Gå til innhold

Fallout 1 - What's the big deal?


Anbefalte innlegg

Det var veldig veldig bra når det kom ut, men ærlig talt så har standarden for spill blitt satt til et helt annet nivå nå til dags.

 

Jeg er forsovidt helt enig i at AI'en er dum som et brød, og at grensesnittet er tungvidt for å si det mildt, men jeg syntes ihvertfall at disse feilene ble lett oppveid av alle de andre tingene som var bra med spillet.

 

#1 og #2 er teknisk sett veldig like. samme grafikkmotor og for det meste samme grensesnitt. Toeren er egentlig som eneren, men med en helt ny "campaign" satt en god stund fremover i tid, og selvfølgleig en del ekstra ting innen items og andre små innovasjoner her og der, men om du misliker eneren pga. grensesnitt og AI så kommer du ikke til å like toeren noe bedre.

 

De er forbundet med hverandre (dvs. du vil gjenkjenne steder og folk fra forrige spillet i toeren), men du spiller ikke samme person uansett, så det er ikke noe must å ha spillt det første spillet egentlig, men jeg ville annbefalt det bare for å få helheten i det.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Erasus her.

 

F1/F2 spillene hadde en veldig mørk og særegen humor, vittige dialoger og ikke minst 'perks' du kunne få av å gjøre rare ting.

 

Hos meg er Fallout 1 og 2 kun slått av Planescape: Torment som rollespillopplevelse.

Selvfølgelig er det gamle spill og grafikken er ikke like bra som i dag. Men Baldurs Gate, Fallout og Planescape var alle gode spill i mine øyne (sammen med enda eldre spill som Eye of the Beholder, som jeg kosa meg leeenge med..)

Lenke til kommentar
Det som har alltid vært så utrolig engasjerende ved Fallout for meg, var nettopp dialogene, spesielt i det andre spillet, voksent, fullstappa av vittige kommentarer og små referanser her og der.

nettopp. den fantastiske dialogen var kanskje det aller beste med fallout. hvis man ikke klarer å sette pris på god tekst så vil man selvsagt ikke få noe ut av fallout heller. men da er man jo en amøbe uansett :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+19283741

Jeg har brukt en del timer på fallout 1, og enda flere på fallout 2.

 

FA1 er kortere, men mindre bugs og kanskje bedre gjennomført? Ellers er grafikken og spillbarheten så og si prikk lik.

 

Til trådstarter:

Google "no mutants allowed", der finner du oppgraderinger som er semi-official som er meget gode. Har kommet meg langt uti F1 og lvl 17 nå, og jeg har kun opplevd en enste bug til nå! Samtidig lastet jeg også ned en grafikkoppgradering. Nå spiller jeg i native oppløsningen som er på skjermen med (990x1400). Har du en annen oppløsning vil den automatisk innstille seg etter denne. Spillet ble lettere å spille etter denne oppgradering.

 

Det har mye med nostalgi å gjøre i tillegg til at jeg syns at grafikk betyr så lite, spes i dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...