jonasfd Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 God morgen godtfolk Får litt penger når skolestart kommer, og da tenkte jeg skulle oppgradere skjermkort avdelingen en smule. hk er M3N-HT Deluxe Har fra før et xfx 9600 alpha dog edition, som jeg også har klokket litt. Lurer derfor på om jeg skal kjøpe enda et slikt et og kjøre sli, eller om jeg skal selge det jeg har, og investere i et xfx 9800 gtx black edition. Det jeg tenker mest på er hva som gir meg mest ytelse. Har lest litt rundt at fok mener at sli først viser muskler på høyere oppløsning. Jeg mest på 1440*900, lurer derfor på hva dere tror som gir mest bang for bucks, har en bekjent som vil kjøpe 9600 kortet. Så begge løsningene er ganske like i pris. Noen som har noen tanker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Vis du skal ha SLI må du tenke på at du trenger en ganske sterk strømforsyning og forvent mer bråk siden det er 2 skjermkort og ikke 1 i pc-en din. Så med mindre du skal oppgradere strømforsyningen eller har en veldig sterk strømforsyning ville jeg gått for xfx 9800 gtx black edition da. Siden du har en som er villig til og kjøpe ditt gamle xfx 9600 alpha dog edition skjermkort så kan det jo være greit og bare selge det og kjøpe 9800. Med SLI og Crossfire ble jeg fortalt av en nettbutikk at økningen kanskje ble 10-20% mer bare og det følte ivertfall ikke jeg at støyen var verdt. Lenke til kommentar
Sandland Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 da må du heller kjøpe Gtx 260, det koster 2100 på det billigste i prisguide.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 To 9600GT vil faktisk kun trekke litt mer (ca. 10-15W) enn et 9800GTX. Men siden du kan selge ditt gamle kort, så ville jeg heller ha kjøpt et nytt single-kort. SLI har modnet mer over årene, men personlig liker jeg fortsatt en enkel GPU. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hvis du vil hav Nvidia nå, da bør du satse på en 9800GTX+, ellers HD4870 er et bedre valg. Hvis du ikke har hastverk, da bør du vente noen uker. Fordi alt tyder at prisene kommer til å falle en god del i August, og kanskje da kan du kjøpe en GTX 280 for samme pris + ca. par hundre. Endret 18. juli 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå