s0lberg Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jobbet noen timer for en snekker ifjord, hørte med han idag om hvor feriepengene blir av. Å da hevdet han at man måtte vært fast ansatt. Er det virkelig sant? Der jeg jobber nå er jeg kun ekstrahjelp å jeg fikk feriepenger, noen som har noen lov på dette som jeg kan gi han ? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Feriepenger skal utbetales så lenge du var ansatt hos han, og ikke jobbet som freelancer (at du sendte han regning for arbeidet etterpå, og har enkeltmannsforetak). Tråden er forøvrig feilpostet, og flyttes til jussforumet. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg sendte han faktisk ei timeliste, fant en mal på google. Regnes det som freelancer? Men jeg hadde jo ingen arbeidskontrakt med han, så jeg kommer meg vell ikke så langt uansett da. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Han har jo innrømt at du har jobbet for han ved å unnskylde seg med at kun faste ansatte osv. Vis han loven, og krev pengene dine. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 17. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2008 Har ikke enkeltmannsforetak, så trenger man det før å jobbe som freelancer? Er det noe spesiell paragraf jeg skal vise? Btw jeg hadde ingen kontrakt med han, så har jeg egentlig krav på feriepenger da? Takk for at du tar deg tid til å svare Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Du har krav på feriepenger enkelt og greit (se over). Jeg kan ta et eksempel fra meg selv. Jobba èn kveld i fjor og fikk 190kr i feriepenger for det. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Husk at mange betaler ut feriepenger samme året som du jobber der for små oppdrag. Men feriepenger skal i så fall stå spesifisert på lønnslippen. Det er regulert av ferieloven, se under kap III http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?d...=ferielov*& Men ja uten arbeidskontrakt står du svakt, husk også at dersom dette er "svart arbeid" du har utført og ikke oppført på fjordårets selvangivelse som inntekt har du selvfølgelig ikke krav på noe og bør helst holde kjeft Endret 19. juli 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå