Gjest Gjest, ja Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Skal vi se, har forsøkt å søke litt om dette på nettet, men har ikke funnet noe som passer helt overens. I ca en uke nå så har jeg hatt veldig ustabil mage, alt fra sprengdiaré til full forstoppelse. Det har også vært veldig sårt baki der, så jeg har måttet gå til innkjøp av mykere toalettpapir. Nå var jeg nettopp og gjorde bommelomm for 3e gang på under 12 timer (vanligvis går jeg på do 1 gang i døgnet for å skite), og da jeg skulle reise meg opp så kjente jeg at det faktisk resulterte i en lett smerte i, eller rundt, lukkemuskelen. Etter litt "gymnastikk" på badet, så har jeg funnet ut at det gjør forholdsvis vondt (smerte er jo vanskelig å beskrive, men man kan si at jeg får et behov for å uttrykke meg verbalt av følelsen) når det legges press på området rundt lukkemuskelen / inni "sprekken". Jeg har også kjent etter med å klemme på rumpeballene, og det gjør ikke vondt når jeg kun legger press på venstre side; bare på høyre rumpeballe. Det å sitte på ramma gjør ikke vondt, siden det ikke er noe direkte press på området, men når jeg setter meg ned på en vanlig stol så kan jeg ikke legge full tyngde på akkurat det området; må ta det veldig gradvis. Smerten, som gir utslag etter trykk på området, kjennes litt lik den smerten man kan få hvis man "må veldig", men ikke har fått satt seg ned enda og må holde igjen. Problemet ser ut til å avta nå som det går lenger og lenger tid siden jeg var på do. Har dog aldri opplevd slike smerter før, og er litt usikker på hva det kan være... Er det rett og slett fordi jeg, særlig de siste 2 dagene, har vært mye på do? Jeg kan forstå at det har blitt sårt bak der, noe det også er, men smertene skjønner jeg ikke helt... Lenke til kommentar
Gjest Guest, ja Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg er forresten klar over hemorroider, men det er ingen klumper eller tilsvarende - som jeg kan se, hvertfall... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hemoroider er ikke nødvendigvis synlige. De kan være på innsiden, og det er ikke alltid det kommer ut noe når du går på do (enkelte kan oppleve at de kommer ut da) Ta deg en tur til legen du, hvis det plager deg Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei. Har du også smerter i magen? Vaio Lenke til kommentar
Gjest Gjest, ja Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ja, jeg har hatt ganske mye vondt i magen i det siste, en del ekstra luft også. Det har blitt slikt at jeg nå våkner tidligere fordi jeg har vondt og må på do, relaterte det dog ikke til de andre smertene. Burde jeg det? Lenke til kommentar
Gjest Gjest, ja Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg nektet forresten å gå mer på dass i går for å la ting roe seg (smertene i rumpa, ikke magen), og det så ut til å funke. Har ikke merket noe særlig mer til dem i dag, men det skal også nevnes at jeg kun har tillatt meg sjøl 1 tur på ramma selvom behovet har vært tilstede for å gå ett par ganger til... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hadde en slik periode jeg også, og da spiste jeg mye fiber og en del usunt, fikk veldig løs mage og jeg kunne våkne midt på natten med kraftig magesmerte. Tips: Når jeg fikk ondt i magen la jeg meg ned på gulvet og strekte kroppen skikkelig ut. Spiser du mye fiber og en del usunt ? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Drikk Cola og spis kjeks og frukt, som kiwi og ananas i et par dager så går det nok over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå