Gå til innhold

Kornete bilde fra DVD-spiller til LCD-TV

Anbefalte innlegg

Jeg gikk nettopp over fra et 26" 12 år gammelt TV til en 37" Hannspree XV37.

Den er koblet til en Get Box via Scart, og til et Pioneer hjemmekinoanlegg fra før HD-TVs tid, også via Scart...

Bildet på TVen er skikkelig kornete når jeg spiller av DVD - men ikke TV. Kan det være at DVD-spilleren ikke gir ut gode nok signaler?

(For å si det sånn, dette har jeg null peil på...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gikk nettopp over fra et 26" 12 år gammelt TV til en 37" Hannspree XV37.

Den er koblet til en Get Box via Scart, og til et Pioneer hjemmekinoanlegg fra før HD-TVs tid, også via Scart...

Bildet på TVen er skikkelig kornete når jeg spiller av DVD - men ikke TV. Kan det være at DVD-spilleren ikke gir ut gode nok signaler?

(For å si det sånn, dette har jeg null peil på...)

Det kan være en dårlig kabel, et dårlig annlegg etc så begynn med å sjekke scartkablene.

Lenke til kommentar
Kjøp en ny spiller du.... med HDMI, de koster ikke mer enn 1000-lappen.

Takk for svar!

Jeg har et alt i ett surroundanlegg, og har ikke lyst på en ekstra boks. :-) Så jeg forsøker meg på å trikse litt med scart-kablene først, for å se om det funker.

Lenke til kommentar

Vet ikke 100% hvordan dette foregår men jeg kan jo tippe.

Som alle vet er DVD digitalt og Scart er analog, derfor må spilleren kode om signalet med en såkalt D/A konverter.

Med en slik spiller som du har tipper jeg denne konverteren har laber kvalitet i tillegg til at kanskje kabelen er dårlig.

HDMI er også disgitalt derfor trenger ikke spilleren gjøre noe spesielt med med signalet, digitale signal er heller ikke utsatt ofr støy som analoge signal er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...