lurfelus Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Var ferdig i militæret for noen år siden og savner felten. Jeg likte godt å skyte og være ute i felt. Harde fysiske økter likte jeg godt og ikke minst samholdet blandt gutta. Jeg vurderer derfor HV og en innsatsstyrke. Vet om HV 016, men ikke mye om den. Noen som er med der som kan fortelle litt, evnt. sende meg videre der jeg kan lese mer. Er det andre innsatsstyrker i HV? Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Les her, så finner du info om de forskjellige troppene i innsats http://www.mil.no/hv/istyrke/start/troppetyper/jegertropp/ Hva som er best, kommer litt ann på hva du vil og hva du liker å gjøre, men tjenesten er utrolig bra i innsats. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Heimevernets Innsatsstyrker er nok veien for deg, hvis du savner å skyte og løpe i skogen. Endret 22. september 2008 av 40mm Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Litt savn etter å skyte i skogen er kanskje ikke rette motivasjonen for å joine 016, da dette er å regne som en spesialstyrke med opptakskrav deretter. Men innsats er nok veien å gå, finn ut hvilket distrikt du tilhører og ring personell offiser for mer info. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Litt savn etter å skyte i skogen er kanskje ikke rette motivasjonen for å joine 016, da dette er å regne som en spesialstyrke med opptakskrav deretter. Men innsats er nok veien å gå, finn ut hvilket distrikt du tilhører og ring personell offiser for mer info. 016 er ikke regnet som en spesialstyrke, og det er de heller ikke. De er, som resten av innsatsstyrkene, gode på sine primeroppgaver. Men det er enn annen diskusjon. Hvis trådstarter er ute etter å drive videre med militær trening sammen med likesinnede på deltid, så er en tropp i HV-I veien å gå. Endret 30. september 2008 av 40mm Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Er vel bare to spesialstyrker i norge, ifølge forsvaret. Og det er Forsvaret spesialkommando / Hærens jegerkommando (FSK-HJK) og Marinejegerkommandoen (MJK) HV-016 er en spesiell styrke, men ikke noe spesialstyrke i ordets forstand. Men om du savner skog/mark/ag3 og alt det der, så kan jeg anbefale HV-I. Er selv i HV-I nå, skrev kontrakt med distriktet mitt like før jeg var ferdig ved HVUV. Det anbefales! Godt samhold siden alle er der frivillig og prioritet på ustyr er to ganske viktige faktorer. Endret 30. september 2008 av Pasient Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå