Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 og A6 (2009) - hjelp til valg av ekstrautstyr


2bb1

Anbefalte innlegg

Det blir mye dyrere. Leveres ikke med quattro på de minste motorene. Minste er 2.0 TFSI, og den starter på 550.000...
Makan til pengesuging. Dårlig gjort rett og slett.

Så det er vel bare til å ta godt vare på dagens Quattroer. Kan nok bli artig å selge dem om noen år hvis Audi fortsetter med dette forkastelige spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1,8T hadde vel 150 hk før. 1,8 hadde vel 110 eller noe lignende. (Med forbehold om at det fantes flere versjoner av 1,8-literen uten turbo.)

 

Edit:

 

Min mening er at advanced key er bortkastede penger. Hvem har masse poser i henda, for deretter å dra de langs siden av en ny bil før å åpne døra?

 

Hvor mye mer jobb er det å dytte inn nøkkelen og la den stå der?

Har også opplevd at en kjører avgårde med bil uten nøkkel, for så å bli stående neste gang man stopper bilen. Vet ikke hvordan dette fungerer på Audi, men det er en fare for at sånne ting kan skje.

 

Elektrisk åpning av bakluken, derimot. DET er praktisk. :)

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Støtter folk som har foreslått anlegg fra Bang & Olufsen. Ellers må man nesten ha Quattro når man kjøper Audi. S-Line er heller ikke dumt, men det begynner å bli dyrt etterhvert. Dropp ting som advanced key og lignende, jeg tipper at du aldri har følt behovet for det.

 

1,8 hadde 125 hestekrefter, ikke 110.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Er så mye namnam utstyr du får til denne bilen, men vedsiden av alt som er sagt over er det en ting du bør sterkt vurdere fremfor automat kassa.

 

DSG.. hvorfor? jo fordi, den er kjappere en alt annet, du merker ikke at den gearer, og den er mye snillere på forbruk av bensin (regner med at det er viktig med dagens priser).

Den vil også være lettere å selge igjen om et par år. Fordi denne teknologien kommer til å bli populær når Ola-Normann oppdager det.

 

Var en helt sinnsyk opplevelse da jeg fikk teste DSG for første gang for en mnd siden. Trodde manuell kassa i A3-2004moden min var porno jeg, men da jeg fikk testet dsg i en A6-2008 ble jeg nesten våt i trusa.

 

~Diddern

Lenke til kommentar
1,8T hadde vel 150 hk før. 1,8 hadde vel 110 eller noe lignende. (Med forbehold om at det fantes flere versjoner av 1,8-literen uten turbo.)

 

Edit:

 

Min mening er at advanced key er bortkastede penger. Hvem har masse poser i henda, for deretter å dra de langs siden av en ny bil før å åpne døra?

 

Hvor mye mer jobb er det å dytte inn nøkkelen og la den stå der?

Har også opplevd at en kjører avgårde med bil uten nøkkel, for så å bli stående neste gang man stopper bilen. Vet ikke hvordan dette fungerer på Audi, men det er en fare for at sånne ting kan skje.

 

Elektrisk åpning av bakluken, derimot. DET er praktisk. :)

 

Skjønner ikke helt hva du mener med "for deretter å dra de langs siden av...".

Poenget er at du slipper å fomle etter nøkler. Prøv det selv og du vil aldri ha en bil uten keyless.

 

Jeg skjønner heller ikke hva du mener med det å kjøre avgårde uten nøkkel. Det må i tilfelle være dersom en feks startet bilen og overlot bilen til en som ikke har nøkkel som deretter kjører avgårde. Men dersom dette skjer, så varsler bilen med pipesignal samt en tekst på display om at "nøkkel ikke er i bilen".

 

Jeg vet om en som bestilte nye Mondeo med keyless. Det var veldig viktig for han med keyless ettersom han hadde det på sin forrige bil, og kunne ikke tenke seg uten. Etter å ha ventet mange måneder på sin Mondeo, så kom den selvsagt UTEN keyless. Det er ikke mulig å ettermontere slikt. Han nektet å ta imot bilen og valgt å vente nye måneder på Mondeo MED Keyless.

 

Det er selvsagt ingen som savner slikt uten å ha hatt dette. Koster da ikke allverden heller.

 

Bestill komfortpakke. Det inneholder:A

Advanced key, automatisk avblendbart innvendig speil med lys-/regnsensor og coming home/leaving home-funksjon, midtarmlene foran, 3-soners klimaanlegg og førerinformasjonssystem

 

Hus for all del å få med midtarmelene. Det er ikke standard.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener med "for deretter å dra de langs siden av...".

