Supernaut_ Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei, de siste 40minuttete har jeg hørt på en fysiker som prater om "ut av kroppen opplevelser" som han kan oppnå ved Astral projeksjon. Vet ingen ting om Astral projeksjon men skal garantert lese om det. Hvis noen har noen bok anbefalinger på dette så er det bare å slenge ut. Han kommer i en annen bevissthetstilstand og kan se ikke fysiskeverdener. Ikke bare se men også være bevisst i disse plassene. Og det at han er bevisst gjør vell det at det er ekte? Og ikke noe som bare skjer i hodet hans? Blir bare litt satt ut, for meg er dette helt ute av fattningen foreløbig men ble veldig engasjert. Hvis disse tingene ikke bare er pissprat så er dette en dør til veldig mange opplevelser og muligheter. Han er ihvertfall ikke alene om at det er flere dimensjoner. Vet ikke om det er noen her som har lest mye el hver borti disse tingene? Admiral NOX? Uansett, hadde vært fett om noen flere kunne hørt og delt sin mening om saken. Her er linken til part 1 http://youtube.com/watch?v=BcLWTuwT7Kk Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Det er ikke bare bare å forlate den fysiske kroppen, det vil du også erfare hvis du setter deg litt inn i disse tingene. Når du kommer dypt nok ned i trance til at det blir mulig med astral projeksjon, så kommer du til å dirre som om du ligger på toppen av et jordskjelv-sentrum og hjertet ditt kommer til å hamre som stempelet på en anleggsmaskin. Du vil føle at du flyter, at den fysiske kroppen er så godt som lam, men det er ufattelig skremmende å tenke på å forlate den kroppen du har levd i så langt i livet, det er som å si ja takk til å dø for en stund. Pusten blir nærmest ikke-eksiterende, og får å oppnå astral projeksjon så må du gi slipp på å puste og stole på at kroppen puster av seg selv. Vil også anbefalle at du ikke leker deg for mye med dette. Disse teknikkene krever tilstander som vi vanligvis bare får gjennom søvn, og særlig ting som lucid dreaming kan absolutt være en konflikt med det som er meningen med søvn og drømmetilstand - å lade deg opp psykisk og fysisk sånn at du kan være klar for en ny dag. Jeg har brukt mange år på å utforske de tingene og i dag er jeg uføretrygdet pga psykiske problemer. Så da har du advarselen hvertfall Endret 17. juli 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Så langt jeg vet er det ingenting som tyder på at dette er et reelt fenomen, men det kan fint induseres via kunstige stimuli. At en tror en har opplevd noe ved selvhypnose/suggesjon er ikke det same som at det en inbiller seg faktisk har skjedd, hjernen vår er mer enn kapabel til å lure seg selv slik at en hardnakket kan påstå at joda, dette er reelt, selv om det ikke finnes fnugg av bevis. -Annet enn det en finner ved FMRI, nevrologi, nevrobiologi og psykologi, dette er et felt der det stadig oppdages nye ting omkring det en kan kalle vårt sinn, eller sagt på en annen måte, summen av synaptiske og kjemiske prosesser. Det er nå mitt mer naturalistiske syn på dette Endret 18. juli 2008 av Jalla Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg har brukt mange år på å utforske de tingene og i dag er jeg uføretrygdet pga psykiske problemer. Occam's razor? Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 astral projection, out of body experience og ego death er mange vanlige sinnstilstander en kan nå ved hjelp av blant annet fokusering/meditasjon/tankekontroll, psykedeliske stoffer, søvnmangel, "wakefullness" og magnetisk/elektronisk stimuli. det finnes mange andre måter en kan fremstille disse sinnstilstandene. en kan lære mye om dette om man studerer hvordan hjernen fungerer (feks http://www.teach12.com/ttcx/coursedesclong...%20Mathematics) Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Takk for et bra innlegg Bellicus. Dette er jo meget interssant men fortsatt litt skummelt. Er en astral "bevissthet" anderledes en en "bevissthet" i en lucid dream? Disse tilstandene som oppnåes ved astral projeksjon, etter det som blir sagt her høres veldig ut som folk som har prøvd DMT. Driver og leser Rick Strassman sin bok DMT Spirit Molecule nå om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå