Gå til innhold

Spørsmål om kabinett og kjøling

Anbefalte innlegg

Jeg var inne på komplett.no og så på stasjonære maskiner. Jeg tok en titt på Komplett Din Side PC og valgte "konfigurer selv". Jeg bladde ned til der hvor man valgte skjermkort. Der sto det følgende beskjed: "XFX GeForce 9800GTX avgir svært mye varme, vi anbefaler Antec kjøling." Beskjeden er der forresten ikke nå lenger.

Jeg som er relativt fersk på PC-struktur, må da bare klø meg i hodet. Jeg blar opp igjen, til der hvor jeg kunne velge kabinett.

Der er det første alternativet fra Antec, "Antec Nine Hundred". Lenger ned på listen ser jeg "Cooler Master Centurion 534". Cooler Master. Jeg regner med dere ser hvor jeg vil hen, når jeg spør om kabinettet i dette tilfellet har noe med kjøling å gjøre. Har det noe med kjøling å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Noen kabinetter har flere "hull"/"fester" for vifter så du kan blåse mer luft inn og ut av kabinettet. Dette kan hjelpe mye med kjølingen vis du har masse deler i pc-en som utgir mye varme så hjelper det med flere vifter som kan blåse kald luft inn og varm luft ut av pc-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...