Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i motor (Husqvarna 125 sm)

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte med faren min bakpå i dag. Kjørte i ca. 60 km/t når jeg hørte en høy pipe lyd. Jeg tok og gassa, og da var den pluttselig borte. Men bare i noen sekunder. Vi skrudde av tenninga og prøve å sparke litt (det er sparke start) , da hørte det ut som en skrape lyd. Når sylinderen gikk opp og ned kom det en skrape lyd. Vet noen hva dette kan være? Noe dritt inne i sylinderen eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ute og kjørte med faren min bakpå i dag. Kjørte i ca. 60 km/t når jeg hørte en høy pipe lyd. Jeg tok og gassa, og da var den pluttselig borte. Men bare i noen sekunder. Vi skrudde av tenninga og prøve å sparke litt (det er sparke start) , da hørte det ut som en skrape lyd. Når sylinderen gikk opp og ned kom det en skrape lyd. Vet noen hva dette kan være? Noe dritt inne i sylinderen eller noe?

eller at sylinderen holder på å skjære seg.....

det eneste jeg tenker på når det kommer skrapelyder fra sylinder er skjærings dessverre, men er du heldig kan det jo være noe annet...?

Lenke til kommentar
Hva må jeg gjøre hvis det er kjæring da? Bytte sylinder?

eller borre opp sylinderen. (det vil si å sette sylinderen på et instrument/verktøy som "pusser" innsiden av sylinderen slik at det blir en jevn innsde)

Endret av Raines
Lenke til kommentar
Tror nok jeg lar herr snellingen fikse dette:P Det som er dumt er at jeg er på ferie, og hadde tenkt å kjøre mye. Og det er vell ikke så lurt. Kan se om jeg finner et verksted som kan fikse dette :/

det å skifte sylinder er ikke gjort på en halvtime altså. :p litt kjipt når du er på ferie og sånt skjer, men lykke til. :)

Lenke til kommentar

Feil blanding, kjørt for hardt, rett og slett gått varm :)

Å skifte sylinder på den type sykler tar ikke lange tiden. Det hele er gjort på noen timer, men ettersom den er hos forhandler kan det ta en smule lenger tid :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har endelig funnet hva som har skjedd! For noen uker sia var jeg på service hos snellingen, og når jeg kjørte hjem igjen mista jeg all krafta, og de samme skrapelydene kom tilbake igjen. Det viste seg at oljeslangen hadde ligget i klem, hele tia. Snellingen fiksa sykkelen, måtte bytte et lager eller noe. Skal fjerne oljetanken nå, og heller blande i bensina :p Stoler ikke på oljetanken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...