Gå til innhold

Spill fra usa på europeisk nes?

punti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøpte den tidlig mener jeg at du kan det.

Kjøpte min ... eller rettere sagt, fikk min i 86-87 en gang, og den kunne jeg spille både spill fra usa, og spill fra japan (med en adapter).

Men husker da jeg gikk til venner som fikk maskinen sin i 90 eller senere så ville ikke spillene mine fungere.

Dette er min egen erfaring, var jo ikke så mye internett og sånt den gang i tiden. Men i utgangspunktet så tror jeg NES er sonedelt.

Endret av unwill
Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring som unwill. Min NES er fra 89. Og amerikanske spill gikk med en adapter (ikke uten). Men jeg vet ikke om det er helt "trygt". Vi følte NESen ble litt "misignofied" når vi brukte den adapteren.

Med mindre du har en sånn adapter og er sikker, ville jeg heller satsa på å kjøpe EU-spill ;)

Lenke til kommentar

Ja:)

Men da tar jeg deres råd:)

Får kanskje en sånn adapter av min onkel, men han bor i danmark:/

Fikk 2 spill som er fra amerika eller noe, og de måtte spilels med adapter. (det er noe som kom i huet på meg nå.. tenkte meg ikke helt om i går pga jeg var trøtt) hehe:)

Lenke til kommentar

NORSK NES kan spille såkalte PAL-B spill; det vil si spill fra det Europeiske kontinent (ikke UK).

Man kan imidlertid gjøre NES sonefri ved å kutte PIN4 på lockout chip. Video:

[/url]

NB: Noen utenlandske spill vil få grafikkfeil på norsk NES, da USA-NES har annet grafikkort. Bla.a ser man bare 50% av tekstboksene i Final Fantasy.

Det beste er egentlig å kjøpe en USA-NES. Har det meste av spill, og man finner det man vil ha billig på Ebay.

Fraråder adapter, da de pleier å bøye connectoren stygt. Man kan vente seg mye blinking på NES'en i fremtiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...