Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg i gang med å lage Divx Film???

botolf

Anbefalte innlegg

Jeg har en del Dvd filmer som jeg vil lage om til divx. Jeg bruker et program som heter easyDivx, men får ikke lyd. Jeg har Soundblaster Audigy lydkort. Jeg finner ikke ut av hva jeg gjør galt? Finnes det andre programmer til å lage Divx filmer med og som er freeware og i så fall hvor på nettet kan jeg finne det? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kansje en av de som må ha det inn med teskje, men har nå lastet ned Gordian Knot for lage egne Divx filmer, men det er fortsatt ting jeg ikke skjønner helt. Håper det er noen av dere som kan lært dere å bruke det kan forklare meg det. Jeg har vært inne på siden hvor jeg lastet det ned uten å bli noe særlig mye klokere. http://gknot.doom9.org Det er hav av valg jeg ikke skjønner så veldig mye av. :(:(

Lenke til kommentar

Jeg kan endel om emnet..

Har selv gjort om endel DVD filmer til DivX!

Først trenger du et rippe program som ripper DVD filene inn på HD!

Jeg bruker et program som heter "smartripper"!

Deretter må du ha installert en mp3 codec (for og få filene til ikke og bli MEGA), pluss DivX codec!

Da bruker jeg et program som heter flaskMPEG til og convertere DVD (VOB, IFO ++) Til en "*.*avi" fil som er kodet med DivX!

Dette fungerer utmerket...

Jeg bruker også en guide så instillingene blir riktige!

Send meg en PM så kan jeg "vise deg noe"!

Hilsen

Jørgen

Endret av BrokenTomato
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned FlaskMPEG til å lage divx filmer med, men syntes ikke kvaliteten på divx filmen ble bra. Det ble litt mosaik bilde. Dvs jeg brøt av før det var ferdig pga det ville tatt utrolig lang tid før jeg ville blitt ferdig med å code en film om til divx format. Det var snakk om over et døgn. Samtidig så fant jeg ikke ut hvordan jeg skal dele opp filmen slik jeg kan ha den på to cd plater. Om det var pga jeg brøt av codingen som gjode det at film kvaliteten ikke ble som forvenete vet ikke jeg. Håper noen av dere gurue der ut som har peiling på å lage divx filmer kan forklare meg hva jeg gjør galt. Jeg er takknemmelig for alle svar, samt om det finnes andre bra freeware programmer og som er lett å bruke for å lage divx film med. :oops:

Lenke til kommentar

Jeg har prøv å gå på doom9.org å lese meg til å lage divx film. Jeg har lastet ned det jeg trenger, men for det likevel ikke til. Jeg bruker Gordian knot og gått fram steg for steg, men møter veggen når har kommet til encoder. Det er ting jeg må gjør galt pga da jeg får valget add job så får jeg feil melding. Skal jeg gjøre dette først før jeg starter å encoder?

Press this button to create a DVD2AVI - project file (.d2v).

Press F3 and select the first VOB you just ripped, the following

VOBs are selected automatically. Press "OK".

Press F5 for a preview, let it run for a while, then press "ESC". If

"Framerate" is 29.970 (NTSC) and "Video Type" is FILM at a

percentage higher or equal to 95% check "ForceFilm" in "Field

Operation", otherwise make sure it is NOT checked.

In "Dolby Digital" check "Demux All Tracks".

Finally press F4 to save the project file. This will take a

few minutes.

If you want to add subtitles to your movie go to the subtitles page

and start up Vobsub.

Once you are done choose a free Save-Slot at the bottom

right "Rename" it and press "Open" at the bottom left to

setup the avisynth-frameserver for encoding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...