Fotofashion Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 er lenge siden jeg har tatt bildet, men ikke helt vært prioritert for PP før nå. Lenke til kommentar
OrjanB Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Må si ansiktet så utrolig fælt ut her. Har ingenting imot sminke og photoshopping av ansikter i utgangspunktet, men her ser det ikke bra ut i det hele tatt. Fokus er heller ikke så veldig bra synes jeg, det fremste øyet hennes burde vært skikkelig skarpt. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) En av de få reglene av Portrett er å alltid ha med hvit på begge sider av begge øynene... man skal også bryte alle regler for å få bra bilder, men dette kunne kanskje hjulpet dette bildet. Personlig er jeg ikke fan av så mye sminke/foundation som hun har, syns huden ser plastikk ut. (men dette er jeg sikkert nesten alene om.) EDIT: Dette var siden om reglene jeg så dette på. The Rules Of Good Portraiture Endret 18. juli 2008 av jimdidr Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Mnææ, dette funka ikkje heilt tykte eg. Makeupen har ødelagt alt av naturleg hudtone, og metallicfargen rundt augene framhevar det ytterlegare. Ein farge som flyt litt betre med resten hadde gjort seg her, det kræsjar litt rett og slett. I augeområdet blir det alt for ujevnt og rotete, mykje på grunn av dei klumpete augnevippene. Heller ikkje heeilt komfortabel med utsnittet, og fokus sit på "feil" auge og drar det framover, noko som gjer at det heile blir flatt. Skyggen over nasa gir den ei ganske rar form, og piercingen såg litt trashy ut. Modellen er òg litt uttrykkslaus. Blikket er tilstede, men er liksom ikkje heeilt der, litt dødt. Bakgrunnen ser litt ut som den vi brukte då vi var hos fotografen i første klasse. Utan den raude stripa hadde dette vore eit heilt ålreit portrett. Den tilfører noko, men samtidig tek den biletet ut av standardportrett-sjangeren, og i sjangeren det blir dratt over i tykkjer eg ikkje at det fungerer lenger. Steik, eg er flink til å berre fokusere på det negative. Positivt: Det kunne absolutt ha vore dårlegare gjennomført enn dette, ein ser i alle fall at det er lagt litt innsats bak det heile. =P Men det er ikkje alt som fell på deg her, med mindre det er du som har lagt makeupen. ;--) Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 takk for svar nå er jeg ikke den som liker å fålge fotografiets regler og normer. Så om jeg bryter noen her og der gjør ikke noe;). Bildet er ikke ak ment som rent portrett, da har jeg ikke ville hatt med den type makeup, ikke den type blikk heller. Hele greia skulle være litt crazy.. "crazy makeup". Klumpete øyenvipper, ja ikke jeg som har lagt det .. sånt kan jeg ikke noe med! Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Er ganske enig med det meste kimNK sier. Ellers ifht lys så synes jeg ikke det er så veldig. Nesen er veldig rar, og jeg aner ikke hvorfor? Er det mulig du har ett lys bak hodet hennes som bare treffer nesen? Isåfall veldig rart Men som kim sier så ser vi at det er lagt mye insats bak bildet. Men det funker bare ikke helt ifht farger, lys og kanskje også poseringen er veldig lite make up-stil. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 ja er baklys der, husker ikke helt plasseringen da det er en stund siden bildet ble tatt. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hele greia skulle være litt crazy.. "crazy makeup". Joda, men det er jo slett ikkje crazy? Berre den raude dingsen, resten er litt slapt og uttrykkslaust... Og som cruel seier, så er det lite makeup-stil over det. Poenget med makeup-foto er å vise fram og understreke makeupen ved hjelp av å understreke linjer, detaljar og gjerne symmetri. Det her blir for rotete til å vere makeup og for spesielt til å vere eit reint portrett, så du fell litt mellom to steinar her. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Hele greia skulle være litt crazy.. "crazy makeup". Joda, men det er jo slett ikkje crazy? Berre den raude dingsen, resten er litt slapt og uttrykkslaust... Og som cruel seier, så er det lite makeup-stil over det. Poenget med makeup-foto er å vise fram og understreke makeupen ved hjelp av å understreke linjer, detaljar og gjerne symmetri. Det her blir for rotete til å vere makeup og for spesielt til å vere eit reint portrett, så du fell litt mellom to steinar her. ja tar den .. og vet at det bildet ikke går under katorogi "mine beste"... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Huden er veldig unaturlig, og kantene er overdrevet markante (Ref; nesen og haka) og rødfargen er vel et lag PS? Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hele greia skulle være litt crazy.. "crazy makeup". Joda, men det er jo slett ikkje crazy? Berre den raude dingsen, resten er litt slapt og uttrykkslaust... Og som cruel seier, så er det lite makeup-stil over det. Poenget med makeup-foto er å vise fram og understreke makeupen ved hjelp av å understreke linjer, detaljar og gjerne symmetri. Det her blir for rotete til å vere makeup og for spesielt til å vere eit reint portrett, så du fell litt mellom to steinar her. ja tar den .. og vet at det bildet ikke går under katorogi "mine beste"... Jeg var innom en annen "Makeup portett" tråd akkurat så tenkte jeg da... hva med bare litt mer lys i dette bildet? hva skjer om du justerer opp fil-light? det vill jo fjerne noe detalj osv, men det kan kanskje være bra for å blenne bort litt makeup? Er enig i at kula ikke skulle vært der, men da måtte du passet på å sminke bort hullet den etterlater, (er ikke noe fan av clone tool og slikt i Photoshop om man ikke MÅ) PS: når jeg ser denne sminken så er det denne fyren som popper innihode mitt (se bilde under) (Bildet er konseptkunst til spillet, God of War 1, 2 eller 3.) Så kanskje hun kunne sett mer aggresiv ut? ;D Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jim: Å klone bort kula vil endre hennes identitet og bør da være et forslag fra henne, hvem vil endre sitt "Jeg" på et bilde? Ang fjerning av det så vil jeg si det er bedre å fjerne etterpå, da det blir mer naturlig enn dekkstift(?) Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Mr. Olsen, det er i fashion / beauty stil. Da vil alle endre sitt "jeg" =) Siden det neppe er på oppdrag fra modellen er det devisor som bestemmer slike ting imo. Har ingen kvaler med å fjerne piercinger, føflekker osv da jeg tar bilder i slik stil iaf. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva man "har lov å gjøre" er ikke alltid det samme som hva man etisk sett burde gjøre. Jeg snakket mer generelt, at dette bildet sikkert kan herpes til det døde får være så, men kjennetegn og fødselsmerker mener jeg man burde la være... Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva man "har lov å gjøre" er ikke alltid det samme som hva man etisk sett burde gjøre. Jeg snakket mer generelt, at dette bildet sikkert kan herpes til det døde får være så, men kjennetegn og fødselsmerker mener jeg man burde la være... Jeg tror vi kommer til å være uenig en stund jeg men trenger ikke krangle av den grunn. Jeg mener dette bildet er høyst ett konsept bilde, man sikter her til å bruke modellen til å passe stilen og konseptet, ikke bøye stilen etter modellen... Hun har trossalt ikke en rød stripe over ansiktet når hun går på byen på lørdager... Vill jeg tro... Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 jimdidr takk for ideen, nå har jeg en plan:) bell prøvde å uppe lyset litt.. og fjernet kuledingsen. her er orginalen. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hva man "har lov å gjøre" er ikke alltid det samme som hva man etisk sett burde gjøre. Jeg snakket mer generelt, at dette bildet sikkert kan herpes til det døde får være så, men kjennetegn og fødselsmerker mener jeg man burde la være... Etikk er tull =) Estetikk er viktigere i fotos =) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Si det til sjefen etter 2 timer med rød brush på tidenes bryllupsbilde for SG Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hehe Blir noe annet med slike bilder, dette er neppe portretter, og brudebildene blir ikke bedre av brush og cloning i ansikter =) men jeg har faktisk løfta / forstørra litt pupper på en brud ifjord (hun som ville, though), så er noen ganger litt forskjellig retusj her også=) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hehe, det er ikke så ille da, bare pass på så du ikek får nettby-looken (Alt annet rundt også bøyer seg ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå