Speik Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hm, kanskje jeg skal prøve det ut.Støtter flickr flere filformater, som Raw/NEF filer? Du har tydeligvis ikke peiling på Raw/NEF, så la meg hjelpe. Et Raw-format bilde inneholder ubehandlet ukomprimerte data rett fra bildesensoren i kameraet ditt. Et bilde i raw-format er ikke klart til bruk eller printing på noen måte, før det er konvertert til et RGB eller CMYK bilde som f.eks. TIFF eller JPEG. RAW-bilder blir noen ganger kalt Digitale Negativer, fordi de har samme rolle som et negativ i analog fotografering; altså ikke et klart-til-bruk-bilde, men inneholder all informasjonen som trengs for å lage et bilde. Nettby er et helt bak mål forferdelig utrolig DÅRLIG sted å vise frem bildene sine. Prøv Flickr, gtool, photosight eller lignende.. Endret 18. juli 2008 av Speik Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nei til et panoog landska må man få legge ut 900 og noen typer bilder gjør seg i stort format Selv sitter jeg på en 22" så liker bildene når de er over 800px... Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Her er et til: Aldri legg ut et bilde over 1024mb på lengste bredde og over 1mb på nett, da kommer du langt Hah, okei. Jeg prøver i allfall å finne utav ting Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Hm, kanskje jeg skal prøve det ut.Støtter flickr flere filformater, som Raw/NEF filer? Du har tydeligvis ikke peiling på Raw/NEF, så la meg hjelpe. Et Raw-format bilde inneholder ubehandlet ukomprimerte data rett fra bildesensoren i kameraet ditt. Et bilde i raw-format er ikke klart til bruk eller printing på noen måte, før det er konvertert til et RGB eller CMYK bilde som f.eks. TIFF eller JPEG. RAW-bilder blir noen ganger kalt Digitale Negativer, fordi de har samme rolle som et negativ i analog fotografering; altså ikke et klart-til-bruk-bilde, men inneholder all informasjonen som trengs for å lage et bilde. Nettby er et helt bak mål forferdelig utrolig DÅRLIG sted å vise frem bildene sine. Prøv Flickr, gtool, photosight eller lignende.. Uff, jeg føler meg jævlig dum her jeg sitter, men takk alle folka :-b Jeg har lastet ned en D300-guide fra nettet nå, så jeg skal lese igjennom den jeg nå Den boka som fulgte med virket så... umotiverende! Men takk alle som har svart på dette innlegget Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er ikke en bok, emn en manual... Hjelper kanskje ikke om du er en av mannfolka-som-aldri-leser-manualer. Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Det er ikke en bok, emn en manual... Hjelper kanskje ikke om du er en av mannfolka-som-aldri-leser-manualer. Okei, en manual. Samma det vel, det er jo en bok uansett, som inneholder en manual. (Vær så snill og ikke svar på det, vil ikke starte en diskusjon om hvordan en manual egentlig er en bok, eller hvordan manualen er en del av innholdet av boka, eller om det er to helt like ting) Men jeg begynte på den, men det var så mye tekst Den guiden jeg lastet ned fra nettet var mye enklere og nyttigere for en som meg. Altså en downright lat fyr Endret 18. juli 2008 av gnaling94 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har du først spandert ørten tusen på et kamera du ikke kan bruke bør det være helt selvsagt å åpne den boken. Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Har du først spandert ørten tusen på et kamera du ikke kan bruke bør det være helt selvsagt å åpne den boken. Nettet Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nettet Det er dårlig nettikette å spørre om slike enkle ting som du kan finne ut med et minimum med egeninnsats. Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Nettet Det er dårlig nettikette å spørre om slike enkle ting som du kan finne ut med et minimum med egeninnsats. Ikke hiss deg opp. Dere har hjulpe meg mye, også med ting jeg ikke fant i guiden Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Her er et til: Aldri legg ut et bilde over 1024mb på lengste bredde og over 1mb på nett, da kommer du langt Et bilde på over en gigabyte på lengste bredde, faktisk. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Her er et til: Aldri legg ut et bilde over 1024mb på lengste bredde og over 1mb på nett, da kommer du langt Et bilde på over en gigabyte på lengste bredde, faktisk. Jeg stusset også litt på det Og forresten, ingen kule leser manualer før alt har gått til h*** Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Alle kule har et realistisk selvbilde Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Her er et til: Aldri legg ut et bilde over 1024mb på lengste bredde og over 1mb på nett, da kommer du langt Et bilde på over en gigabyte på lengste bredde, faktisk. Jeg stusset også litt på det Og forresten, ingen kule leser manualer før alt har gått til h*** Haha - you got it Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 mb, pixler, who care Lenke til kommentar
gnaling94 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 http://www.flickr.com/photos/28794742@N08/ Hva synes dere? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det er ingen bilder der. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det var 3 stk der tildigere... Natur og flora mener jeg å huske... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Står bare "Glenn is kewl doesn't have anything available to you." hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå