Gå til innhold

Beste transportmiddel å dra til Trondheim fra Oslo med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forøvrig liten vits lengre å ta tog, med mindre du vil bruke 8-9 timer på å spare en 100-150 kr.. Selv med studentrabbat (noe som i praksis nesten ikke eksisterer lengre med nsb) så vil man ikke spare mye..

Samme hvordan man skal dra må man planlegge i ganske god tid om det skal bli spesiellt billig. Iallfall hvis du skal dra "når alle andre også skal dra". Men du må vel stort sett ha bestilt billetten i ganske god tid om du skal fly billig. Og skal du ha grønn avgang gjelder det samme.

Min praksis er alltid:

1.sjekk om det finnes grønn avgang på toget

-hvis ja: ta toget

-hvis nei: ta flyet

2. Ta bussen, de har alltid 50% for studenter...

men det tar laaaaang tid da...

Nå bor jeg ikke helt i Oslo da, så for meg blir fly litt sånn frem og tilbake..så jeg ender stort sett opp med bussen (krever også minst planlegging...latskapen lenge leve 8) ). Den bruker litt lenger tid enn toget fordi den stopper i 3 kvarter på Vinstra, og den kjører på norske veier..men buss er ellers helt ok :)

molly

Lenke til kommentar

Satan. Hvordan i hampen greide du å fly fra oslo-værnes til fullpris?  

Er ikke fullpris rundt 3k (tur-retur), da?

Har du sett disse ungdomsbillett-automatene på gardermoen? Bare stapp inn visa`n og tada, 450 kr for en en-veis billett.  :D

Automat? Neh, aldri sett. Sist jeg kjøpte billett var på Kilroy i Trd.

Lenke til kommentar
Automat? Neh, aldri sett. Sist jeg kjøpte billett var på Kilroy i Trd.

Ungdomsbillettene må kjøpes samme dag som avreise på flyplassen. Dersom du ønsker å bestille på forhånd gjør du dette på sas.no. Det koster 100 kr mer, men du er da sikra billett når du møter opp på flyplassen. Om du bestiller billett over nett så sørg for å registrere den på visa`n så slipper du den papirbilletten.

Lenke til kommentar

Jeg sjekka NSB, SAS, Braathens og Norwegian.

Kom fram til at jeg skal ta enten SAS eller Braathens (jeg velger SAS siden de har et kortere navn :lol: ). De har samme avganger og dermed samme pris.

Ellers er prisene (laveste) slik:

Tur/retur

Sas: 742 (bestill over 21 dager, nettbestilling)

Braathens: 742 (bestill over 21 dager, nettbestilling)

Norwegian: over 1000. (må bestille en god stund før også)

NSB: 1419

Oppgitt reisetid hver vei er på rund 7 timer gjennomsnitt med tog og 50 minutter med fly.

Dere ville vel også valgt det samme som meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...