Poenget er at du slipper å fomle etter nøkler. Prøv det selv og du vil aldri ha en bil uten keyless.

 

Jeg skjønner heller ikke hva du mener med det å kjøre avgårde uten nøkkel. Det må i tilfelle være dersom en feks startet bilen og overlot bilen til en som ikke har nøkkel som deretter kjører avgårde. Men dersom dette skjer, så varsler bilen med pipesignal samt en tekst på display om at "nøkkel ikke er i bilen".

 

Det er selvsagt ingen som savner slikt uten å ha hatt dette. Koster da ikke allverden heller.

 

Det jeg mener er at hvis du har hendene fulle av poser, og skal åpne døra uten å røre nøkkelen. Litt av poenget ditt er vel at man skal slippe å sette fra seg posene? Jeg hadde aldri hatt hendene fulle av poser med colaflasker, verktøy og gud vet hva som smalt inn i siden på bilen når jeg åpnet døra.

 

Jeg har prøvd mange biler med keyless go. Helt sikkert fler enn deg, og jeg mener fortsatt at det er fullstendig bortkastede penger.

 

Jepp, det er akkurat det eksempelet jeg mente. Som sagt, jeg er ikke sikker på hvordan dette fungerer på Audi, men det fantes faktisk biler for et par år siden som ikke sa noenting. Kan godt hende at bilprodusentene skjønte det også.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hva du mener med "for deretter å dra de langs siden av...".

Poenget er at du slipper å fomle etter nøkler. Prøv det selv og du vil aldri ha en bil uten keyless.

 

Jeg skjønner heller ikke hva du mener med det å kjøre avgårde uten nøkkel. Det må i tilfelle være dersom en feks startet bilen og overlot bilen til en som ikke har nøkkel som deretter kjører avgårde. Men dersom dette skjer, så varsler bilen med pipesignal samt en tekst på display om at "nøkkel ikke er i bilen".

 

Det er selvsagt ingen som savner slikt uten å ha hatt dette. Koster da ikke allverden heller.

 

Det jeg mener er at hvis du har hendene fulle av poser, og skal åpne døra uten å røre nøkkelen. Litt av poenget ditt er vel at man skal slippe å sette fra seg posene? Jeg hadde aldri hatt hendene fulle av poser med colaflasker, verktøy og gud vet hva som smalt inn i siden på bilen når jeg åpnet døra.

 

Jeg har prøvd mange biler med keyless go. Helt sikkert fler enn deg, og jeg mener fortsatt at det er fullstendig bortkastede penger.

 

Jepp, det er akkurat det eksempelet jeg mente. Som sagt, jeg er ikke sikker på hvordan dette fungerer på Audi, men det fantes faktisk biler for et par år siden som ikke sa noenting. Kan godt hende at bilprodusentene skjønte det også.

 

Blir sikkert ikke enig med deg. Nå blir keyless mer og mer vanlig. Jeg tviler sterkt på at dette komfortutstyret hadde hatt noen framtid dersom det er "fullstendig bortkastede penger".

Det jeg leser og hører fra folk som har dette minner svært lite om bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Parkeringssensor anser jeg som ganske unødvendig

 

Nein-nein! Parkeringssensor er et must! For det første så er Audi A4 en stor bil, og selv om du sikkert er flink til å parkere så er det ikke sikkert alle som kommer til å låne bilen er det. For det andre så er det et stort pluss å ha det mtp. salg. I tillegg så er det ikke så fryktelig dyrt ekstrautstyr.

 

Jeg driver og kikker på akkurat samme bil, så denne tråden er fin å ha.

 

Parkeringsensor foran og bak og koster nok ca 9 lapper..men er det must.

Hvorfor er ryggesensor et must have? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hadde ryggesensor på lærekjørings-bilen, og det er jo ganske nyttig :) Er ikke alltid like lett å beregne avstand.

 

Er så mye namnam utstyr du får til denne bilen, men vedsiden av alt som er sagt over er det en ting du bør sterkt vurdere fremfor automat kassa.

 

DSG.. hvorfor? jo fordi, den er kjappere en alt annet, du merker ikke at den gearer, og den er mye snillere på forbruk av bensin (regner med at det er viktig med dagens priser).

Den vil også være lettere å selge igjen om et par år. Fordi denne teknologien kommer til å bli populær når Ola-Normann oppdager det.

 

Var en helt sinnsyk opplevelse da jeg fikk teste DSG for første gang for en mnd siden. Trodde manuell kassa i A3-2004moden min var porno jeg, men da jeg fikk testet dsg i en A6-2008 ble jeg nesten våt i trusa.

 

~Diddern

Hva i alle dager er DSG?

Lenke til kommentar
Hva i alle dager er DSG?

 

DSG er VAG's dobbelclutch-girboks. De var de første hadde dette, og det er en fantastisk girboks. Det er igrunn to manuelle girbokser med hver sin clutch, slik at når du akselererer i andregiret så har elektronikken i girboksen gjort klart tredjegiret på den andre girboksen, og når det er på tide å skifte gir så kobler clutchen til andregiret ut og tredjegiret kommer inn. Tiden det tar er 8ms.

 

Men:

Er så mye namnam utstyr du får til denne bilen, men vedsiden av alt som er sagt over er det en ting du bør sterkt vurdere fremfor automat kassa.

 

DSG.. hvorfor? jo fordi, den er kjappere en alt annet, du merker ikke at den gearer, og den er mye snillere på forbruk av bensin (regner med at det er viktig med dagens priser).

Den vil også være lettere å selge igjen om et par år. Fordi denne teknologien kommer til å bli populær når Ola-Normann oppdager det.

 

Var en helt sinnsyk opplevelse da jeg fikk teste DSG for første gang for en mnd siden. Trodde manuell kassa i A3-2004moden min var porno jeg, men da jeg fikk testet dsg i en A6-2008 ble jeg nesten våt i trusa.

 

~Diddern

 

Nei nei nei.

DSG er ikke et alternativ på Audi A4. Det er ikke DSG på A6 heller.

Biler som er utstyrt med DSG er stortsett dem som er bygd på Golf-plattformen (A3, TT, Golf, Skoda Octavia, Touran) i tillegg til Passat.

For A4 og de større bilene er ikke girboksen dimensjonert til momentet fra de større motorvalgene.

Derimot får du Multitronic på A4, som også er en veldig god girboks (CVT-type).

Lenke til kommentar
Hadde ryggesensor på lærekjørings-bilen, og det er jo ganske nyttig :) Er ikke alltid like lett å beregne avstand.

Sikkert nytting, men etter min mening har det ikke noe i en bil å gjøre. Hvis ikke sjåføren klarer å beregne bedre enn at det trengs ekstra hjelp på en liten personbil så må sjåføren hjem og øve litt. Jeg forstår det hvis det er snakk om kjøretøy på 15m-pluss-pluss.

 

Jeg har vært vitne til at folk som har ryggekamera bare setter seg inn i bilen, ser ned på skjermen, rygger etter denne og klarer å skrape opp en annen bil fordi de stoler for mye på et slikt hjelpemiddel. En sjåfør skal til enhver tid ha full kontroll på hva som befinner seg rundt bilen. De som ikke gjør det eller sitter å lurer på om det går bra å parkere inntil noe annet, har ikke noe å gjøre bak et ratt mener jeg. Ryggesensor er en slik sak som er laget for slike folk som allerede er for late og/eller uoppmerksomme til å forstå hvor stor bilen er og ta til seg informasjon om ting rundt bilen.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å ha ryggekamera som man skal sitte og se på, men å ha ryggesensor som hyler om du kommer for nært en hindring. Dette gjelder både bak og på siden. F.eks. hvis du lukeparkerer kan det være ganske nyttig for å ha full kontroll på alle sidene.

Lenke til kommentar

Ja, det kan det sikkert være, men i en liten bil som en A4 ser man jo hvor man er i forhold til omverdenen. Hvordan kan en sak som sier det samme som du ser, være verdt 9000?

 

Edit: Glem det.. Jeg mener ikke å være vanskelig her. Jeg skjønner bare ikke hva man skal med en slik. Hvis man som sjåfør ikke er sikker på hva man driver med burde man kanskje ikke drive med det heller..

Endret av Ciryaher
Lenke til kommentar

Jeg vil vel egentlig kanskje strekke meg til å si at parkeringsensorer er en komfortting, da det er mer lettvint å parkere med dem.

 

Ciryaher, høres ut som, for meg, en person som aldri har gjort en tabbe bak rattet på en bil, fordi om det skjer, så har han/hun gjort noe som han/hun egentlig ikke kunne. Og kjøre bil det kan ihvertfall Ciryaher!

 

Når det gjelder det tråden handlet om;

Ekstrautstyret på en slik bil var meget kostbart!

Kunne ikke velge Bluetooth, uten å ha valgt navigasjon, som kostet 14000,- eller.no

Og ikke nok med det, BT kostet jo 9000,-

Ikke verdt det i det hele tatt.

Da hadde jeg heller kjøpt med den dårligste headuniten, og ettermonter en Pioneer Avic X1 BT, for 16000,- med mer funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...