Gå til innhold

FrPs mulige slagord i valgkampen (og undertekster)

Anbefalte innlegg

Nå som FrP har en mulig sjanse for å komme i regjering, kan vi jo hjelpe litt til med gode slagord for å hjelpe dem på veien. I tillegg til slagord kan vi jo finne treffende skjulte budskap?

Eksempel

- FrP gir deg muligheten til å velge skole fritt!

(så lenge du har råd til å betale)

- Vi skal korte ned sykehuskøene!

(for de som kan betale seg ut av den)

- FrP skal bekjempe klimaproblemet

(vi skal avskaffe FNs Klimapanel)

- La oss privatisere alle offentlige kontor i norge!

(slik at alle må kjøpe offentlige tjenester)

Dette blir gøy dere! Bli med å bidra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er så gøy å se folk som alltid skal sværte FRP :) Hva er det som gjør at dere blir så provosert? Eller blir dere redde?

Syns de kan prøve seg, blir det formye tullball så blir det jo til at de må trekke seg uansett...

Lenke til kommentar
Er så gøy å se folk som alltid skal sværte FRP :) Hva er det som gjør at dere blir så provosert? Eller blir dere redde?

Syns de kan prøve seg, blir det formye tullball så blir det jo til at de må trekke seg uansett...

Hva? Sverte Frp? Nei, jeg vil jo bare hjelpe til :)

Det hadde vært kjempeflott om FrP fikk prøve seg. Da får man en gang for alle bevist at kapitalisme bare fungerer i torien.

Lenke til kommentar

Ein gong på fylla overtalte eg ein ven som er høgt oppe på høgresida om at dette var ein god idé:

Ettersom kommunen må betala gravferda til folk utan eigne midlar, så burde kommunen få inntektene av å selja kroppane deira til forsking/organdonasjon etc.

Dette var i innspurten av valkampen, diverre ombestemte han seg i edru tilstand.

Lenke til kommentar
- FrP gir deg muligheten til å velge skole fritt!

(så lenge du har råd til å betale)

Dette er faktisk situasjonen vi har med dagens regjering. Frp vil at staten skal betale for alle.
- Vi skal korte ned sykehuskøene!

(for de som kan betale seg ut av den)

Dette er faktisk situasjonen vi har med dagens regjering. Frp vil at staten skal betale for alle.
- FrP skal bekjempe klimaproblemet

(vi skal avskaffe FNs Klimapanel)

Hvor har du hørt at de vil nedlegge dette?

Frp var forresten det første partiet som kom med en rekke konkrete forslag i Stortinget som ville redusere CO2-utslippene idag. De andre var mot dette og ville istedenfor diskutere hvormange prosenter vi skulle redusere i 2050.

- La oss privatisere alle offentlige kontor i norge!

(slik at alle må kjøpe offentlige tjenester)

Hvor i alle dager har du dette fra? Frp ønsker derimot å redusere prisen for flere offentlig tjenester.

Er virkelig helt virkelighetsfjern skremselspropaganda det eneste du kommer på?

Hvorfor ikke et slagord for de rødgrønne som passer på veldig mange områder:

Hele folket i kø!

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det hadde vært kjempeflott om FrP fikk prøve seg. Da får man en gang for alle bevist at kapitalisme bare fungerer i torien.

Kapitalisme fungerer i praksis, i motsetning til for eksempel sosialisme.

Lenke til kommentar

Sosialisme funker i vertfall kuk!

Kapitalisme fungerer i praksis, i motsetning til for eksempel sosialisme.

Ren kapitalisme har heller aldri fungert i større land over tid.

USA?

Lenke til kommentar

Det spørs hva man legger i å "funke". Ingen land er perfekte, Norge har vært spesielt heldige og har hatt gode omstendigheter. Kapitalismen fungerte i USA, det gjorde landet til det sterkeste, rikeste, og mest avanserte i verden. Felles for alle land som har prøvd seg på kommunisme er at de har blitt kjørt rett i grøfta.

Lenke til kommentar

FrP = Egopolitikk

Jeg liker sosialliberalisme og sosialdemokrati. I USA er det slik at alle kan skaffe seg våpen, og skyte dem som går på eiendommen din uten tillatelse. Du kan betale deg fri fra mye. Det er flere rike og fattige, og færre i midten.

Hva får folk til å si at sosialisme ikke funker? Å omfordele ressurser funker f.eks. akkurat som det skal; de rikere betaler mer skatt for å bli mindre rike, de fattige mindre for å bli mer rike. Kapitalisme funker det og, men det skaper et samfunn som det er i USA. FrP er for et slikt samfunn. Jeg foretrekker det samfunnet vi har i Norge ovenfor USAs samfunn. Det å sette inn politikk som gjør at de rike klarer seg bedre i samfunnet er idioti. Vi er bortskjemte nok fra før av.

Lenke til kommentar
FrP = Egopolitikk

Jeg liker sosialliberalisme og sosialdemokrati. I USA er det slik at alle kan skaffe seg våpen, og skyte dem som går på eiendommen din uten tillatelse. Du kan betale deg fri fra mye. Det er flere rike og fattige, og færre i midten.

Hva får folk til å si at sosialisme ikke funker? Å omfordele ressurser funker f.eks. akkurat som det skal; de rikere betaler mer skatt for å bli mindre rike, de fattige mindre for å bli mer rike. Kapitalisme funker det og, men det skaper et samfunn som det er i USA. FrP er for et slikt samfunn. Jeg foretrekker det samfunnet vi har i Norge ovenfor USAs samfunn. Det å sette inn politikk som gjør at de rike klarer seg bedre i samfunnet er idioti. Vi er bortskjemte nok fra før av.

Jeg synes dem som jobber hardt og lenge skal få den suksessen de fortjener. Det betyr imidlertid ikke at jeg ønsker at et USA samfunn, men jeg vil for all del unngå en sosialtisk politikk aka den SV kjører. Ellers er jeg i tvil om jeg ønsker FRP i regjering. Liker ikke at et såpass populistisk parti har såpass høy oppslutning. Høyre skulle vært det største partiet i Norge, da hadde alt vært greit.

Lenke til kommentar
Jeg synes dem som jobber hardt og lenge skal få den suksessen de fortjener

1. Det er ikke nødvendigvis hardt og lenge man har jobbet

2. Ingen fortjener å være styrtrike og leve som konger fordi de traff spikerhodet når mange andre ikke traff

3. Rike har veldig ofte glør på hendene, de har skaffet seg billig arbeidskraft, brukt umoralske metoder o.l. Kjell Inge Røkke betalte innfødte fiskere dårlig for å fiske for seg og tjente fett på det. Fortjener han de pengene?

4. Å være rik gjør deg ikke nødvendigvis lykkeligere enn om du har gjennomsnittlig økonomi, derfor kan du gi en del av rikdommen din til en som er litt fattig slik at han som er fattig kan få gjennomsnittlig økonomi og bli litt lykkere, samtidig som du er ganske rik forblir lykkelig.

Høyre skulle vært det største partiet i Norge, da hadde alt vært greit.

Hvorfor skal man holde seg til gammel politikk mens verdenen forandrer seg? Er det ikke naturlig at politikken må forandre seg også? I USA trengte man helt sikkert våpen for beskyttelse for 150 år sida (siden du kunne trenge den mot samfunnet rundt deg fordi alle bærer våpen), men i våre dager skaper de bare mer trøbbel enn beskyttelse (folk bruker våpen de har kjøpt til mord og ran o.l.).

Lenke til kommentar

Fiskere og andre arbeidere har selv valgt jobben da de har skrevet under på arbeidskontrakten som også skal inneholde informasjon om lønn. Dette er rettferdig, ingen tvinger dem til å ta den jobben. Hvis de er misfornøyd kan de slutte.

Norge har penger så det holder, vi har ikke vondt av at de rike betaler litt mindre skatt. De har jo jobbet seg fram til pengene sine selv, det som er umoralsk er at staten tvinger dem til å oppgi halve lønna si til de late som regner med at resten av landet skal passe på dem.

Lenke til kommentar
FrP = Egopolitikk

Jeg anbefaler at du sjekker ut hva som faktisk skjer og ikke bare forholder deg til gamle slagord og fordommer:

-under de rødgrønne har det blitt flere fattige og flere milliardærer

-vi har verdens lengste helsekø og kun de som har god råd kan kjøpe seg ut av køen med privat behandling

-vi har fått mere kriminalitet og politiet er mindre i stand til å beskytte borgerne. Anmelder man en sak blir den bare henlagt, folk blir nødt til å beskytte seg selv.

-er å gi flere hundre millioner til Mugabe "å omfordele ressurser"?

Så vennligst slutt å beskylde Frp for det som faktisk er rødgrønn politikk idag. Lukk opp øynene og se hva som skjer rundt deg!

Lenke til kommentar
Norge har penger så det holder, vi har ikke vondt av at de rike betaler litt mindre skatt.
Det er sant, men vi har likevel ikke vondt av at de rike betaler mer skatt. Da kan man spare mer av oljepengene til framtida.

Det er en illusjon at de skal ta "de rike". Det er gjennomsnittlige lønnstagere som må lide. Ca. 50% betaler toppskatt. Er disse "de rike" som skal tas?

Det de rådgrønne faktisk har gjort:

-det første Kristin Halvorsen gjorde var å gi skattelette på de som tjente ca. 1 million. Hun fikk selv nesten 20.000 i skattelette.

-gi rederne den største skatteletten de noengang har fått.

At antall rike og antall milliardærer har økt under rødgrønt ledelse kan de ikke bløffe seg unna. Likevel bruker de den gamle plata om at det er høyresiden som skal ta fra de fattige og gi til de rike. Heldigvis er færre og færre så naive at de tror dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...