Gå til innhold

Canon EOS 1Ds Mark III, $3,000 på ebay - lønner det seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://cgi.ebay.com/Canon-1D-Mark-III-Bran...p3286.m14.l1318

 

 

 

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1D-Mark-III-...p3286.m14.l1308

 

 

oi, wtf,

 

sorry, var visst 1D bare..... beklager.

 

ble så forbauset over prisen så hadde ikke øya helt med meg :p

 

fant 1Ds til $4000 da:

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-1Ds-Mark-III...p3286.m14.l1318

Endret av Phyuck Yiu
Lenke til kommentar

Med forbehold at jeg ikke har sett på linkene: Dersom jeg først skulle kjøpt meg et av de ypperste kameraene som finnes innen dette segmentet, med dertilhørende prislapp, ville jeg hatt alt av garantier og serviceavtaler man kan få i Norge. Dersom du trenger dette kameraet kan du sansynligvis trekke fra momsen og skrive det av på fotofirmaet ditt uansett.

 

Og ja; jeg synes det var mistenkelig billig. Sjekk www.goofbay.com

Lenke til kommentar
Er det lønnsomt hvis man får selger til å sende den som "gift"?
Ebay er som børsen - du må ha råd til å tape alt du satser der. Du kan gjøre noen varp, du kan tape penger, men som regel får du omtrent det du betaler for. Jeg kjøper aldri ting til mer enn en tusenlapp der, og svært sjelden noe annet enn ting som kommer under tollgrensen på 200kr, nettopp fordi risikoen er såpass stor. Kjenner folk som har tapt flere tusen kroner på utstyr de har "kjøpt", og det er penger man bare kan drømme å få igjen.

 

Som ellers i livet - dersom noe virker for godt til å være sant, er det gjerne det - for godt til å være sant...

 

Dessuten - kamerahus er så "kritisk" at jeg ikke ville turt å kjøpe det utenfor Norge, med mindre jeg skulle bo i landet jeg kjøpte det i. Det er alltid en viss sannsynlighet for feil, og uansett er det mye lettere å ha med den lokale distributøren å gjøre - selv på proffhus.

Lenke til kommentar
Ikke egentlig, det har vært flere Mark 3 kamera så vidt jeg husker på foto.no til rundt 25 000 kr.
Flere 1Ds Mk III til rundt 25k????? Du får vel ikke kameraet nytt under 59k, så at noen går for mindre enn 50 lapper brukt er rett og slett urealistisk!

 

Skrev aldri 1ds, skrev bare MARK 3, og det tok meg ikke lang tid å finne det, men 1ds fant jeg til 50 k.

 

Er det lønnsomt hvis man får selger til å sende den som "gift"?
Ebay er som børsen - du må ha råd til å tape alt du satser der. Du kan gjøre noen varp, du kan tape penger, men som regel får du omtrent det du betaler for. Jeg kjøper aldri ting til mer enn en tusenlapp der, og svært sjelden noe annet enn ting som kommer under tollgrensen på 200kr, nettopp fordi risikoen er såpass stor. Kjenner folk som har tapt flere tusen kroner på utstyr de har "kjøpt", og det er penger man bare kan drømme å få igjen.

 

Som ellers i livet - dersom noe virker for godt til å være sant, er det gjerne det - for godt til å være sant...

 

Dessuten - kamerahus er så "kritisk" at jeg ikke ville turt å kjøpe det utenfor Norge, med mindre jeg skulle bo i landet jeg kjøpte det i. Det er alltid en viss sannsynlighet for feil, og uansett er det mye lettere å ha med den lokale distributøren å gjøre - selv på proffhus.

 

Tja, om selgeren har solgt mye slik før, og bare positive og godt snitt så har jeg utelukkende positive erfaringer. Jeg har hentet minst to bærbare som kostet samlet 14 000 fra ebay, og en del annet utstyr, så en kommer godt ut så lenge en holder seg noenlune sær mhp. hvem en handler fra.

Lenke til kommentar
Skrev aldri 1ds, skrev bare MARK 3, og det tok meg ikke lang tid å finne det, men 1ds fant jeg til 50 k.
Joda, men i emnetittelen står det 1Ds, er det vi må forholde oss til.

 

Tja, om selgeren har solgt mye slik før, og bare positive og godt snitt så har jeg utelukkende positive erfaringer. Jeg har hentet minst to bærbare som kostet samlet 14 000 fra ebay, og en del annet utstyr, så en kommer godt ut så lenge en holder seg noenlune sær mhp. hvem en handler fra.
Selvfølgelig finnes det mange gode forhandlere, men jeg råder uansett til forsiktighet. Man må i hvert fall vite hva man gjør - det er det mange som ikke gjør... Vet man hva man kjøper, og prisen er fornuftig, selgeren har gode tilbakemeldinger etc, går eBay like smertefritt som B&H. Men det er mange flere feller også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...