Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 og A6 (2009) - hjelp til valg av ekstrautstyr


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk min i juni med følgende utstyr:

 

S Line ute og inne

Audi Concert

GSM forberedelse i midtarmlene, med BT

Mørke ruter

Blanke lister

Midtarmlene

Xenon pluss

Lys- og regnsensor

FIS

 

Høres ut som en fet bil dette.....

 

Hvordan arter GSM/BT seg ? Alt inkludert, bare å plugge phonen i og mase i vei ?

 

Og S-line sportsunderstell ? Hardt ?

Lenke til kommentar
Hvordan arter GSM/BT seg ? Alt inkludert, bare å plugge phonen i og mase i vei ?

 

Og S-line sportsunderstell ? Hardt ?

 

Første gang man setter seg i bilen må man "parre" mobiltelefonen og bilens BT anlegg. Videre har man bare BT på, og så snart man setter seg i bilen er man "online" og kan motta og starte samtaler fra MMI.

 

Hadde S-line understell på en B7 med 18" og var ikke spes moro på brostein eller grusvei. Så ble vanlig sportsunderstell på min nye.

Endret av fleric
Lenke til kommentar
Hvordan arter GSM/BT seg ? Alt inkludert, bare å plugge phonen i og mase i vei ?

 

Og S-line sportsunderstell ? Hardt ?

 

Første gang man setter seg i bilen må man "parre" mobiltelefonen og bilens BT anlegg. Videre har man bare BT på, og så snart man setter seg i bilen er man "online" og kan motta og starte samtaler fra MMI.

 

Hadde S-line understell på en B7 med 18" og var ikke spes moro på brostein eller grusvei. Så ble vanlig sportsunderstell på min nye.

 

 

Okei, jeg er litt treig, så jeg må spørre litt mer : Er GSM/BT med festeanordning til telefon for lading og er det mikrofon montert i bilen for ut-tale og samtale lyd i høytalersystem, eller er det bare slik at man kan operere en vanlig mobil via MMI ??

 

Har kjørt A4 (B8) med sportsunderstell (20 mm) og 17" dekk , jeg synes det funket veldig bra. Foretrakk det fremfor samme bil med vanlig understell. Og komforten var et halvt lysår bedre enn det jeg har i min A3 SB med sportsunderstell.

Lenke til kommentar

Mikrofon sitter i taket et sted, høyttaler via stereoanlegget. Kontaktboken overføres automatisk fra telefon til bilen så man kan bla på skjermen. Også mulig å slå nummer manuelt fra skjermen å ringe andre nummer. Finner man et POI i navigasjonen der telefonnummer er lagt inn kan man ringe direkte. Det eneste man altså trenger i tillegg til er en BT-kompatibel telefon, og voila mase i vei :)

 

Ingen lading av telefonen i utgangspunktet, men er mulig å få tak i telefonspesifikk adapter for denne så telefonen kan legges i midtarmlene og motta strøm. Har man oppladet telefon, kan den ligge i bagasjerommet, innerlomma eller i PC-veska i baksetet.....

Endret av fleric
Lenke til kommentar
Fikk min i juni med følgende utstyr:

 

S Line ute og inne

Audi Concert

GSM forberedelse i midtarmlene, med BT

Mørke ruter

Blanke lister

Midtarmlene

Xenon pluss

Lys- og regnsensor

FIS

 

Høres ut som en fet bil dette.....

 

Hvordan arter GSM/BT seg ? Alt inkludert, bare å plugge phonen i og mase i vei ?

 

Og S-line sportsunderstell ? Hardt ?

 

Som andre har nevnt, BT står på i fonen hele tiden, og så fort jeg setter meg i bilen og starter finner den fonen, telefonlista samt historikken. Altså tapte anrop etc. Tar den aldri ut av lomma en gang :) Fungerer helt utmerket med andre ord, og lyden er god som gull.

 

Understellet passer meg utmerket, men jeg vet om flere som mener det er litt hardt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fikk min i juni med følgende utstyr:

 

S Line ute og inne

Audi Concert

GSM forberedelse i midtarmlene, med BT

Mørke ruter

Blanke lister

Midtarmlene

Xenon pluss

Lys- og regnsensor

FIS

Hvordan oppleves "Audi concert"-anlegget? Det er det som ligger i vår "handlekurv" for øyeblikket også.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg falt av på et tidspunkt her, men ligger an til A6 på deg ? Aldri likt Avanten, men LED-baklyltene var kule. Nå får man jo disse på sedan også så da er jo saken egentlig grei :)

 

Synes absolutt S-line eksteriør er verdt pengene, men et sted må jo utstyrslista stoppe også... På A4 S-line er det i hvertfall annen nedre del på støtfanger foran og bak, forkrommede eksospotter og krom rundt tåkelys. Sidelistene nederst på dørene er standard på A4 i Norge, men det er kanskje ikke er standard på A6.

Endret av fleric
Lenke til kommentar
Okei, høres bra ut :)

 

Er forøvrig særdeles usikker på om jeg skal velge S-Line eksteriør. Altså, 2009-modellen har jo fått facelift, så vet ikke hvordan den ser ut original? Kanskje den er pen nok som den er? :hmm:

 

http://www.klikk.no/motor/bil/article307783.ece

 

Der har du bilder av bilen med facelift.

 

Hvis jeg ikke tar feil, så har sedanen S-line-pakke, mens stasjonsvognen ikke har det.

Lenke til kommentar

Nja, tror faktisk at begge er i originalstand. S-Line linjene pleier å være mer markante(?).

 

Det er A6 sedan det er snakk om ja, fleric. Skulle så utrolig gjerne sett bilder av en A6 med og uten S-Line eksteriør, men det finnes vel ikke på nettet siden bilen er såpass ny :hmm:

Lenke til kommentar
Nja, tror faktisk at begge er i originalstand. S-Line linjene pleier å være mer markante(?).

 

Det er A6 sedan det er snakk om ja, fleric. Skulle så utrolig gjerne sett bilder av en A6 med og uten S-Line eksteriør, men det finnes vel ikke på nettet siden bilen er såpass ny :hmm:

 

Det er andre fangere som er den største forskjellen.

 

Du kan jo gå inn på audi.no og se på forskjellen selv. Der ser du at det er fangeren, med tåkelysene blant annet, som er forskjellen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...