alfred97 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har en sliten laptop som forvirrer meg litt. Den støtter extensions ARB_fragment_shader og ARB_vertex_shader, men ikke ARB_shader_objects eller ARB_shading_language_*. Skjermkortet er av typen Intel 965. Er det slik å forstå at jeg IKKE kan bruke GLSL på dette skjermkortet? I så fall, hva kan jeg bruke ARB_fragment_shader og ARB_vertex_shader til? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 ARB_shader_objects er en OpenGL 2.0 sak Det står at dersom en ikke er tilgjengelig, skal en bruke en som er tilgjengelig i OpenGL 1.4 (hva nå enn det betyr) Jeg aner ikke hva du kan bruke ARB_fragment_shader eller ARB_vertex_shader til uten GL_shader_objects... Men du tenker ikke på ARB_vertex_program da? dette er gamle extensions for ASM shaders. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Slik jeg har forstått det så er det ARB_shading_language_* som sier om GLSL er støttet så svaret er nei, men det er mulig jeg tar feil altså. ARB_shading_language_100 This extension string indicates that the OpenGL Shading Language is supported. Endret 18. juli 2008 av Giddion Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Men du tenker ikke på ARB_vertex_program da? dette er gamle extensions for ASM shaders. Jo, du har rett... det var jeg som surra. Det er *_program og ikke *_shader. Aner ikke hvordan jeg greide å blande de to... Slik jeg har forstått det så er det ARB_shading_language_* som sier om GLSL er støttet så svaret er nei, men det er mulig jeg tar feil altså. Vel, det er i grunnen slik jeg også har forstått det, så da kan det vel ikke være helt på jordet. Uansett, takk til dere begge for svar. Konklusjonen får være at lappisen ikke støtter GLSL, og siden jeg ikke er i nærheten av å gidde å lære meg å kode shadere i assembly, så får jeg heller vente med shader-programmering til jeg har skaffa meg en ordentlig maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå