Siomir Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei! Jeg har ved et uhell ikke slått av tven og det ser ut som en beskjed fra kanal dekoderen har brent seg fast midt på skjermen hvor det står "kan ikke finne program" og nederst på linjen står det hvilke kanal den søker etter. jeg har prøvd å finne en skjermsparer som man har på plasma for å få bort det brente bildet eller gjøre det minst mulig synelig, men jeg fant bare blå skjerm og jeg vet ikke om det er samme sak. noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? tven er ikke min og vil gjerne rette opp igjen det lille uhellet fort fort! :S På forhånd takk!! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 det finnes jo dvder med skjermsparere men er ikke sikker på hvor man får dette... ellers kan du jo finne en film eller noe med mye bevegelse og sette den på og kjøre den i loop i en dag eller to... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei! Jeg har ved et uhell ikke slått av tven og det ser ut som en beskjed fra kanal dekoderen har brent seg fast midt på skjermen hvor det står "kan ikke finne program" og nederst på linjen står det hvilke kanal den søker etter. jeg har prøvd å finne en skjermsparer som man har på plasma for å få bort det brente bildet eller gjøre det minst mulig synelig, men jeg fant bare blå skjerm og jeg vet ikke om det er samme sak. noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? tven er ikke min og vil gjerne rette opp igjen det lille uhellet fort fort! :S På forhånd takk!! Er rimelig sikker på at du ikke får bort dette dessverre, er det skikkelig innbrenning slik som i dette tilfellet så har det kommet for å bli. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hei! Jeg har ved et uhell ikke slått av tven og det ser ut som en beskjed fra kanal dekoderen har brent seg fast midt på skjermen hvor det står "kan ikke finne program" og nederst på linjen står det hvilke kanal den søker etter. jeg har prøvd å finne en skjermsparer som man har på plasma for å få bort det brente bildet eller gjøre det minst mulig synelig, men jeg fant bare blå skjerm og jeg vet ikke om det er samme sak. noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? tven er ikke min og vil gjerne rette opp igjen det lille uhellet fort fort! :S På forhånd takk!! Er rimelig sikker på at du ikke får bort dette dessverre, er det skikkelig innbrenning slik som i dette tilfellet så har det kommet for å bli. Hvis det er en skikkelig innbrenning så blir den ikke helt borte, men du kan redusere den. Gjør som beskrevet over å kjør en film som fyller hele skjermen og som har mye bevegelse. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Sett TV'n på over natta med "snø" på bildet hele natta. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Takk for svar alle sammen, jeg fant en akvarium dvd (ikke spør meg hvorfor folk har sånt liggende!!) den ser ut til å ha veldig mye bevegelse på bildet...så jeg skal prøve å la den kjøre noen timer på loop, funker ikke det så blir det snø. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 Jeg fant ut at 2 fast and 2 furious var perfekt for å rette opp feilen kjører den på loop nå og den skal stå på i 12 timer til Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ellers er som nevnt, snø, veldig effektivt for å fjerne moderate innbrenninger. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 sant nok, hvis ikke filmen får fikset det så skal jeg prøve snø Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Høres ut som en skrekkhistorie for plasmaeiere hvis slikt er nok til å permanent skade skjermen. Håper det fikser seg. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Nå har ikke trådstarter sakt noe om hvor lenge TVen har stått med dette bildet eller hvilken modell det gjelder, men er det en nyere skjerm og i tidsrom under en halv dag er det aller mest sannsynlig ikke snakk om permanent innbrenning. "Snø" er noe av det mest effektive til fjerning av midlertidig innbrenning. Har du sjekktet menyene på TVen om det finnes noe alla skjermrens? En del plasmaskjermer har slike funksjoner. Ellers kan du bruke et helt hvitt bilde (også ofte tiljengelig gjennom menyen) til å kartlegge graden av innbrenning. Ser du kun en skygge av innholdet er det veldig svak grad. Kan du skilne farger er det moderat grad, mens om du tydelig kan se det orginale bildet (i inverse farger) regnes det som sterk grad. I selv de mest alvorlige tilfellene er det oftest snakk om middlertidig innbrenning om tidsrommet ikke er alt for stort. Fosforet vil snart gjevne seg ut. Endret 27. juli 2008 av chrlod Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2008 Tven sto på fra jeg la meg og til jeg sto opp...sånn ca 8-9 t eller noe...heldigvis var logoen grå og ikke farget ettersom jeg hørte at rød kunne være selvmord for plasma...as in not treatable. jeg kjørte 2 fast and 2 furious 3 ganger og det så ut til å funke en hel del, har enda ikke lagt merke til logoen på skjermen så mye kan tyde på at den er borte Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Tven sto på fra jeg la meg og til jeg sto opp...sånn ca 8-9 t eller noe...heldigvis var logoen grå og ikke farget ettersom jeg hørte at rød kunne være selvmord for plasma...as in not treatable. jeg kjørte 2 fast and 2 furious 3 ganger og det så ut til å funke en hel del, har enda ikke lagt merke til logoen på skjermen så mye kan tyde på at den er borte Hvis dette ikke er noen gammel plasma skjerm så burde ikke 8-9 timer være nok til å brenne skjermen permanent, men man vet jo aldri. Fortsett med snø og filmer som fyller hele skjermen. Skru av tekstingen så er du helt trygg:). Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2008 nja jeg har liksom ikke huska timene ettersom jeg ikke sjekket brenn merkene før noen dage etter at jeg oppdaget at tven hadde stått på en stund, men som sagt ser ut som merkene er borte nå etter at jeg kjørte den filmen en stund, så faren er over, men takk alikevel Hva skulle man ha gjort uten dette forumet? <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå