Boralis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Du vil ikke se forskjell på bilder tatt med de to kameraene forutsatt at de har like bra optikk og ingen av dem er dårlige kamera,langt derifra, men etter mitt syn så ser jeg et + til 450D kontra D80, dette fordi 450D har en del nyere funksjoner, er et nytt kamera på markede,menst D80 er på tur ut av markede. Uansett blir det opp til kjøper å avgjøre og det aller viktigste er at kjøper får et kamera som passer han/henne uavhengig av hva slags produsentnavn som står på det . Så til alle som skal kjøpe seg kamera og som har mulighet å prøve disse først, sett opp budsjettet,prøv de kameraene som er innenfor dette og velg det som sitter best i din hånd Endret 29. august 2008 av Snekker`n Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Enig Snekker'n Jeg har aldri vært noe fan av at den ene er mye bedre en den andre. For min del så ble det Nikon av to enkle grunner, jeg hadde Nikon SPR fra før, så det var enklere for min del å sette seg inn i DSPR av Nikon. Og for det andre jeg hadde objektiv som passet D80'n fra før. Men hvis jeg ikke hadde hatt det så hadde jeg vært mye mer åpen i kjøpet, ikke bare mellom Canon og Nikon, men det er flere andre merker der ute som ser meget - meget bra ut! Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Enig Snekker'n Jeg har aldri vært noe fan av at den ene er mye bedre en den andre. For min del så ble det Nikon av to enkle grunner, jeg hadde Nikon SPR fra før, så det var enklere for min del å sette seg inn i DSPR av Nikon. Og for det andre jeg hadde objektiv som passet D80'n fra før. Men hvis jeg ikke hadde hatt det så hadde jeg vært mye mer åpen i kjøpet, ikke bare mellom Canon og Nikon, men det er flere andre merker der ute som ser meget - meget bra ut! Ja det er mange andre gode merker også Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja det er mange andre gode merker også Nemmelig . Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ja det er mange andre gode merker også Nemmelig . hmm... kit prisen på 450D begynder å nærme seg 5k ser vi 450D kit til 4000 i slutten av september? Eller lavere kansje? Mvh Riffe Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 hmm... kit prisen på 450D begynder å nærme seg 5k ser vi 450D kit til 4000 i slutten av september?Eller lavere kansje? Mvh Riffe Håper ikke det synker mye mer i pris nå, for da er jeg redd for at jeg kommer til å bytte ut kompaktkameraet mitt med et sklikt. Med et lyssterkt normalobjektiv (~30mm) sparer jeg jo nesten en kilo vekt i forhold til det jeg sleper rundt på nå. Og kontrastdetekterende af ved liveview er fint å ha. Lenke til kommentar
sentence Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 D80 eksponerer MYE bedre og har en god del bedre støyegenskaper. bedre støyegenskaper enn 450d? aldri i verden. når det gjelder støy er det canon som setter referansen i denne prisklassen. Nikon D80 er kjent for sine gode støyegenskaper, og ligger over 400D i alle tester på det meste. 450D er en smule mer støyende enn 400D på grunn av høyere oppløsning, så 2 + 2 blir da 4. D80 eksponerer MYE bedre og har en god del bedre støyegenskaper. Det er litt overpriset noen steder, men når de skal tømme lagerene etter D90 blir nok dette et ekstremt bra kamera til en nybegynner til en forhåpentligvis liten pris. Tror også at 450D faller i pris når 50D kommer i slutten av September! Synest det er riktig å velge det man føler for! Begge de to kamerane er veldig gode , men det ender med å velge det kameraet som du har mest lyst på. Da blir det også gode bilder! Det er det jeg tror da. Håper det blir 450D på meg snart nå ,hehe har pratet om dette i snart 7 måneder ganske komisk. Men har så utrolig lyst på kameraet fordi jeg liksom vart avhengig av det når jeg først såg det kan du si. Hørest merkelig ut men det er slik jeg føler det. Mvh Riffe Mulig endel skrivefeil Kjøp heller 40D hus og litt god optikk. Det er verdt de ekstra pengene dersom du skal ha et kamera i mange år. Prisforskjellen er ikke så stor i dag og støyforskjellen er meget stor, så tenk litt over dette. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Nikon D80 er kjent for sine gode støyegenskaper, og ligger over 400D i alle tester på det meste. 450D er en smule mer støyende enn 400D på grunn av høyere oppløsning, så 2 + 2 blir da 4. Men 450D har også en forbedret sensorteknologi og ny signalprosessor i forhold til 400D. Og ettersom to megapiksler ekstra har veldig lite å si på støy på et speilrefleks, så tror jeg heller man vil merke en forbedring på støyegenskapene på 450D. For å svare på om man bør velge D80 eller 450D. Det er et valg ut fra hva man vektlegger. 450D er et mer moderne kamera, med enkelte mer moderne funksjoner som live-view og støvfjerning på sensor. Men D80 er mer robust og mer en arbeidshest enn det 450D later til å være. Også den har visse funksjoner som 450D ikke har, da de stort sett er forbeholdt kamera i den klassen som D80 var i da den ble lansert. Ellers bør man kjøpe kamera i butikk, så man kan prøveholde de før kjøp. Følelsen av kameraet er viktig! Lenke til kommentar
sentence Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Men 450D har også en forbedret sensorteknologi og ny signalprosessor i forhold til 400D. Og ettersom to megapiksler ekstra har veldig lite å si på støy på et speilrefleks, så tror jeg heller man vil merke en forbedring på støyegenskapene på 450D. Etter tester som jeg har lest, står det skrevet at 450D har omtrent samme støyegenskaper som 400D. Men personlig har jeg sett selv på eksempelbildene i disse testene at 450D har en smule mer støy. Alt i alt ligger de vel ganske likt. Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvordan kan det være mulig at det er mere støy på 450d vs 400d? Jeg mener også å ha lest mange steder at når det gjelder støy via ISO så er Canon en del bedre en Nikon.. Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 hmm... kit prisen på 450D begynder å nærme seg 5k ser vi 450D kit til 4000 i slutten av september?Eller lavere kansje? Mvh Riffe Håper ikke det synker mye mer i pris nå, for da er jeg redd for at jeg kommer til å bytte ut kompaktkameraet mitt med et sklikt. Med et lyssterkt normalobjektiv (~30mm) sparer jeg jo nesten en kilo vekt i forhold til det jeg sleper rundt på nå. Og kontrastdetekterende af ved liveview er fint å ha. Hehe er ikke grett! Lenke til kommentar
Eltviken Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 D80 eksponerer MYE bedre og har en god del bedre støyegenskaper. bedre støyegenskaper enn 450d? aldri i verden. når det gjelder støy er det canon som setter referansen i denne prisklassen. Nikon D80 er kjent for sine gode støyegenskaper, og ligger over 400D i alle tester på det meste. 450D er en smule mer støyende enn 400D på grunn av høyere oppløsning, så 2 + 2 blir da 4. D80 eksponerer MYE bedre og har en god del bedre støyegenskaper. Det er litt overpriset noen steder, men når de skal tømme lagerene etter D90 blir nok dette et ekstremt bra kamera til en nybegynner til en forhåpentligvis liten pris. Tror også at 450D faller i pris når 50D kommer i slutten av September! Synest det er riktig å velge det man føler for! Begge de to kamerane er veldig gode , men det ender med å velge det kameraet som du har mest lyst på. Da blir det også gode bilder! Det er det jeg tror da. Håper det blir 450D på meg snart nå ,hehe har pratet om dette i snart 7 måneder ganske komisk. Men har så utrolig lyst på kameraet fordi jeg liksom vart avhengig av det når jeg først såg det kan du si. Hørest merkelig ut men det er slik jeg føler det. Mvh Riffe Mulig endel skrivefeil Kjøp heller 40D hus og litt god optikk. Det er verdt de ekstra pengene dersom du skal ha et kamera i mange år. Prisforskjellen er ikke så stor i dag og støyforskjellen er meget stor, så tenk litt over dette. Tror 40D ikke er aktuell visst prisen er det den er i dag i Norge i hvertfall. Er skeptisk til å handle i usa er jo mye kostnader med frakt frem og tilbake visst noe blir ødelagd eller noe er galt med kameraet når jeg får det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå