Gå til innhold

Prøver igjen, vannkjøling

Anbefalte innlegg

Har allerede spurt en gang, men fikk ikke skikkelig svar...

Jeg er litt ny på overklokkingsfronten og skal ha meg en ny pc nå. Siden jeg har rå til det blir det vannkjøling også.. Har tittet rundt på nettet, men ble ikke imponert over utvalget på de sidene jeg har vært innom... http://www.microplex.no hadde god pris på Koolance, men det blir for vanlig for meg, swiftech vil jeg ikke ha... http://www.netconnection.no har jo mye bra, men ingenting på lager før om tre uker :sad:

De eneste butikkene jeg kunne tenkt meg å handle fra er http://www.3dfxcool.no eller http://www.mamut.com/oikas ... Skulle egentlig handle AMD Pro waterkit fra 3dfxcool, men så fant jeg meg frem til oik sin hjemmeside... har aldri hørt om disse før, men ble imponert over vannkjølingssortementet deres (det var vel ikke stort annet..)..

Nå kommer dilemaet mitt.. Valget står mellom AMD Pro Water Kit med Giant radiator, 2x120mm vifter og reservoar.. Det kommer på ca 1900 kr... Men da kan jeg jo likesågodt bruke 100 kr ekstra på Colorado settet fra oik og få en bedre pumpe? Eller bruke 200 kr til på innovatek sitt sett, det knuste jo swiftech.. Er det no vits i å hoste opp over 2.5 laken for Peltier kjøling? Og er det dyreste innovatek systemet hvert penga?

Det blei mye spørsmål, håper på å få et skikkelig svar denne gangen... Er det noen som har noen erfaringer med oik forresten? Eller erfaringer med Leufken vannkjøling eller innovatek? Har handlet kabinett av 3dfxcool før, så jeg vet at de er greie.. og amd pro water kit er jo også ok?

Hilsen Kattekvinnen

Hehe.. Harald eia er tøff.. :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er testen i tomshardware dere snakker om, tenk på at Tom kjørte swiftec kjøleren uten vifter, og da var den bare litt dårligere enn innovatec med vifte. Innovatek radiatoren som var avbildet hos Tom er av typen med runde rør i en krusedull. Det er en av de dårligste designene for radiatorer. Hvis du skal ha innovatek, skaff deg i hvert fall en annen radiator. Blackice fra microplex ser bra ut i flere tester. Blackice skal ha omtrent det dobbelte av swiftec sin i kjøleeffekt i følge forståsegpåerne på internett. Har en swiftec selv på vei in i PC'n, så jeg håper den duger.

En god radiator likner mye på de som sitter i biler, flate rør med lameller, der har de jo hatt mange år på seg til å optimalisere designet.

Eheim pumpene får også veldig mye skryt, den klarte i hvert fall å fylle kjøkkengulvet mitt rimelig fort, og den er nesten helt stille.

bncache

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 00:20, rolfhansen skrev:

syns det er litt mange OIK folk her som promoterer seg selv??

jeg ler meg i hjæl,,,rolfhansen du er da jaggu den største 'promotoren' av noen her inne

du har skrevet nesten 200 posts her på forumet og etter en liten gjennomkikk skriver du lovord om nettconnection i neste hver eneste av dem,,,i tillegg har du kompisene khosetl eller no i den duren og han som kaller seg ikkenoeihodet som er nesten like bra som deg til å spamme,,,nei sjekk dine egne meldinger før du griner om andre du kompis,,,

en annen kuul ting er jo at du i en anna tråd spør om noen har erfaringer med netconnection,,,når du ifølge det du sjøl har posta her på forumet har handle fra dem mer enn noen andre jeg kan se,,, nanotherm,zalman,taisol,osv ,,,og du gir andre anbefalinger om døm hele tida,,,også synes du andre promoterer for mye?!!?,,,skulle ikke forunder meg om du jobber i sjappa sjæl,

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

On 2002-01-15 02:36, KJ3LL skrev:

Quote:

jeg ler meg i hjæl,,,rolfhansen du er da jaggu den største 'promotoren' av noen her inne

du har skrevet nesten 200 posts her på forumet og etter en liten gjennomkikk skriver du lovord om nettconnection i neste hver eneste av dem,,,i tillegg har du kompisene khosetl eller no i den duren og han som kaller seg ikkenoeihodet som er nesten like bra som deg til å spamme,,,nei sjekk dine egne meldinger før du griner om andre du kompis,,,

en annen kuul ting er jo at du i en anna tråd spør om noen har erfaringer med netconnection,,,når du ifølge det du sjøl har posta her på forumet har handle fra dem mer enn noen andre jeg kan se,,, nanotherm,zalman,taisol,osv ,,,og du gir andre anbefalinger om døm hele tida,,,også synes du andre promoterer for mye?!!?,,,skulle ikke forunder meg om du jobber i sjappa sjæl,

Han gjer nok det...

bare les.

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...741&forum=78&62

Lenke til kommentar

Quote:

Kan du komme med konkrete eksempler på dette?

Etter det jeg har sett av dine innlegg her på forumet (og ikke minst din posisjon i netconnection) råder jeg deg til å vurdere om slike innlegg skader deg selv mer enn det skader ander :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...