Gå til innhold

vil jeg oppleve merkbar økning i ytelse med disse komponentene?

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestillt litt ny hw.

I dag har jeg en amd "venice" 3500+ cpu. 1gig kingston hyperx ram. GF 7800gt skjermkort.

Har bestillt Intel Core"TM" 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

Kit w/two CL4 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3,

PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP

og selvfølgelig nytt HK osv.

Hvor mye har egentlig "PC-verden" utviklet seg siden jeg kjøpte det jeg bruker i dag? Vil jeg merke særlig forskjell i daglig bruk/spes spilling.. Og viktig for meg, vil det oppsettet jeg har bestillt meg gi mindre eller mer støy en den bråkebøtta jeg sitter på nå?

Noen som har noe forslag til noen alternativer til hva jeg har bestillt. Ordren er fortsatt åpen så jeg kan forandre om jeg ønsker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svaret er ja! Du kommer til å merke stor forskjell. Jeg ville vel ha byttet til raskere ram-brikker. Det er også viktig å vite hva slags HK du har valgt.

Hovedkortet er et rimelig Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16...

Viktigste for meg her er stabilitet og at kortet har Firewire kontakt. Jeg har ingen planer om overklokking osv..

Har du noen tips til bedre ram uten at prisen øker dramatisk? Tror du jeg vil merke forskjell på støyen fra vifter på cpu og gpu på det nye oppsettet kontra det jeg har i dag?

Lenke til kommentar

Sorry, HK ditt støtter ikke raskere ram, så da er den rammen du har valgt ok.

Støykilder: Strømforsyning, systemvifta, prosessorvifta, litt fra harddisken, kabinettvifter og skjermkort. Det er vanskelig å svare på om du får mindre støy med det nye systemet.Det nye HK har passiv kjøling, så det hjelper.

Da gjenstår cpu-vifta. psuen og skjermkortet, eventuelle kabinettvifter.

Du kan bytte ut vifter og psuen med noe mer støysvakt om du synes det blir for mye støy, eventuelt bruke vannkjøling på cpu og gpu og støymatter i kabinettet. Kortet ha to FireWire kontakter!

Lenke til kommentar
Svaret er ja! Du kommer til å merke stor forskjell. Jeg ville vel ha byttet til raskere ram-brikker. Det er også viktig å vite hva slags HK du har valgt.

Hovedkortet er et rimelig Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775,

ATX,Firewire,GbLAN,DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)16...

Viktigste for meg her er stabilitet og at kortet har Firewire kontakt. Jeg har ingen planer om overklokking osv..

Har du noen tips til bedre ram uten at prisen øker dramatisk? Tror du jeg vil merke forskjell på støyen fra vifter på cpu og gpu på det nye oppsettet kontra det jeg har i dag?

Hvis stabilitet er viktig for deg bør du heller velge et hovedkort med Intel-chipset.

For eksempel et Asus P5Q Pro. Du kan også vurdere et Radeon HD4850.

Lenke til kommentar
Sorry, HK ditt støtter ikke raskere ram, så da er den rammen du har valgt ok.

Støykilder: Strømforsyning, systemvifta, prosessorvifta, litt fra harddisken, kabinettvifter og skjermkort. Det er vanskelig å svare på om du får mindre støy med det nye systemet.Det nye HK har passiv kjøling, så det hjelper.

Da gjenstår cpu-vifta. psuen og skjermkortet, eventuelle kabinettvifter.

Du kan bytte ut vifter og psuen med noe mer støysvakt om du synes det blir for mye støy, eventuelt bruke vannkjøling på cpu og gpu og støymatter i kabinettet. Kortet ha to FireWire kontakter!

Begynner å bli klart for meg at jeg bytter stock kjøleren på cpu med en zalman cnps9700. Eneste jeg må vite da er om jeg må bruke LEDcooler eller ikke (3/4pins kontakt).

Du vil merke en enorm forskjell. Forøvrig bør det nevnes at chipsettet går vanligvis fryktelig varmt på disse kortene (og Nforce 6xx/750i/780i generelt), så god luftflyt i kabinettet er et must.

Hehe begynner å bli litt dreven på stripsing og generell opprydding i kabinettet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...