Gå til innhold

Hvor mye virtuelt minne skal man ha?

RandiA

Anbefalte innlegg

Jeg holdt på med noe bilder og andre programmer, fikk beskjed om at Windows måtte øke noe minne. Kan ikke helt dette. Jeg søkte under Hjelp, og gikk inn der man setter egendefinert minne. Jeg har en C-disk på 70GB og den er delt til en E på 165GB, maskinen er Intel Pentium 3Ghz, med 512MB RAM, tallene som stod for minne på de to stasjonene var ca 700, med max 800, jeg satte opp til 900max på begge.Aner ikke noe om dette, men det var vel ikke noe galt det jeg gjorde?

Vil gjerne ha noe tips angående disse størrelsene.

(Prøvde å bruke søke-funksjonen her, for det er sikkert tatt opp i flere tråder, men jeg fant ikke noe helt relevant)

Tillegg: Etter oppstart står det slik for Min Datamaskin nå: Total størrelse på sidevekslingsfil for alle stasjoner:1612MB

Anbefalt:766MB

Tildelt nå:1612MB

Er dette OK?

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
0 på den ene, ja. Bedre med for mye enn for lite - og den annbefalingsgreia er ikke til å stole på. Hvor du plasserer det er ikke så nøye, ta den partisjonen der du har mest plass til overs.

Fint med de bildene dine, takk, god hjelp. Vet ikke hvor det er lurt å sette det da, jeg har 60GB ledig på C og 102GB ledig på E...det er ikke viktig å ha det der på C da hvor jeg har Photoshop og andre programmer? Det kan "hente opp" minne fra E altså?

PS Har merket at Word drar seg ofte så sent frem. (Jeg hadde PC'n inne for ikke så lenge siden der de fjernet to av hard-diskene mine for de skapte "heng" og slikt, derfor mistet jeg mye plass)

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Den anbefalte verdien er bare omtrent 1.5 ganger mengde RAM. Har du mer RAM anbefaler den mer swap.. altså egentlig det motsatte av det du ønsker.

Men når det gjelder Photoshop, har ikke den egen setting for scrape disk? Let i settings så tror jeg du finner en plass du kan sette plassering og størrelse på PSs egen tempfil.

Lenke til kommentar
Den anbefalte verdien er bare omtrent 1.5 ganger mengde RAM. Har du mer RAM anbefaler den mer swap.. altså egentlig det motsatte av det du ønsker.

Men når det gjelder Photoshop, har ikke den egen setting for scrape disk? Let i settings så tror jeg du finner en plass du kan sette plassering og størrelse på PSs egen tempfil.

Forstod ikke helt det første der, altså når min maskin har 512MB RAM skal jeg ha 768MB minne?

Slik ser det ut med minne i min Photoshop:

post-92574-1216333890_thumb.jpg

RandiA

Lenke til kommentar
maskinen er Intel Pentium 3Ghz, med 512MB RAM

I utgangspunkt har du altfor lite minne for å kunne kjøre slike programmer uten hikking og hakking.

Kjøp nå minst 512MB til, helst 2GB totalt.

Ikke så lenge siden jeg doblet den RAM'n :!:

(Gammel dame jeg, kan ikke mekke det der selv.. :!: )

RandiA

Lenke til kommentar
Sett det til maks og min 2048MB elns. Viktig å sette både maks og min til det samme, da dette gjør litt for ytelsen. Kun sett slikt på en av partisjonene, har du på begge blir det tregt.

Nå satte jeg 2048MB på E og ikke noe på C (selv om jeg har programmene der),håper ikke dette blir for mye da, så jeg "sprenger" ett eller annet når jeg har "bare" 512MB RAM på maskinen

RandiA

Lenke til kommentar
Det skjer nok ikke :p

Anbefaler som andre her å doble minnemengden. Det blir en prislapp på 200 eller no slikt

Jada, det er greit...men ikke å få gjort det. (Tungvint å levere inn den stasjonære, og de beholder den en stund..har hatt den inne flere ganger til oppdatering og feilretting, og det har vært noen tusen-lapper hver gang. :yes: )

Men jeg kan vel kanskje kjøpe den RAM brikken hva den nå heter og få en eller annen til å legge den inn

RandiA

Lenke til kommentar

En ting som er litt rart, når jeg sjekker Egenskaper for min datamaskin, står dette: maskinen er Intel Pentium 3Ghz, med 512MB RAM

Men når jeg ser i papirene for det jeg har kjøpt, finner jeg at jeg har i 2005 og 2007 kjøpt dette RAM kortet tror jeg det er:Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB, altså jeg må ha to slike i min PC, hvordan finner jeg ut det, det står jo bare bare 512 MB RAM på Egenskaper? Er det andre steder jeg kan sjekke dette? Vet jeg har oppgradert flere ganger.(En gang på verkstedet og en gang var det en "data-slektning" hjemme hos meg og gjorde det.)

Vet ikke om en måte jeg kan "måle" dette på?

RandiA

Lenke til kommentar
maskinen er Intel Pentium 3Ghz, med 512MB RAM

I utgangspunkt har du altfor lite minne for å kunne kjøre slike programmer uten hikking og hakking.

Kjøp nå minst 512MB til, helst 2GB totalt.

Nå fikk jeg sjekket den saken. Jeg har kjøpt 2 RAM-brikker a 512MB med et par års mellomrom, tok med "boksen" til Datakjeden i dag, da viser det seg at den siste jeg kjøpte for noen måneder siden IKKE VAR SATT INN, så det ble gjort nå, og i Egenskaper står det nå som det skal stå, at jeg har 1GB RAM, så er det problemet ute av verden. Men da jeg åpnet Photoshop nå, stod denne beskjeden:

post-92574-1216379332_thumb.jpg

Noen som vet hva jeg skal gjøre med det? Noen som kan si meg på en "lettfattelig måte" hva jeg skal gjøre her?

Takker for hjelp.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...