Gå til innhold

BK: En følelse av A-Magasinet!


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge beundret bildene som blir publisert i A-Magasinet, som Aftenposten gir ut hver fredag. Mens jeg var i Praha prøvde jeg meg på denne type teknikk. Jeg vet at det er mange som missliker denne teknikken og mener det blir for kunstig, men jeg liker den virkelig. Den passer selvsagt ikke på alle bilder, men når lyset er riktig (noe som det var i Praha hvor disse bildene er tatt), synes jeg det kan bli et blinkskudd. Det er ikke kunstbilder, men jeg har på følelsen at de kan passe inn i en artikkel i A-Magasinet.

 

post-39493-1216337820_thumb.jpg

post-39493-1216337841_thumb.jpg

post-39493-1216337879_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse bildene er fine for seg selv, og trenger i mine øyne ikke denne agressive etterbehandlingen som er litt for mye for meg dessverre (men dette er jo selvfølgelig smak & behag). Vignettering kan ofte være stemningsfullt, men min tommelfingerregel er: dersom jeg med en gang tenker "her har han lagt på vignettering i PS", kan det være et tegn på at effekten er litt for påtrengende.

 

Jeg har aldri lagt spesielt merke til A-magasinets bilder, men jeg må benytte anledningen til å fremheve Dagens Næringslivs fredagsmagasin D2. Selve innholdet i magasinet er i mine øyne av noe varierende kvalitet, men bildene er uten unntak flotte! Det er ingen tvil om at dette er noe de satser på, og hvert nummer av D2 er en lekkerbisken sett med foto-øyne:-)

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Leser D2 i dag, men det er gamle gode A-magasinet jeg forbinder mest med reportasjefoto. De har levert kvalitetsbilder til det norske folk i mange tiår nå, og burde fra tid til annen leses av alle her inne.

 

Jeg glemte nesten å skrive at jeg liker bildene dine, Ustedalen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Det er de fargene som i utgangspunktet er feil wb som får litt for mye glød i følge hans smak. Det er mulig at du har vært hard på vibrance her, men jeg synes ikke du har vært for hard i forhold til helheten i bildet.

 

Edit: Jeg kikket bare på det første bildet da jeg skrev denne kommentaren. Da jeg så på de andre så jeg at alle lignende farger har det samme. Og kanskje det er bittelitt i overkant på bildet med mange mennesker i.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Spyder 2 <3

Skulle gjerne ha hatt det, men jeg har dessverre ikke råd. Jeg har forresten en ganske så ny laptop, så det burde vel være nogen lunde kalibrert?

 

Uansett, jeg drar til Lofoten Folkehøyskole om en måneds tid hvor jeg skal gå på en fotolinje. De har vist kjøpt inn flere nye MAC designet til bilderedigering. Muligens de har noe kalibreringsverktøy!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...