang aner hvor mye de vil faktisk bruke. Om de bruker opp alle pengene, det blir jo en litt useriøs debatt, men om de kommer til å bruke opp betydelige mengder av det Norge trenger det har jeg allerede i tråden har gitt kilder på.

De kildene dine har du da fint greid å gjemme. For jeg har ikke sett en eneste kilde du har kommet med som viser at FRP kommer til å bruke opp alle oljepengene.

 

Jo, jeg mener faktisk det. Skal vi la alle mennesker som har jobbet seg hardt oppover årene, og kanskje valgt riktig arbeidsplass få det mye lettere enn en person som har en formue på rundt 200 000 så blir det usosialt. Jeg er helt enig i at man skal sette pris på de som er rike og skaper arbeidsplasser, det er ingen uenige i her, men det som de som har så mye penger også må oppfatte er at de lever ikke på cloud 9, de har faktisk et samfunn rundt seg som de selv lever og som de selv burde ta ansvar for og ta del i. Skatt er da en av de beste måtene å hjelpe til i samfunnet på.

Jeg sier ikke at de rike ikke skal betale skatt. Men de rike burde heller ikke betale mere skatt enn alle andre. Og jeg tenker da på en fast prosentsats, ned til et minstebeløp.

Det blir en ekstra straff for de rike hvis de skal skatte betydelig mere enn alle andre.

 

Jeg mener at hvis du har jobbet hardt på både skole og arbeidsplass for å tjene mye penger, skal du ikke straffes for det.

Lenke til kommentar
Jeg merker stadig mer skremselspropaganda fra sosialistene. De skjelver i buksene nå. FrP vil ta over makta, og der vil de bli!

 

Hvis Gud vil, da. Så får vi se om Gud har makt til å justere stemmetallet.

 

Det var dette med å ikke blande politikk og religion, da...Men du er kanskje aller mest interessert i personangrep?

 

Takk, V-by, mange gode poenger! Hvorfor skal rike straffes for å være rike? Sosialistene snakker om at de rike har mye penger og at de derfor må bidra mer, men de GJØR JO DET! De rike betaler mer penger i skatt dersom det er flat skatt! Flat skatt er det eneste rettferdige! Hva er vitsen med å ha en bra betalt jobb dersom du må betale mer i skatt?

Endret av disippel
Lenke til kommentar
Jeg merker stadig mer skremselspropaganda fra sosialistene. De skjelver i buksene nå. FrP vil ta over makta, og der vil de bli!

 

lol skremselspropaganda fra sosialistene... -_-

 

Utrolig mange FRP velgere som hele tida sier at sosialistene angriper dem og at det liksom er synd på FRP? Haha faen våkn opp, se på alt det pisspreiket FRP og de andre høyre-partiene sier på nyhetene og til avisene. Det er de som hele tida trekker fram små negative ting og blåser det opp sånn at tullinger som deg tror at de rødgrønne ikke klarer å gjøre en dritt. Husk det var ikke FRP som bygde opp dette flotte landet!!

 

Men ja, vi vil advare. Advare mot dette pisspreiket som FRP kaller sin politikk. Slik som nå nettopp at de prøver å tjene stemmer fra trangsynte idioter med forslag som lukkede asylmottak uten å spesifisere og uten å se om det er gjennomførbart i det hele tatt. Skal også vedde på at det er veldig få FRP velgere som klarer å skille mellom innvandrer og asylsøker!

 

Men jaja, stem FRP du. For som med religion så er det veldig vanskelig å få ut de som virkelig har blitt gjernevasket og "overbevist" til å våkne opp og tenke skikkelig...

 

Stem Rødt/AP/SV!

 

må legge til: Thendrup har helt rett

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...