Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Helt død pc!?


Anbefalte innlegg

Hallo Alle

 

Jeg er nettopp ferdig med et pc-bygg (har brukt antistatisk armbånd og sko med gummisåle...) men når jeg plugger i kabelen til strømforsyningen og flipper på bryteren, trykker på powerknappen i kabinettet så skjer det INGENTING...???

 

Kan den helt nye strømforsyningen være ødelagt? (Corsair 620W)

Alt skal være koblet rett...!?

Her er komponentene jeg har bygget pc'en av:

 

-ASUS P5N32-E SLI PLUS

-INTEL Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775

-SAPPHIRE Radeon HD 3870 512MB GDDR4

-CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 (To av disse, 8Gb tilsammen)

-SEAGATE HD Cuda 7200.11/ 500GB 3.5'' SATA 7200rpm32MB

-SAMSUNG DVD Recorder 20x +R/+RW -R/-RW Lightscribe SATA

-ASUS Frontlinker for all MB

-COOLERMASTER Mystique 631

 

Noen som vet hva som kan være galt?

 

Takk for alle svar!

Endret av raybergs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det samme problemet, fant aldri helt ut hva som var feil. Det vi gjorde var hvertfall å ta alle delene ut av kabinettet og starte den utenfor. Da funket det plutselig, og funka når vi flytta det inn igjen også. Poenget mitt er at du burde prøve forskjellige ting, som det. :) Har dessverre ikke noen bedre tips enn det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Lol. Jeg skulle fikse noe i maskinen for en stund siden og hadde samme problem. Etter litt hjelp på mIRC oppdaget jeg at power ledningen fra kabinettet til hovedkortet ikke var koblet i. Vedder på at det er det som mangler ^^

Lenke til kommentar

Jeg hadde koblet 4-pin ATX12V strøm kontakten til hovedkortet.

Byttet den om til 24-pin EATXPWR kontakten og fikk liv i maskinen.

 

Men, nå får jeg bare svart skjerm!?

Skjermen går rett i strømsparemodus.

Jeg får heller ikke slått av med power knappen i kabinettet (ja de er koblet til hovedkortet) må bruke av/på knappen til strømforsyningen bak.

 

Nå er det bare skjermkortet som ikke virker, helt dødt!

Har prøvd å starte med bare en rambrikke i, og bare strøm til skjerm og hovedkort uten at det hjalp...!?

Hva gjør jeg???

 

Skal søke litt her på forumet, men kom gjerne med forslag.

Endret av raybergs
Lenke til kommentar

Greit folkens... Nå er alt prøvd!!!??? Men fortsatt ikke liv i skjermkortet.

 

Bare 1 rambrikke, strøm til kun hovedkort og skjermkort, prøvd i alle de tre mulige PCI Express 16 "slottene" i hovedkortet for skjermkort o.l men fortsatt ingenting!?

 

Begynner å bli lei nå...

Lenke til kommentar
Greit folkens... Nå er alt prøvd!!!??? Men fortsatt ikke liv i skjermkortet.

 

Bare 1 rambrikke, strøm til kun hovedkort og skjermkort, prøvd i alle de tre mulige PCI Express 16 "slottene" i hovedkortet for skjermkort o.l men fortsatt ingenting!?

 

Begynner å bli lei nå...

Har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen pc? Hvis skjermkortet virker i en annen pc,så er muligens hovedkortet ditt dødt.

Har du lest manualen til hovedkortet grundig? Ofte kan det bare være en liten bagatell som gjør at ingenting virker...rambrikke i feil spor,en ledning som ikke er satt i...osv.

Lenke til kommentar

Jeg skal stikke innom en pc butikk i nærheten med skjermkortet.

 

Hovedkortet ødelagt??? Hvorfor det? Når alt som skal ha strøm derfra virker? (vifter og varseldioden for strøm)

Rambrikken har jeg i spor A1, prøvde også B1 uten hell... Valgene er A1,A2,B1,B2 og ja jeg har sjekket at det er DDR2 brikker :-)

 

Problemet må være skjermkortet!? Harddisker og dvd-brenneren spinner tilsynelatende opp som de skal...

Endret av raybergs
Lenke til kommentar
Ok, så bare kretsen i hovedkortet til PCI Express "slottene" kan være ødelagt!?

For som sagt så virker andre ting som får strøm fra hovedkortet...

 

Hvis det er det så bygger ikke jeg flere pc'er :-)

Et hovedkort består av svært mange komponenter. Dermed er det mange ting som kan være galt med et hovedkort.

Lenke til kommentar

We are in "bissniss"! :-)

Det var en bagatell... det er som sagt første gang jeg bygger en pc, men feilen var at jeg bare hadde koblet 24-pin kontakten fra strømforsyningen til hovedkortet... 8-pin kontakten skulle også kobles til!!!

Tydeligvis er det en egen strømkrets fra 8-pin'eren til skjermkortet!?

 

Ingen som tok den her inne altså ;-)

Lenke til kommentar
Tydeligvis er det en egen strømkrets fra 8-pin'eren til skjermkortet!?

Nope,den gir strøm til cpu.

 

Sånn var det ja! Riktig det :-)

Men... nå er det et nytt problem, jeg får ikke lagt inn operativsystem. (XP Pro.)

Jeg kommer et stykke på vei men får opp noen lange feilmeldinger med en masse forslag til hva jeg kan gjøre!?

Alt i fra å oppdatere BIOS til å avinstallere ny maskinvare, men alt er jo nytt!!!

 

Nå oppgraderte jeg BIOS og tok ut RAM fra maskinen (bare en brikke igjen på 2Gb) og installasjon av Xp gikk som en drøm!?

Gjorde unna alt på 5-10 minutter :-)

Endret av raybergs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...