Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 og A6 (2009) - hjelp til valg av ekstrautstyr


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok den nye familiebilen, hvor jeg som bilinteressert har tatt på meg jobben for å finne en passende konfigurasjon. :) (Bor hjemme, har et år igjen på VGS).

 

Tror forøvrig konfigurasjonen i førstepost nærmer seg en bestilling nå. Må få de siste detaljene på plass, så kan denne finne plass her hjemme innen 10-12 uker. :fun:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Okei, høres bra ut :)

 

Er forøvrig særdeles usikker på om jeg skal velge S-Line eksteriør. Altså, 2009-modellen har jo fått facelift, så vet ikke hvordan den ser ut original? Kanskje den er pen nok som den er? :hmm:

 

S-Line eksteriør er absolutt verdt det. Spseislt baken blir veldig mye penere å se på, med rist og kromma potter. Foran får man noe tydeligere kanter rundt grøftelysene, samt krom. Sidene har også en litt tydeligere skjørtekant.

 

Det er for øvrig som andre sier her, at forskjellene er nå minimale, men kjennere vil se det ganske tydelig :) I tillegg har de fjernet logoen i grillen, så i front er det kun grøftelysene som røper det...

Lenke til kommentar

Har vært hos forhandler, og etter faceliften 2009-utgaven har fått, så var forskjellen mellom S-Line og original så utrolig liten, at vi fant ut at det ikke var verdt de 20.000,- mer eller hva det var :)

 

Bilen er forøvrig bestilt, og forhandler kunne røpe at bilen ville være klar om 6-7 uker (Audi-fabrikken hadde bekreftet at den skulle settes sammen innen 5 uker).

 

Så det blir en flott jul i år også! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var A6-en i hus! :)

 

Fantastisk flott bil. Fronten på A6 synes jeg har vært litt tam, som f.eks. 07/08-modellen og fryktet derfor at 09-modellen skulle være mye det samme, men fronten på denne er mer stilren og rett og slett fabelaktig.

 

Bakenden er et kapittel for seg selv. En mer stilren og samtidig maskulin/selvsikker bakende skal du lete lenge etter!

 

Alt i alt virker bilen 100% gjennomført. Det er heller ingenting å utsette på interiøret. Sportssetene i skinn/alcantara er perfekte! :love:

 

Og den kvartsgrå fargen fikk hele bilen til å se ut som en luksusbil. Den er rett og slett nydelig!

 

PS: Er så "overveldet" av følelser her at jeg glemte nesten å nevne det kjøremessige. Men det går egentlig ikke an å beskrive med ord, for en mer stabil og kjøredyktig bil har jeg aldri kjørt før, og vår forrige A6 (1998-mod, som jeg forøvrig også synes var fabelaktig å kjøre) blir "ingenting" i forhold :)

 

I tillegg gjør dreiemomentet til dieselmotoren det hele til en super kjøreopplevelse. Lydanlegget var også overraskende bra (i forhold til vår forrige).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

2-liter diesel :)

 

Så for meg at LED-lysene fremme skulle se veldig snille ut i utseende, men på en eller annen måte så ser de mandige ut.

 

Lysene gjør at bilen ser overlegen ut; *Who are you? I don't care*. Fremstiller nesten bilen som et menneske her, men dere skjønner vel hva jeg vil frem til.

 

Er det foresten lov å kjøre rundt bare med diodelysene påslått fremme? Tenker da på kjøring i mørket. Ser jo mye bedre med Xenon-lysene påslått selvsagt, men bare lurer. Har ikke satt meg så mye inn i regelverket for lys.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Er det foresten lov å kjøre rundt bare med diodelysene påslått fremme? Tenker da på kjøring i mørket. Ser jo mye bedre med Xenon-lysene påslått selvsagt, men bare lurer. Har ikke satt meg så mye inn i regelverket for lys.

Nei. Så lenge det ikke er dagslys så er det ikke lov til å kjøre med annet enn enn parklys kombinert med nær/fjernlys (eller tåkelys dersom det er ekstrem nok tåke). Kun parklys er ikke tillatt.

 

Ikke akkurat noen racerbil med andre ord - 0-100 på 10 sekunder... :sleep:

Du stopper på motorveien for å ta denne øvelsen eller? Mellomakselerasjoner er vel mer interessant.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Er det foresten lov å kjøre rundt bare med diodelysene påslått fremme? Tenker da på kjøring i mørket. Ser jo mye bedre med Xenon-lysene påslått selvsagt, men bare lurer. Har ikke satt meg så mye inn i regelverket for lys.

Nei. Så lenge det er dagslys så er det ikke lov til å kjøre med annet enn enn parklys kombinert med nær/fjernlys (eller tåkelys dersom det er ekstrem nok tåke. Kun parklys er ikke tillatt.

 

Faren min ble en gang stoppet av politiet når han kjørte med parklys på i tillegg til vanlige kjørelys. Han fikk beskjed om at de vanligvis bøtelegger de som kjører med parklysene på. Biler som kjører i motgående blir jo helt blendet om man skal kjøre med alle lysene på...

Lenke til kommentar
Er det foresten lov å kjøre rundt bare med diodelysene påslått fremme? Tenker da på kjøring i mørket. Ser jo mye bedre med Xenon-lysene påslått selvsagt, men bare lurer. Har ikke satt meg så mye inn i regelverket for lys.

Nei. Så lenge det ikke er dagslys så er det ikke lov til å kjøre med annet enn enn parklys kombinert med nær/fjernlys (eller tåkelys dersom det er ekstrem nok tåke). Kun parklys er ikke tillatt.

 

Faren min ble en gang stoppet av politiet når han kjørte med parklys på i tillegg til vanlige kjørelys. Han fikk beskjed om at de vanligvis bøtelegger de som kjører med parklysene på. Biler som kjører i motgående blir jo helt blendet om man skal kjøre med alle lysene på...

Sikker på at du ikke blander parklys og tåkelys nå? På de aller fleste biler som selges nye i Norge er det umulig å slå av parklys. Det står også i regelverket at parklys skal benyttes. Det er heller ikke lov med mer enn to parklys, så de som kjører med parklys integrert i ekstra fjernlys kombinert med bilens parklys kjører ulovlig.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...