Gå til innhold

Oppsett av minnet

Clown Zombie

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

Jeg skal ha 4GB minne i den nye maskinen min som skal kjøre Windows Vista 64 bit, men jeg lurer på hvordan det beste oppsettet vil være. Tenker da på for eksempel å kjøpe et sett med to brikker på 2GB, eller to sett med 1x2GB osv.

Jeg har allerede liggende her hjemme et sett med disse brikkene Minnebrikker og tenkte jeg bare kunne bestille et sett til?

Som sagt så er jeg usikker, og jeg har lest her på forumet at noen har hatt problemer med minneoppsett som lager problemer ved oppstart av pc og litt forskjellig

På forhånd takk :)

edit: typo

Endret av Archeus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig hvet jeg ikke, men er ganske sikker på at du ikke trenger samme slags minne. Men vær OBS på at ikke alle minnebrikker passer sammen. Har en venn som prøvde å installere et ekstra par minnebrikker til pc'en sin, men dee var ikke kompatible med hverandre :(

Lenke til kommentar
For å være ærlig hvet jeg ikke, men er ganske sikker på at du ikke trenger samme slags minne. Men vær OBS på at ikke alle minnebrikker passer sammen. Har en venn som prøvde å installere et ekstra par minnebrikker til pc'en sin, men dee var ikke kompatible med hverandre :(

ja akkurat hva jeg vil unngå :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er ingen garanti på om det vil fungere, og det avhenger også i aller høyeste grad av hovedkortet ditt, men om du kjøper et sett Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 Kit w/two BallistiX 2048MB's, E.P.P burde det da gå greit. Kan være lurt å ta en runde med google og navnet på hovedkortet samt mengde minne/minnebrikker.

Kan være lurt å oppdatere til siste bios før du monterer brikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...