Gå til innhold

BK: Død fugl..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes bildet er veldig bra med tanke på komposisjon. Er enig med de som mener at bildet hadde vært perfekt om vi hadde sett litt bevegelser i bilen. Dog er jeg veldig forundret over kommentarer om at bilen er "falsk" han som sier det har ikke peiling. På en slik vei som dette er det normalt å kjøre mer mot midten. Det skjer automatisk med tanke på at det er en vei med mindre en 6 meter bredde. Er født og oppvokst på slike veier og midten "eies" når man kjører. 

Kim... 

Lenke til kommentar
Er enig med de som mener at bildet hadde vært perfekt om vi hadde sett litt bevegelser i bilen. Dog er jeg veldig forundret over kommentarer om at bilen er "falsk" han som sier det har ikke peiling. På en slik vei som dette er det normalt å kjøre mer mot midten. Det skjer automatisk med tanke på at det er en vei med mindre en 6 meter bredde. Er født og oppvokst på slike veier og midten "eies" når man kjører. 

Kim... 

123456789...10!

Dog er jeg veldig forundret over kommentarer om at bilen er "falsk" han som sier det har ikke peiling.

men du sier selv:

Er enig med de som mener at bildet hadde vært perfekt om vi hadde sett litt bevegelser i bilen.

...vil det si at du ikke har peiling da? Bra med IQ for å rakke ned på seg selv... :roll:

Om du, i tilfelle ikke kan å lese 100%, så du hopper over noe av det jeg sier:

Har aldri sagt den ikke er ekte heller, les før du svarer. Den ser ut som om den er satt der som en kulisse.

og:

Falsk som i= Hvilken bil står helt stille midt på en vei? Regner med lukkertiden er så lav at det skulle vært bevegelsesuskarphet om den rørte på seg.

Edit: Glem det med bila, ser lukkertiden er 1/80, da er det vel ok, men syns likevell den skulle fått bevegelse i seg.

Men hva har det å si hva jeg sier, jeg har jo ikke peiling ;)

Lenke til kommentar

Uffda så hissig vi ble her da gitt. Du gav uttrykk for at det ikke er normalt å kjøre på midten av veien. Det var det jeg kommenterte på. Men er enig med deg når det gjelder det fototekniske når det gjelder bevegelse i bilen. ;)

Kim... 

Lenke til kommentar

Hva er det som feiler deg ikveld. Har du en dårlig dag eller. Jeg trodde ikke noen ville reagere så sterkt som det du har gjort på en kommentar som er "fillete". Du snakker om å være voksen. Ro deg ned og tell til 10 engang til før du nestegang kommenterer. Trådstarter har tatt et flott bilde noe vi alle er enige om. Bare fordi jeg kommenterte din mening om at bilen ikke skal stå midt i veien så tar du helt av. 

Jeg begrunnet mitt svar og det har en logisk forklaring at bilen "står" der den står. Nå skal vi ikke dvele mer med det og vi er begge enige om at det hadde vært finere om vi så noe "bevegelse" i bilen. Et annet forslag til lang lukkertid er om fotografen hadde vært så heldig å fått bilen med i bildet med bremselys. Skarpe klare lys. Det hadde skapt en voldsom symbolikk i bildet. 

Til slutt skal jeg være så voksen å be om unnskyldning for at jeg traff deg på et ømt punkt. Men vil samtidig be deg justere ned fiendligheten din i tråden. Når jeg leser over engang til så ser jeg at jeg fint kunne ha brukt et annet ord enn "peiling". Men trodde ikke noen ville reagere så sterkt på det. Igjen vil jeg si unnskyld. "No hard feelings". :)

Kim... 

Lenke til kommentar

For noen som ikke ser ut til å kunne noe vil det å rakke ned på andres ferdigheter bli tatt opp på en annen måte enn det du kanskje tror. Når du i tillegg fortsetter usaklighetene, med blant annet:

Uffda så hissig vi ble her da gitt.

og

Ta deg ei kake.
viser du jammen modenhet.

Du velger å kalle min bildekritikk for udugelig når du sier jeg ikke har peiling på det, hva med å skaffe deg fakta som backer opp min fotoudugelighet?

Jeg gir blanke faen i om 10 stk liker et bilde, jeg sier min mening, og da får du gjøre det samme, så lenge du holder deg til din mening om bildet.

At du er 10 år eldre enn meg har lite å si på erfaring skal jeg si deg ;)

Lenke til kommentar

Jeg kommenterte det med bilen siden du tydelig ikke hadde "erfaring" kunnskaper om det å kjøre på slike veier. Det er det jeg har kommentert som "ikke peiling". Det fototekniske kan du mye bedre enn meg garantert og er ikke noe jeg legger meg ut på. Men som du sikkert er klar over eller vil bli klar over så er ikke alt "firkantet". Det er mange fasiter på de fleste ting og i dette bildet har vi kommet med 2 forslag til forbedringer av bildet. Du kommenterer ikke det faktum at bildet ikke er iscenesatt og dermed gjør det enda mer fantastisk. Det at fotografen i det hele tatt klarte å få med en bil i bildet tyder enten på flaks eller dyktighet. Er ikke sikkert han kjenner vedkommende som kjørte bilen engang. 

Til å oppklare det hele. Jeg ser i etterkant etter reaksjonen din at jeg kunne ha vært mer heldig med ordbruken. Men når jeg leser tråden på nytt ser jeg at du er ganske så fiendtlig i dine uttalser hvor du faktisk ber trådstarter om å lese flere ganger før han svarer. Når han faktisk har svart på det du lurte på. Det at jeg skrev at du ble hissig var en "flåsete" måte å roe ned ting på og hadde etterfulgt en ;) . Noe som tilsier at det ikke var så vondt ment som det gav uttrykk for. Når jeg faktisk går ut og sier unnskyld gir du deg ikke med angrepene. Du tok det som et personangrep det jeg sa. Det beklager jeg. For det var ikke så vondt ment som det du tolket det.  

Du sier jeg har kritisert din bildekritikk noe som jeg ikke har gjort. Jeg har faktisk kun sagt meg enig med deg. Det jeg kommenterte var bruken av bilen i bildet noe som er helt naturlig i bildet.  

EDIT: med det var mine siste ord i denne tråden sagt.  

Kim... 

Endret av Kim T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...