Hansen2k Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Heisann Jeg vurderer å gå til innkjøp av en prosjektor, men har ikke no særlig peiling på dette selv. Prosjektorern vil bli brukt til tv-titting (mye fotball), film, ps3 og eventuelt pc. Rommet jeg skal ha den i er et kjellerrom som er helt mørkt uten noen vinduer. Avstanden fra lerret til prosjektor vil bli ca 4 meter og høyden i taket er ca 2 meter. Noen som har forslag til en god prosjektor for dette bruker på en grei pris mellom 5 og 10 k ?? :!: Hadde vært knall med litt hjelp =) Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) i det prissegmentet får du ikke så altfor mye bra. Du får mest av det jeg kaller powerpointprojektorer. Tror du skal sikte litt høyere med tanke på pris. Og da spesielt hvis du skal utnytte fullhd fra ps3 Men hvis ikke: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1470166;c:100100 Endret 3. august 2008 av Breiker Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Epson TW700 nevnt ovenfor er en bra projektor i den prisklassen, men kan også anbefale Panasonic PT-AX200. Begge disse valgene vil du nok bli mer enn nok fornøyd med så lenge du har et alright lerret. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 men husk at du ikke får utnyttet ps3 til det fulle. Med det mener jeg FullHD Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 da må man vel en del opp i pris for å få en bra prosjektor tenker jeg, selv om prisene på fullHD prosjektorer synker fort. Ligger vel en til 12-13 lapper vel på det billigste. Om full HD er et must er det vel bare å spare Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har de samme behovene som trådstarter. (kjeller og ps3) Hva er forskjell på Epson TW700 og Panasonic PT-AX200 ? De koster akuratt det samme, men ser epson har fått de beste karakterene? Litt klassisk (og noobt) spørsmål kanskje; Men er det mye forskjell på full hd og hp ready? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Har de samme behovene som trådstarter. (kjeller og ps3) Hva er forskjell på Epson TW700 og Panasonic PT-AX200 ? De koster akuratt det samme, men ser epson har fått de beste karakterene? Litt klassisk (og noobt) spørsmål kanskje; Men er det mye forskjell på full hd og hp ready? Her er en sammenligning Linky. Forskjellene er vel egentlig kun at kontrasten på TW700 er bedre enn Panasonic sin, mens Panasonic er mer lyssterk med 2000 Ansi Lumen vs 1600 hos Epson. Som sagt, forskjellene er minimale mellom disse to prosjektorene så hvis Epson har kommet bedre ut så kan kanskje det være den beste løsningen. Forskjellen mellom full HD 1080P og HD Ready 720P har ikke noe spesielt å si før du kommer over på størrelser over 37" hvor man begynner å se forskjellen. Når det gjelder prosjektor sier det seg jo selv at full HD prosjektor vil levere et betydelig bedre bilde ettersom det er flere pixler fordelt på en flate på feks 80" enn en HD Ready. Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Takker for svar Har fått sansen for Epsons projektorer nå. TW700 virker som et veldig bra kjøp. Men siden lerrete vil bli endel større enn 37" og jeg har ps3, virker en full hd-projektor som et bedre valg. Epson TW1000 virker da som et bra kjøp Ser den har fått like flotte karakterer som TW700, og 15k er vel ikke så gale. Eneste jeg er litt sketpisk for et at mange sier den trenger mye kalibrering. Og dette er min første projektor. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Finnes vel en del tråder på nettet om kalibrering av den prosjektoren så det går vel kanskje ann å følge en slik en, men det beste er å prøve selv ettersom det ikke finnes noen fasit da folk bruker forskjellige komponenter til prosjektoren. Uansett er det en veldig bra Full HD prosjektor hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå