Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som kan hjelpe meg og få skiftet ip min slik at jeg får opplyst at jeg bor i Usa.

Har stresset meg grønn på dette og eneste jeg klarer og få skiftet er den lokale ip, jeg vil skifte den som går ut.. kort fortalt når jeg går inn på f.eks check my ip så bor jeg i Norge.

Og jeg vil at det skal stå Usa, og bruke noe proxy eller en hjemme side for og få det til er ikke aktuelt da det er modemet som må være oppført til dette.. modemet mitt er ett SpeedTouch ST780. Og hvis det er noen som får blå lys på hodet av dette ;D så er det grunnen til dette er at jeg en xbox 360 med Usa konto.. og jeg får ikke lastet ned HD filmer/serier p.g.a location, og jeg føler at jeg betaler for ingenting til molbo microsoft Norge og jeg vil ha det jeg føler jeg har krav på som forbruker og betaler måndtlig på..Og jeg vet med sikkerhet at jeg er ikke den eneste som føler dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du spør om er ganske enkelt umulig. du befinner deg i norge og har en gitt ip ifra din internettleverandør, i internettleverandørens ip-blokker. kun en form for proxy kan hjelpe. det går ann å kjøre xbox-trafikk gjennom en proxy på en vanlig pc, men det er stress, og ikke riktig enkelt å sette opp - samtidig som det blir problemer av det hver gang du skal bruke xboxen til spill.

slutt å syt, flytt til usa, så ordner alt seg.

Lenke til kommentar

Hepp

Google etter tor.pac - dette gir deg treff på mange sider som gir deg step by step forklaring på hvordan du setter opp en TOR "proxy" som router deg ut på nett via en amerikansk IP.

I denne "tor.pac" fila setter du opp hvilke hoster som skal redirectes via proxyen, slik at normal surfing ikke blir utsatt for denne ekstra rundturen og dermed gir deg dårligere hastighet unødvendig.

Lenke til kommentar

En "grei" dirty fix er vel å ha to nettverkskort i maskinen din (den som kjører TOR) og velge "bridge connections" (marker begge forbindelsene og høyreklikk).

maskinen din vil da rett og slett fungere som en switch, og hvis xboxen kobles til i nettverkskort #2 og aksessen din (fra router / modem) kobles som vanlig til nettverkskort #1.

Tror iallefall trafikken som deles via maskinen din (ut/inn på nettverkskort #2) vil bli routet videre av TOR, men kan ikke skrive under på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...