Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 og A6 (2009) - hjelp til valg av ekstrautstyr


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt jeg. Syntes lysene på den første utgaven var mer elegant. Noen ganger syntes jeg at man går over streken med bruk av disse LED-lysene.

 

Men vi må jo prøve noe nytt! Alle klager jo på at bilene er så kjedelige, men med en gang det skjer forandringer så folk amok! Men jeg er enig i det du sier, men jeg skal prøve å like det så godt jeg kan :p

Lenke til kommentar

Her er bilder!! :) Kan ta nye om en måneds tid når det nærmer seg skifting til sommerdekk. Da skal jeg også ha den skikkelig vasket.

 

Noen av bildene ble også litt uklare, og i tillegg til å ha mistet sin glans i all skitten så er vel dette egentlig ikke noe representativt for A6 ;)

post-35504-1233351768_thumb.jpg

post-35504-1233351784_thumb.jpg

post-35504-1233351797_thumb.jpg

post-35504-1233351811_thumb.jpg

post-35504-1233351826_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Onkelen min kjøpte monzasølv, den er noe lysere. Vi har kvartsgrå. :)

 

Automatkassen er som en drøm. Fantastisk komfortabel bil. Den hopper ikke opp i racer-turtall bare du trykker inn gassen. Den går komfortabelt oppover i turtallsregisteret.

 

Om du derimot skulle ville ha raskt turtall, kan du enten sette den ett hakk ned i sportsgiret (da kommer maks turtall bare du toucher pedalen omtrent), eller du kan bruke tiptronic (og evt. formel 1-giring).

 

Formel 1-giringen er litt morsommere enn sportsgire forøvrig. I sportsgiret så kjenner du ikke at bilen girer/skifter trinn (noe den forsåvidt ikke gjør heller), mens med formel 1-giringen så får du en litt mer manuell-kasse-følelse. Vanskelig å forklare.

 

Kvaliteten er særdeles god. Å sette seg inn i en Peugeot/Toyota/Ford osv. føles egentlig ganske kjipt. Audien er så jævla massiv over hele linja. Ikke noe slark eller kjiphets-følelse.

 

Driftsikkerhetene er superb. Bremsene og stabiliteten i bilen er nokså sinnsyk i forhold til alt av andre biler jeg har kjørt (men nå har jeg ikke kjørt Ferrarier, Bentlyer osv., så mange-millioners-biler kan jeg ikke sammenligne mot).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Driftsikkerhetene er superb.

 

Det er vel kanskje litt tidlig å uttale seg om driftssikkerheten på en to måneder gammel bil? :)

Og hvem har sagt at den er 2 måneder gammel? Da har du i alle fall nokså dårlige mattekunnskaper. ;)

 

Beklager, har ikke giddet å lese tråden så nøye, men siden du la ut bilder for kort tid siden antok jeg at bilen var veldig ny. Det er en 2009-modell, er det ikke? I så fall er det fortsatt for tidlig å si noe om driftssikkerheten, såfremt den ikke har gått halvveis til månen og tilbake.

 

Edit: Ser at du fikk bilen 07.12.08 - poenget mitt står altså fortsatt.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi har ikke sportsunderstell, men understellet på 09 A6 er veldig stivt som standard (altså like stivt som sportsunderstell på mange andre biler). Synes bilen er utrolig stillegående, og merker ikke noen vibrasjoner i kupeen (aldri tenkt over, så kan selvsagt kjenne ekstra godt etter når jeg skal kjøre den hjem senere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...