Gå til innhold

Låse skjermformat på TV


Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har kjøpt en ny Philips 32PFL5322 TV. Denne fungerer veldig bra, men har problemer med valg av skjermformat. Jeg ønsker å ha denne stående på f.eks. "Widescreen", men dersom jeg bytter kanal eller tar av og på text-tv - så hopper skjermformatet over på "Zoom 16:9".

 

Har lest i manualen, og også sett på Philips sine nettsider, men finner ikke noe om dette.

 

Hvordan kan jeg få låst skjermformatet til f.eks. "Widescreen"?

 

På forhånd takk for hjelp!

Georg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Vi har kjøpt en ny Philips 32PFL5322 TV. Denne fungerer veldig bra, men har problemer med valg av skjermformat. Jeg ønsker å ha denne stående på f.eks. "Widescreen", men dersom jeg bytter kanal eller tar av og på text-tv - så hopper skjermformatet over på "Zoom 16:9".

 

Har lest i manualen, og også sett på Philips sine nettsider, men finner ikke noe om dette.

 

Hvordan kan jeg få låst skjermformatet til f.eks. "Widescreen"?

 

På forhånd takk for hjelp!

Georg

 

Jeg har samme problemet med en Sony 40W4000... Noen forslag?

Lenke til kommentar
Hei!

Vi har kjøpt en ny Philips 32PFL5322 TV. Denne fungerer veldig bra, men har problemer med valg av skjermformat. Jeg ønsker å ha denne stående på f.eks. "Widescreen", men dersom jeg bytter kanal eller tar av og på text-tv - så hopper skjermformatet over på "Zoom 16:9".

 

Har lest i manualen, og også sett på Philips sine nettsider, men finner ikke noe om dette.

 

Hvordan kan jeg få låst skjermformatet til f.eks. "Widescreen"?

 

På forhånd takk for hjelp!

Georg

 

Jeg har samme problemet med en Sony 40W4000... Noen forslag?

 

Har dere stilt dekoderen til 16:9?

Lenke til kommentar

 

Jeg har samme problemet med en Sony 40W4000... Noen forslag?

 

Har dere stilt dekoderen til 16:9?

 

Jeg har forsøkt med dekoderen både på 16:9 og "Pan and Scan", uten at det hjelper...

 

Jeg har opplevd samme sak med en Sony 40" vi har på jobben også, så jeg tror det ikke er en sæskilt sak for Philips...

Lenke til kommentar

Jeg har min på Autoformat og tuner på 16:9 Da blir 4:3 sendinger 4:3 på skjermen og Letterbox (film) forblir letterbox..

 

Jeg kjører forløpig med Scart, men venter på en HD PVR med HDMI kobling. Tuneren Har CD klart å sende til Hytta (Bra kundesystem der :shrug::shrug: )... Tror HDMI kobling håndterer formatet bedre, da TV og signalkilde (Tuner) da "forhandler" om formatet....

Endret av aron
Lenke til kommentar

42 tommeren har en knapp øverst på fjernkontrollen for bildeformat... Her har jeg valgt autoformat. Trykk flere ganger til du får ønsket valg og avslutt med OK, tror det låser innstillingen.

 

Noen ganger er den litt treg etter oppstart og zoomer feil. Dette retter seg etter noen kanalbytter på parabolen.

 

Den lille 19 tommerne må jeg inn i menyen på og velge blideformat. Her er det ikke autoformat, men jeg har valgt 16:9 Har ikke sett slike problemer på den.

 

Begge er Philips.

Lenke til kommentar
42 tommeren har en knapp øverst på fjernkontrollen for bildeformat... Her har jeg valgt autoformat. Trykk flere ganger til du får ønsket valg og avslutt med OK, tror det låser innstillingen.

Da er det nok forskjell på din 42" og 32" vår - som ikke har noe valg "Autoformat" på knappen for valg av skjermformat. Uansett: takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...