Grazat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Last ned kjør CCleaner 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "bare slett midlertidige filer som er eldere enn 48 t. Kjør og register-renser"svar ja til og reparere"-->backup svar ja når du blir spørt. Kjør register-renser et par ganger til alle feil er borte. Start->kjør->regedit(gå hit) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon Du kan dobbelklikke,sjekk at verdidata står på 1. Reboot. Se om det hjelper. Har rensa med CCleaner. Sjekka deretter påloggingsfilene, og ganske riktig sto 3 av verdiane på 0 og ikkje på 1. Problemet mitt er at eg ikkje klarer å lagre endringane eg gjer på filene. Eg endrar til verdidata 1, men når maskina er restarta er verdiane tilbake til 0. Korleis kan eg få endringane til å vere permanente ? Slik ser det ut hos meg : ( fekk ikkje til å lime inn link frå Photobucket) Endret 29. oktober 2008 av Grazat Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Lag en ny bruker(kontrolpanel->brukerkontoer) Reboot logg deg på den se om det samme skjer. Endret 29. oktober 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Grazat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Lag en ny bruker(kontrolpanel->brukerkontoer)Reboot logg deg på den se om det samme skjer. No beveger eg meg nok i grenseland (og sikkert litt utanfor) det eg har kompetanse til. Eg fikk ikkje til å legge til ny brukar. Trur ikkje eg skal plage dykk meir sjølv om det hadde vore kjekt med ein "LØST" tag på tråden. Eg kan leve med ei litt tungvint pålogging inntil vidare. Eg benyttar sjansen til å takke alle som tok seg tid til å hjelpe meg. Eg er imponert over alle gode samaritanar som går inn i problemstillingar til vilt framande. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc. Se litt på dette med ny bruker. Hadde vært greit og se om det samme skjedde. De er noe som sperrer explorer i oppstarten. Når du starter i sikkerhetmodus startet den uten at trenger og starte explorer? Kan være antivirus som gjøre dette. Fjenrne og prøve er det bra. Innstalere på nytt. start->kjør->eventvwr.msc Se om du får noen feilmeldinger om dette. Litt jalla løsning du kan prøve. C:\WINDOWS\exeplorer(høyereklikk lag snarvei) kopirere snarvei av exeplorer. Lim inn her. C:\Documents and Settings\<ditt brukernaven>\Start-meny\Programmer\Oppstart Sjekke systemfiler. start->kjør->sfc /scannow Husk at det skal være mellomrom etter sfc I forbindelse med denne reparasjon kan du bli møtt med en beskjed om, at du skal sette din Windows XP CD Endret 29. oktober 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Grazat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Du kan fjerne combofix ved å skrive combofix /u fra kjør-vinduet. Denne kommandoen gjør at filer i karantene og backups blir slette. Systemgjenopprettingsmappa nullstilt etc. Se litt på dette med ny bruker. Hadde vært greit og se om det samme skjedde. De er noe som sperrer explorer i oppstarten. Når du starter i sikkerhetmodus startet den uten at trenger og starte explorer? Kan være antivirus som gjøre dette. Fjenrne og prøve er det bra. Innstalere på nytt. start->kjør->eventvwr.msc Se om du får noen feilmeldinger om dette. Litt jalla løsning du kan prøve. C:\WINDOWS\exeplorer(høyereklikk lag snarvei) kopirere snarvei av exeplorer. Lim inn her. C:\Documents and Settings\<ditt brukernaven>\Start-meny\Programmer\Oppstart Sjekke systemfiler. start->kjør->sfc /scannow Husk at det skal være mellomrom etter sfc I forbindelse med denne reparasjon kan du bli møtt med en beskjed om, at du skal sette din Windows XP CD Hei igjen Snippsat. Sidan du er så tolmodig, må eg nesten prøve litt til. 1. Fjerna combofix - ingen forskjell 2. Dilla litt med "Eventvwr.msc" uten suksess - ingen endring 3. Sjekka systemfiler og testa oppstart i sikkerheitsmodus, der windows starta som det skulle. Når eg reboota etter trinn 3 starta windows som det skal ! Sakte, men likevel. Eit døgn etter viruset er eg i sving igjen. Eg er glad og kan sjå dataansvarleg på jobb i augene igjen. Eindel rusk er her nok fortsatt. TrendMicro poppar opp med jamne mellomrom, og det er plutselig nesten uråd å kopiere adresselinjer frå Photobucket over i andre diskusjonsfora. Dette er detaljer likevel. Takkar så mykje for hjelpa ! No skal er reboote for 100. gang i dag, håper eg er like glad etterpå. Hr Grazat Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva er det Trend popper opp for. Finner den infiserte filer? Hvis, kjør en rask skan med MBAM igjen + last ned ny combofix du kjører. Post begge loggene Lenke til kommentar
Grazat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva er det Trend popper opp for. Finner den infiserte filer? Hvis, kjør en rask skan med MBAM igjen + last ned ny combofix du kjører. Post begge loggene Trend fortalde om 3 mulige truslar. Truslane vart visst vurderte som mindre alvorlige når eg sjekka innom heimesida deira. Prøver heller MBAM - har tru på den. MBAM fann ingen infiserte filer. Eg er ein fri mann Malwarebytes' Anti-Malware 1.30 Database versjon: 1333 Windows 5.1.2600 Service Pack 3 2008-10-29 22:29:36 mbam-log-2008-10-29 (22-29-36).txt Skanntype: Rask Skann Objekter skannet: 53103 Tid tilbakelagt: 3 minute(s), 14 second(s) Minneprosesser infisert: 0 Minnemoduler infisert: 0 Registernøkler infisert: 0 Registerverdier infisert: 0 Registerfiler infisert: 0 Mapper infisert: 0 Filer infisert: 0 Minneprosesser infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Minnemoduler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registernøkler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registerverdier infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Registerfiler infisert: (Ingen mistenkelige filer funnet) Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 - og pc'n starter opp greit eller er det fortsatt 'veldig' treigt? Lenke til kommentar
Grazat Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 - og pc'n starter opp greit eller er det fortsatt 'veldig' treigt? Den starter greit ja. Eg har ein bestemt følelse av at maskina har blitt raskare også. Det var sikkert på tide med litt rydding. Power enhanced by diskusjon.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå