Gå til innhold

Premier League 2008/2009 - IKKE "VGLIVE" I ÅR HELLER!

GBD

Anbefalte innlegg

Tottenham virker som det laget som har gjort de beste kjøpene i år med Modric og dos Santos. På en god andreplass kommer Chelsea med Bosingwa og Deco.

Ahh, gleder meg til august. :)

Blir interessant å se hva de andre klubbene i tetsjiktet (ti beste lagene) gjør på overgangsmarkedet. Regner med at vi mister Keane og Berba etter Liverpools og Utds skamløse tilnærmelser, og da er vi egentlig like langt igjen. Synes også synd på Villa hvis de mister Barry mot sin vilje.

Arsenal har vært unnatrukket fra de verste transferryktene som vanlig, men Wenger tryller sikkert frem en eller annen 17-årig verdensstjerne skal du se :)

Pr dags dato så er Utd og Chelsea sine tropper sterkest, liten tvil om det.

Håper lag som Villa, Newcastle og Everton (og til en viss grad Pompey, Blackburn, West Ham) klarer å beholde sine beste spillere slik at det kan bli flere lag som stjeler poeng fra topp-4 og ligaen kan ha en ørliten sjanse for å jevnes ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bli interessant å se hva FA vil gjøre med Tottenhams anklager mot Liverpool og Utd. Men det er vel egne regler som gjelder for disse "klubbene".

Kom gjerne med eksempler. Tror det heller er motsatt du.

Motsatt? Det kunne jeg gjerne tenkt meg å få eksempel på.

RvN: var så godt som klar for Utd, men når han ble skadet så var han plutselig ikke det alikevel. Det påfølgende året var det verdens mest kjente hemmelighet at han kom til å gå til Utd når han ble frisk.

Motsatt, Vel Keane saken, Rio saken, Scholes og Rooneys røde kort i Amsterdam i privatkamper som ble suspensjon i Premier League. Gerrard(?) hadde rødt kort i samme turnering året før, fikk ingenting.

Du nevner overgangsaker, å her er jeg enig med deg. Å aldri benektet at United har vært snille, men da spesielt saken rundt Stam. Resten baserer seg på rykter, å i Robben saken hadde United fått lov og prate med spiller. Rvn saken, vel hva var egentlig ulovlig der? Han besto ikke legesjekken, så enkelt var det. Å 1 måned etter ble han skadet i flere måneder. Han ble ikke skadet før etter overgangen var avbrutt.

Jeg kunne fortsatt, men det gidder jeg ikke og jeg tror de fleste vet at det var muffens med overgangene til Rooney, Carrick, Tevez, Hargreaves osv. Det er en klar og tydelig tendens at dette er Utd sin taktikk når det gjelder overganger, det blir en slags mobbetaktikk. Legg ut ryktet om muligheten for å få spille for Utd i spillerens hode, og legg inn et latterlig lavt bud når spilleren har sutret lenge nok i sin nåværende klubb.

Tevez saken var jo godkjent opp og ned av Fa når den gikk gjennom (Men Liverpool hadde fått låne Masche?), å var ingen sure miner fra West Hams side. Saken lå mellom eierene av Tevez og FA.

Hargreaves, ja absolutt. Men er vel ikke FA som er innblandet der.

Carrick? Dere fikk jo betalt så det monnet! Å kan ikke minnes at det var noe ulovlig der.

Rooney? Betalte da rekordsum for han. Å de sure minene fra Moyes og Everton sin side har vært rettet mot Rooney selv, og ikke United.

Når det er sagt så er ikke Tottenham bedre, vi har hatt noen slike episoder vi og, og tendensen er den samme: jo større du er, dess mindre er sjansen for å bli tatt og/eller straffet for det.

Du sier det selv, slikt skjer hele tiden. Det siste er jeg ikke så enig i, jo større du er jo lettere blir det blåst opp i media...

Lenke til kommentar
Hvordan kan Paul Robinson vrake Friedel i Aston Villa? Robinson er tenkt på som erstatteren til Friedel.

Ja, det var da det jeg skrev? Blackburn har lagt inn bud på Robinsom, som vil si at Friedel blir skøvet ut av klubben. Som igjen er utrolig, da Friedel er mye bedre enn Robinson.

Lenke til kommentar

Hørtes ut som om du mente at Friedel ville bli andre keeper for Blackburn...

Men men, er helt enig med deg. Robinson kostet rundt £3.5M, og Friedel ble til og med ble solgt for £1M mindre. Kanskje PL's beste keeper mot en flopp. Lurer på om Ince vet hva han holder på med.

Lenke til kommentar
Nå er Robinson god på sitt beste da, er jo en grunn til at han sto fast for England en stund ;)

England sliter jo så til de grader med keepere for tiden, så ser ikke helt at det skulle være så stort, alle vet at James egentlig bør være landslangskeeper.

Uansett har det lite å si at han er god på sitt beste, når han gjennomsnittlig er elendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tipper årets sesong blir jevnere enn på lenge blant alle de "fire store". I fjor var det bare United og Chelsea som hang med helt inn, men i år tror jeg Arsenal og Liverpool kommer mye nærmere teten. Med de kjøpene Tottenham har gjort ser jeg ikke bort i fra at de kan bli sterke i år de også. Tipper desverre Chelsea vinner i år. Tror Scolari kan tilføre mye bra der og de har en meget sterk stall.

Lenke til kommentar

Det viktigste i årets sesong er at Stoke City berger sin rettmessige plass i Premier League. Gleder meg helt vilt til å følge med på hvordan det går med de i år. Har ikke helt trua på at de klarer det uten litt forsterkninger her og der, og det begynner jo å bli litt sent med det nå. Pulis bør sende en mail til Chelsea å få lånt Scott Sinclair. Hadde vært godt å se to av ungutta i Chelsea få spille en del i PL i år, for det skjer nok ikke for andre en Di Santo i Chelsea :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Carew nettet idag igjen. Men er MEGET imponert over Stoke. 3poeng mot villa er bra!

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Carew nettet idag igjen. Men er MEGET imponert over Stoke. 3poeng mot villa er bra!

Stoke gjorde det bra i dag, de kan bli tøffe å møte hjemme. Moro også at Hangeland dyttet inn sitt første mål og enda bedre at det var mot Gunners...

Lenke til kommentar

Føler at Rosicky er viktigere i år enn det han var i fjor, fordi Walcott viser ingen tegn til at han er klar for førstelagspill ennå. Og slik Denilson spilte i dag er Diaby et mye bedre alternativ. Og hvorfor i helvete velger du å ikke nevne Eduardo, han er da en veldig viktig spiller han også. Utrolig smart, dyktig avslutter og ikke minst en potensiell matchvinner.

Lenke til kommentar

Han var god, men ikke så god som Van Persie og Adebayor er på sitt beste. Dessuten er jo han enda langtidskadet og Arsenal visste at de ikke kunne regne med han før sesongstart. De burde helt klart gjøre det bedre med mannskapet de har per i dag.

Er jo likevel synd for Arsenal og Eduardo at han er skadet, men, han er ikke i nærheten like viktig som f.eks Fabregas. Not even close.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...