Niram Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Heisann Jeg lurer litt på hvorfor jeg er slik. Iblandt når jeg skal legge meg sammen med fruen kan jeg være helt fraværende i samtalen vår. Ofte skjer dette når jeg er trøtt og har mest lyst til å sove. Allikevel ligger vi der og fører en NORMAL samtale, så det er litt småekkelt. Eks. Si at vi snakker om et helt tilfeldig tema. Plutselig en gang sa jeg "ta treerne". Før den kvelden hadde vi spilt litt for mye yatzy, så årsaken ligger sikkert der Uansett, det som er så rart er at jeg faktisk skjønner at jeg sier noe helt på jordet når jeg sier det! Altså sover jeg ikke eller noe, hvertfall ikke sekundet etter! Det er liksom "faen" hver gang jeg driter meg ut på den måten. Jeg skjønner altså med en gang at jeg har sagt noe som ikke passer i den sammenhengen i det hele tatt. Har dette med drømmer å gjøre, eller hva? Jeg er jo på en måte våken når det skjer..? Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hender jeg snakker i "søvne" jeg og... Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Virker dette i det hele tatt så merkelig da? I drømmene våre blir jo som kjent de siste dagenes inntrykk og hendelser prossessert og bearbeidet, så når du ligger i denne halv-bevistheten og slumrer er det vanskelig å få grep om ting som skjer rundt en, og da man vel lett for å blande sammen det mentale og det rèelle. Merker dette skjer selv, men i mangel på sengepartner kan jeg f.eks oppleve meget sterk angst dersom jeg blir vekket i denne "modusen". Du skal heller komme med bekymringer dersom slike tilfeller inntreffer når du er ved dine fulle fem Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Rett etter at jeg sovner noen ganger merker jeg at jeg begynner å drømme og plutselig skvetter jeg og fyker opp av senga uten å huske hvorfor sekundet etterpå. Dette skjer selv om jeg vet jeg drømmer, men så er det noe som skjer i drømmen. Er det noe lignende? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Virker slik ja. Du har vel hat ett mareritt, men siden du bare såvidt sover våkner du med en gang og er overrasket over hvorfor du våknet. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det jeg husker er vanligvis at jeg snakker med noen jeg kjenner, jeg vet bare ikke hvorfor jeg skvetter. Jeg skremte broren min skikkelig en gang da han(og jeg) trodde at jeg sov. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Rart. Jeg merker noen ganger at hele kroppen "rykker til" idet jeg skal sove, det er ikke noe lignende du opplever? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Du holder nok på å bli scizofhren. Eneste motgift er mye gullerøtter, så spis for alt livet er vert! Edit: Det samme er jeg så nå går jeg og legger meg, omfg ... Edit2: Usaklig overtrøtt. Edit3: I rest my case (høres kult ut) Edit4: For å svare litt seriøst på temaet, muskelsammentrekninger i innsovningsfasen er helt normalt. At man ikke er helt klar over hva man sier er også ikke noe å frykte da du flyter mellom en bevisst og ubevist tilstand like før man sovner. Endret 19. juli 2008 av QBab Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Rart. Jeg merker noen ganger at hele kroppen "rykker til" idet jeg skal sove, det er ikke noe lignende du opplever? Akkuratt som du skvetter noe sinsykt?=P Noen ganger så faller jeg i drømmene mine(feks ned en trapp?) så våkner jeg på den måten, det er sinsykt! Virker akkurat som jeg falt =P Men etter 2 minuter så er det nokså deilig syntest jeg =D. MEn jeg tror alle kan komme med de merkeligeste svar når de ikke sover skikkerlig.. Har kastet ut foreldrene minne mange ganger når de skulle ha vekt meg så jeg skulle gå på skolen mange ganger jeg sier _de_.. Men jeg vet ikke noe om det selv =P Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Rart. Jeg merker noen ganger at hele kroppen "rykker til" idet jeg skal sove, det er ikke noe lignende du opplever? Akkuratt som du skvetter noe sinsykt?=P Noen ganger så faller jeg i drømmene mine(feks ned en trapp?) så våkner jeg på den måten, det er sinsykt! Virker akkurat som jeg falt =P Men etter 2 minuter så er det nokså deilig syntest jeg =D. Lurer på om det kan være relatert til søvnparalyse. Mulig at det kan være at kroppen ikke reagerer i takt med hjernen når vi går ut av hvilemodus. Når vi sovner avspennes musklene og pulsen senkes. Når vi våkner vil vanligvis dette gradvis reguleres til normal tilstand, men jeg tror denne prosessen lett kan bli avbrutt av forstyrrende elementer. Jeg tror at når du våkner brått vil den fullstendig avslappede tilstanden oppleves som at du faller, før kroppen reagerer og musklene spenner seg igjen. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har også små rykninger hver eneste gang før jeg sovner.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå