Luunde Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Heisann, jeg skal flytte, og da blir min onkels gamle og ikke minst nedslitte rørforsterker lagt igjenn, og da tenker jeg på og kjøpe meg ny forsterker selvføleligt. Men det står mellom to valg til mine Cerwin Vega VE-12F. SOM DERE SIKKERT LEGGER MERKE TIL ER AT JEG TRENGER EN EFFEKT FORSTERKER OG DET EG HVA JEG HAR VALGT UT. Har en mikser som jeg fikser alt med Cerwin Vega Forsterkeren : http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...erker_svart.htm - Nad Forsterkeren: http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...terker_graa.htm Takker for alle serriøse svar Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hvor mye penger har du å bruke på herligheten? Kan jo vurdere den Rotel forsterkeren her også. Ellers ville jeg valgt NAD forsterkeren. Kommer jo litt ann på hvilken forforsterker du har også da. Lenke til kommentar
Luunde Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Det står mellom Nad og cv, men vet ikke hva. Hva mener du med kommer ann på hvordan forsterker jeg har nå ? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det handler om å kombinere ting som spiller bra sammen. For tinge kan være veldig gode individuelt, men om du bruker det sammen kan det låte dritt. Lenke til kommentar
Luunde Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Spiller med en gammel Luxman forsterker, nå trenger jeg egentligt svar på hva jeg burde velge til mine VE12-F Lenke til kommentar
Jan A M Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg bruker CV forsterkeren (den du linker til) på mine ve-12f iallefall, og det fungerer da meget bra det. Jeg har ingen problemer med å anbefale CV forsterkeren til de høytalerene. Lenke til kommentar
Luunde Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 klarer du spille høyt samt du har den herlige lyden og bassen ? Lenke til kommentar
Jan A M Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er overhode ingen problem å spille høyt nei. Det er dugelig med bass ja, det skulle bare mangle. Om du beholder den "herlige" lyden som du er vandt til med ditt tidligere oppsett, vet jeg ikke. Men forsterkeren er iallefall kraftig nok til å utnytte høytalerene skikkelig. Kan jo slevfølgelig hende at det er enda mere og hente med en enda kraftigere forsterker, men jeg har mine tvil, det er jo begrenset hvor mye høytaler man får for 4000kroner. Jeg har klart å ta sikringen på høytalerene uten å høre noe forvrengning (måtte finne ut ca hvor grensa går) og må bare si, hvis du skal bruke dette hjemme i et normalt rom, og det ikke spiller høyt nok med den forsterkeren, bør du tenke på å skaffe enda heftigere høytalere. ...og da må du kanskje opp på en enda kraftigere forsterker igjen og. Du får ikke lånt en slik CV-forsterker fra hifiklubben da? Så kan du finne ut selv om du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå