Gå til innhold

Play station 2 på pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor finner jeg info om den emulatoren... Google fant ikkenoe...

 

...kjøpte meg nettopp en hardwareemulator slik at jeg kan bruke Playstation joystick med rumblepack og hele greia på PC... så nå trenger jeg bare en software emulator fpr selve spillene

Lenke til kommentar

en playstation er vel ikke så veldig kraftig målt mot en ny pc... men jeg skjønner det kan være vanskelig og emulere lell... gidder ikke kjøpe playstation... hadde litt planer om og gjøre om stue-pcn til en slags ps2/xbox/gamcube/divx/mp3 sak... hadde blitt stas

Lenke til kommentar
hvis det er mulig og sammenligne... hvor kraftig er en PC2 prosessor i forhold til athlon xp eller p4?

 

det er vel ikke mulig å sammenlikne, som nevnt på grunn av forskjellig type prosessorer... en PC-prosessor skal kunne gjøre hundre forskjellige ting, mens PS2 sin kan konsentrere seg om å kjøre det man dytter inn i den... skal man sammelikne så trenger du kanskje en PC-prosessor på, tja... 15 GHz?

Lenke til kommentar
hvis det er mulig og sammenligne... hvor kraftig er en PC2 prosessor i forhold til athlon xp eller p4?

 

det er vel ikke mulig å sammenlikne, som nevnt på grunn av forskjellig type prosessorer... en PC-prosessor skal kunne gjøre hundre forskjellige ting, mens PS2 sin kan konsentrere seg om å kjøre det man dytter inn i den... skal man sammelikne så trenger du kanskje en PC-prosessor på, tja... 15 GHz?

Du spøker nå?!

Jeg vil heller estimere den tilsvarende klokkefrekvensen på PC til ca 1-1,2Ghz. Husk at PS2 faktisk har tre prosessorer! Regn med et godt skjermkort og "kravene" synker til 600Mhz. Hvis man snakker om å emulere en PS2 så blir saken annerledes :roll: På samme måte ville PS2 slitt som pokker med å emulere i386-arkitekturen, og hastigheten ville vel vært rundt en P75.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...