Defo Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Vurderer å si opp min jobb på Ica og prøve å finne noe mer spennende, og gjerne noe med mer lønn og Har resonert meg fram til å prøve å få jobb enten som servicebil (pizza, post etc.), på spaceworld, eller i en Hi-fi forretning da jeg har relativt god kompetanse innenfor det området. Noen som vet hvordan lønnen er i disse tre jobbene? Bare sånn omtrent selvfølgelig. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg er i alle fall like gammel som deg og jobber deltid i en forretning svært lik Spaceworld. Har nettopp fått en økning fra 116kr til 122kr i timen og regner med at du burde kunne forvente rundt det samme på det feltet. En hi-fi-forretning er nok veldig likt, men tror pizzabudene ligger litt under, rundt en 110kr/timen. Dette er bare synsing fra min side da, ettersom det virker som om vi er i ca samme situasjon mtp alder/jobbing. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg er i alle fall like gammel som deg og jobber deltid i en forretning svært lik Spaceworld. Har nettopp fått en økning fra 116kr til 122kr i timen og regner med at du burde kunne forvente rundt det samme på det feltet. En hi-fi-forretning er nok veldig likt, men tror pizzabudene ligger litt under, rundt en 110kr/timen. Dette er bare synsing fra min side da, ettersom det virker som om vi er i ca samme situasjon mtp alder/jobbing. Alderen stemmer ja, er 19 Men skulle da tro en tjente litt mer i en hi-fi forretning (f.eks Hi-fi klubben eller Soundgarden) enn Ica, Spaceworld ol. butikker? Kreves jo endel mer ekspertise ettersom det er en spesialforretning. Nå vet jeg ikke om jeg har sjangs å få jobb i en av disse butikkene da, men er interessant å vite. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Noen flere som erfaring med samme/lignende jobber? Lenke til kommentar
xelA Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Så lenge du ikke har noe konkret å vise til mtp ekspertisen, tror jeg du må belage deg på omtrent samme lønn som på diverse matbutikker. Det lønner seg også å kjenne en person innenfor en av kjedene eller butikkene, som kan gå god for deg. Det er mange som bare ansetter bekjente av seg selv eller medarbeidere i bedriften. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Sant det. Jeg får vel bare finne ut hva som passer meg best, prøve å få jobb, og heller leve med lønnen Så lenge du ikke har noe konkret å vise til mtp ekspertisen, tror jeg du må belage deg på omtrent samme lønn som på diverse matbutikker. Det lønner seg også å kjenne en person innenfor en av kjedene eller butikkene, som kan gå god for deg. Det er mange som bare ansetter bekjente av seg selv eller medarbeidere i bedriften. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Synes det hørtes lurt ut. Til å begynne med kan man uansett ikke forvente noen kjempelønn, men dersom du er serviceinnstilt, har god arbeidsmoral og viser at du kan gjøre en knalljobb vil du uansett gå opp i lønn etterhvert. En bra attest/referanse kan også være veldig nyttig senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå