Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en sliten laptop som forvirrer meg litt.

 

Den støtter extensions ARB_fragment_shader og ARB_vertex_shader, men ikke ARB_shader_objects eller ARB_shading_language_*. Skjermkortet er av typen Intel 965.

 

Er det slik å forstå at jeg IKKE kan bruke GLSL på dette skjermkortet?

I så fall, hva kan jeg bruke ARB_fragment_shader og ARB_vertex_shader til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ARB_shader_objects er en OpenGL 2.0 sak

 

Det står at dersom en ikke er tilgjengelig, skal en bruke en som er tilgjengelig i OpenGL 1.4 (hva nå enn det betyr)

 

Jeg aner ikke hva du kan bruke ARB_fragment_shader eller ARB_vertex_shader til uten GL_shader_objects...

 

Men du tenker ikke på ARB_vertex_program da? dette er gamle extensions for ASM shaders.

Lenke til kommentar
Men du tenker ikke på ARB_vertex_program da? dette er gamle extensions for ASM shaders.

 

Jo, du har rett... det var jeg som surra. Det er *_program og ikke *_shader. Aner ikke hvordan jeg greide å blande de to... :)

 

 

Slik jeg har forstått det så er det ARB_shading_language_* som sier om GLSL er støttet så svaret er nei, men det er mulig jeg tar feil altså.

 

Vel, det er i grunnen slik jeg også har forstått det, så da kan det vel ikke være helt på jordet. :)

 

 

Uansett, takk til dere begge for svar. Konklusjonen får være at lappisen ikke støtter GLSL, og siden jeg ikke er i nærheten av å gidde å lære meg å kode shadere i assembly, så får jeg heller vente med shader-programmering til jeg har skaffa meg en ordentlig maskin. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...